נועה משה

אני ממליצה בחום על הטרק המפורסם הידוע בכינויו “אראונג אנאפורנה” או “אנאפורנה סירקט”. מדובר בטרק שאורך בממוצע כ- 18 יום, הייחוד של הטרק זה שהוא מאוד מגוון בנופיו והוא יחסית נחשב קל – בינוני ולכן עם קצת כוח רצון כל אחד יכול לעשות אותו.
ניתן לצאת לטרק דרך סוכנות ולשכור פורטר ואפשר גם לצאת לבד – מדובר במסלול מאוד מתוייר כך שאין בעיה לעשות את זה לבד. אני אישית ממליצה בחום לקחת פורטר אבל חשוב לבחור את הפורטר הנכון וכמובן לשכור רק דרך סוכנות ולא פרטי כי כבר קרו מקרים שפורטר ברח או אפילו גנב כסף אבל דרך סוכנות זה אף פעם לא קורה. אני ממליצה על פורטר דרך סוכנות סוויסה – זה עולה 500 רופי ביום (בשי זה עולה 450). לפני שיוצאים לטרק צריך להוציא פרמיט (עולה 2000 רופי) מוציאים דרך הסוכנות. חשוב להצטייד בציוד מתאים לטרק כולל ציוד לשלג – יש חנות מומלצת סמוך לסוויסה, יש שם בחור מקסים שהמחירים שלו הם הכי זולים, בדוק!!! ציוד כמו שק שינה או מעיל גורטקס לשלג כדאי להשכיר ואז לא להסחב עם זה.
מי שחושב שהוא בא לפיקניק, טועה! מדובר בהליכה שהיא לא תמיד קלה, לא מעט טיפוסים, לפעמים קמים בבוקר והרגליים שבורות ולא בא ללכת אבל תמיד אפשר לנוח ולעשות את הטרק בקצב אינדיבידואלי. היום הכי קשה והכי מאתגר בטרק הוא היום של הפס שבו מגיעים לגובה של 5,460 מטר, לעצלנים – אפשר לשלם הרבה כסף ולרכוב על יאק – חית שלגים. יש כאלה שמתייאשים לפני הפס וחוזרים חזרה, אל תעשו את זה!!! אם כבר התחלתם את הטרק תמשיכו עד הסוף ואל תוותרו על הפס כי הנוף שם מדהים וכשמגיעים לפסגה יודעים שההליכה הקשה בשלג היתה שווה את זה!!!
למי שמחפש פורטר אני ממליצה בחום על בחור בשם “ראסאם” ניתן לבקש אותו דרך סוכנות סוויסה או דרך גסט האוס mera peak בפוקרה (הבעלים של הגסט האוס הוא אחיו) הוא פורטר מדהים!!! הוא גם פורטר, גם מדריך, יש לו אנגלית מעולה והוא בעיקר חבר טוב ובן אדם מקסים!!! אני אישית חושבת שהוא יחיד במינו ומי שייקח אותו יבין על מה אני מדברת.