כל מה שרציתם לדעת על ביטוח להודו ונפאל – טיפים

 

 

 

מה חשוב לדעת לפני שרוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל?
לפני שאנחנו יוצאים לטיול של החיים שלנו או לטיול במזרח ובהודו, אחד הסידורים החשובים הוא לדאוג לביטוח מתאים. זאת בנוסף לסידורים האחרים שלנו כגון חיסונים, כרטיס טיסה,  תרמיל וכו'. 
בראיון הבא שאלנו את אוריה נסאו,  תרמילאי הודו ותיק וגם סוכן ביטוח המנוסה מאוד בביטוחי מטיילים להודו מטעם כל חברות הביטוח הגדולות,  מה חשוב לדעת לפני שעושים ביטוח.

לקבלת הצעה לביטוח מטעם האתר שלנו – ליחצו כאן והשאירו הודעת ווטאספ

 

 

למה בכלל צריך ביטוח?

כשאנחנו נמצאים בגבולות מדינת ישראל וחלילה אנחנו נפצעים או חולים אנחנו יכולים בקלות לפנות לרופא בקופת חולים או להתפנות לבית החולים ללא כל עלות או עם עלות סימלית בלבד. זה קורה לא בגלל שהטיפול הרפואי בנו לא עולה כסף או עולה מעט כסף אלא בגלל שהמדינה החליטה לבטח אותנו בביטוח בריאות ציבורי (לכל תושבי המדינה) ואת החשבון בגמר הטיפול (שלפעמים מגיע לעשרות ולמאות אלפי שקלים) שולחת קופת החולים למדינה ולא אלינו הביתה. המצב הזה נכון רק לגבולות מדינת ישראל.  ברגע שאנחנו עוזבים את המדינה הביטוח הציבורי של המדינה לא חל עלינו יותר, והמשמעות היא שאם חלילה נזדקק לטיפול רפואי כלשהו בחו"ל נצטרך לשלם עליו מכיסינו, סכומים שיכולים להגיע גם לעשרות ולמאות אלפי דולרים. בכדי לפתור את הבעיה הזאת קיים ביטוח הנסיעה לחו"ל. במידה ונרכוש ביטוח כזה, חברת הביטוח תתחייב לשלם כל הוצאה רפואית במקומנו.

 

איך בוחרים ביטוח לחו"ל?

כאשר אנחנו באים לרכוש ביטוח לנסיעה שלנו, במיוחד במקרים כמו נסיעה למזרח או מדינות עולם שלישי ובנסיעות ארוכות, חשוב שנדע להתאים את הביטוח לצרכינו. רכישת ביטוח לא מתאים עלולה לגרום לנו להיות לא מכוסים למרות שאנחנו חושבים שאנחנו כן.

 
לרכישה אונליין של המבצע הייחודי
לגולשי hodu.co.il הקליקו על הבאנר

 
באנג'י   צילום: ירדן איזק מצנחי רחיפה   צילום: ארז מועלם רפטינג   צילום: מיכל רוזן

אז תכלס,  מה צריך לבדוק בעת ביטוח בכלל ולהודו בפרט?

 

1. חברת ביטוח: מיהי החברה שעומדת מאחורי הביטוח? קיימות בשוק הרבה חברות ביטוח, אולם המלצתי היא לרכוש את הביטוח מאחת מחמש חברות הביטוח הגדולות: מגדל, הראל, הפניקס, כלל, מנורה. לא לכל החברות הללו יש ביטוחים מתאימים, אך במידה ונרכוש מאחת מהן, לפחות נדע שיש גב חזק מאחורי הפוליסה ולא תהיה להם כל בעיה לשלם גם תביעה של מיליון דולר.

2. סוכן טוב: אוקיי אז מצאנו חברת ביטוח טובה, אבל מי יעזור לנו בזמן תביעה? אם אנו רוכשים את הביטוח ישירות מהחברה או דרך טלפן כלשהו, צריך לקחת בחשבון שאת התביעה (במידה ותהיה) נצטרך לנהל בעצמנו מול החברה (זכרו כי לא בטוח שהחברה תמיד תשמח להוציא מהכיס שלה סכומי כסף, בטח לא גבוהים ובטח לא במקרים "אפורים" בהן היא עשויה להימלט מלשלם). כדי לפתור את הבעיה הזאת ניתן לרכוש ביטוח באמצעות סוכן ביטוח מקצועי (עם נסיון בביטוחי נסיעות). סוכן כזה אמנם מתוגמל מחברת הביטוח על מכירותיו, אך ברגע של תביעה הוא הופך אוטומטית להיות בצד שלכם כיוון שהכסף לא יוצא מכיסו אלא מכיס חברת הביטוח. הניסיון שלו בהרבה מקרים יקצר את הטיפול בתביעה ויביא לתשלומה במקרים בהם לא הייתם מצליחים להוציא לבד את הכסף מחברת הביטוח. בנוסף- על סוכן הביטוח חל הפיקוח של משרד האוצר והמפקח על הביטוח, מה שלא קיים בגופים אחרים. לכן, גם אם הפוליסה תהיה מעט יותר יקרה- עדיין שווה שיהיה לכם שקט בכך שתדעו שיש מישהו מקצועי בצד שלכם. כל סוכן שאתם יכולים לסמוך עליו הוא סוכן טוב. דרשו תמיד לדעת מי הוא הסוכן המטפל.
.

3. פוליסה מתאימה:   המשך לקרוא

 

 
  גם תרמילאי בהודו וגם סוכן ביטוח !
אוריה נסאו,  המומחה שלנו לביטוח בהודו ונפאל


 

  

                                                                      צפון הודו!   נופים מדהימים… חשוב לעשות ביטוח נכון לנסיעה

 


3. פוליסה מתאימה (המשך):  אחרי שמצאנו סוכן טוב וחברה גדולה, חשוב שהפוליסה תתאים לאופי הטיול. בפוליסת תרמילאים כדאי שיופיע פרק איתור וחילוץ. זהו פרק שנותן מענה למקרים בהם ניתק איתנו הקשר. במקרים כאלו, במידה וקיים כיסוי לאיתור וחילוץ תממן חברת הביטוח הוצאת משלחת לחיפושכם, כולל הרמת מסוק לאוויר, אם צריך. את ביצוע הפעולה של האיתור והחילוץ מבצעת חברה שמתמחה בנושא הזה ולא חברת הביטוח. חברת הביטוח רק מממנת את הפעולות.

דבר נוסף שחשוב שנקפיד עליו הוא הרחבה בפוליסה לספורט אתגרי. בטיול תרמילאי בהודו ובנפאל אנו מתנסים בפעילויות שונות כגון: אופניים,  ראפטינג,  טרקים, באנג'י,  קיאקים,  שיט,  צניחות,  טיפוסים, ועוד מגוון דברים. בפוליסה הסטנדרטית יש החרגה לפעילות ספורט אתגרי, כלומר זה לא כלול בכיסוי הביטוחי ללא ההרחבה. במצב כזה, אם תפצע למשל בזמן שיט ברפטינג, חברת הביטוח לא תכסה את ההוצאות של הטיפול בך. במידה וקימת הרחבה לספורט אתגרי בפוליסה- חברת הביטוח לא תוכל להתנער מאחריות במידה ותפצע בפעילות אתגרית ותהיה חייבת לכסות אותך. 

מרכיב נוסף שקיים באופן אוטומטי בביטוח נסיעות לחו"ל הוא ביטוח מטען. זהו ביטוח שמכסה את החפצים שאנחנו לוקחים איתנו. צריך לבדוק האם אנו באמת זקוקים לכל המטען? במידה ואנו לוקחים איתנו רק ציוד בסיסי ביותר ובעל ערך כלכלי נמוך- יתכן שנרצה לוותר על הפרק הזה וכך לחסוך בפרמיית הביטוח.


4. הצהרה:  שימו לב להצהיר אמת בכל השאלות שאתם נשאלים, במיוחד בכל מה שקשור למצב רפואי קיים. כאשר אתם קונים פוליסה מטלפן הוא עשוי לא לגלות לכם, אבל הביטוח הבסיסי לא מכסה מצב רפואי קיים. כלומר אם "הבאתם איתכם" מחלה או פציעה כלשהי מהבית היא לא תכוסה וגם לא יכוסה שום דבר שקשור אליה באופן עקיף. ניתן לרכוש הרחבה בתוספת תשלום אשר תכסה גם מצב רפואי קיים אך חייבים לבקש אותה ולודא שהיא מופיעה בפוליסה. לכן אם יש לכם ספק- התייעצו עם סוכן הביטוח

 

 
טיפים – ממה להזהר בעת רכישת ביטוח לחו"ל?

 
1- דבר ראשון הזהרו מביטוחי החינם של כרטיסי האשראי. מדובר לרוב בפוליסות "בעיתיות" ו"רזות" (כאלו שהוסיפו או הסירו מהם מרכיבים כדי לצמצם למינימום את יכולת התביעה של המבוטח). כלומר, לא בטוח שתוכלו לתבוע את חברת הביטוח במקרה ותזקקו לכך.  
חברות האשראי יודעות זאת ואף יגידו לכם את זה בעת שיחת ההפעלה של הביטוח וינסו למכור לכם ביטוח נוסף/משלים כדי שתהיו מכוסים.

 

 
 

2- דבר נוסף- שימו לב לגבי הביטוחים שקופות החולים מציעות. לפעמים נדמה לנו שמכיוון שאנחנו קונים מקופת החולים שלנו – הם בטח מכירים את המצב הרפואי שלנו היטב ובטח יידעו לטפל במקרים רפואיים בחו"ל בצורה טובה יותר (כפי שהם מטפלים במקרים בארץ). אך האמת היא שמדובר בביטוחים רגילים של חברות הביטוח אשר קופת החולים הם רק המשווק שלהם ולא הגורם המבטח. בכל מקרה: מה שיקבע את היקף הכיסוי הוא הפוליסה של חברת הביטוח. בנוסף זכרו שאתם קונים את הפוליסה מטלפן, ללא רישיון למכירת ביטוח, והוא לא זה שיעמוד מולכם במידה ותרצו לתבוע.

סנפלינג במנאלי הודו
צילום: לילך אבוטבול
סקי בהימאליה 
צילום: איתי באומן

נכתב על ידי אוריה נסאו.

כותב המאמר הוא סוכן ביטוח המתמחה בביטוחי נסיעות לחו"ל ובעל נסיון בביטוח תרמילאים להודו ולמזרח. הוא תרמילאי מתמיד בהודו ומסייע לנוסעים להודו מזה שנים ולכן מומלץ על ידי האתר hodu.co.il.

הזמן ביטוח / קבל ייעוץ חינם אצל אוריה / בטלפון 079-5595004

 
 

 

 

לרכישה אונליין של המבצע הייחודי
לגולשי hodu.co.il הקליקו על הבאנר

 

 

 

השאר פרטים ונציג הביטוח המומלץ של האתר hodu.co.il
יחזור אליך תוך 24 שעות להצעת מחיר במחיר הזול בארץ