Categories
ללא קטגוריה

ליטל אנדמן (אנדמן הקטנה)

כתיבה וצילומים: הד עינב

ליטל אנדמן (Little Andaman) הוא אי בקבוצת איי אנדמן אשר בדרום הודו. מתוך האיים המותרים לכניסה, ליטל אנדמן הוא בין הגדולים, אך ריחוקו משאר האיים הופך את ליטל אנדמן לפחות מתוייר מהשאר. לאלו מכם שכן יעשו את המאמץ ויגיעו אל ליטל אנדמן מצפה הרפתקה אמיתית- חופים בתוליים, ג'ונגלים, מפלים, אוכל ומגורים זולים ומקומיים נחמדים ומסבירי פנים.

ליטל אנדמן- מידע כללי ודרכי הגעה

לאחר שמיציתם את החוף והשנירקולים בהאבלוק, הגיע הזמן לצאת לדרך! על מנת להגיע אל ליטל אנדמן צריך לחזור לפורט בלייר ולקחת משם מעבורת ישירה אל ליטל אנדמן. בשנה האחרונה משרד התעבורה המרכזי בפורט בלייר הוריד את כמות המעבורות שיוצאות אל ליטל אנדמן משתיים ביום, וכיום המעבורות היוצאות אל ליטל אנדמן אינן מופיעות בלו”ז, ועל מנת לתפוס אחת יש צורך לשאול במשרד מתי יוצאת מעבורת, דבר היכול להשתנות גם תוך כדי היום. ברגע שהצלחתם לתפוס מעבורת מצפה לכם הפלגה של 8-9 שעות עד ליטל אנדמן. גם במעבורת, כמו בכל תחבורה ציבורית בהודו, יש מחלקות- אך בסופו של דבר אין הבדל גדול ביניהן כי כולן צפופות ומחניקות. כדי להעביר את ההפלגה בנעימים מומלץ לצאת לסיפון, שם תזכו ברוח נעימה וים אינסופי, שמדי פעם נשבר בידי להקת דולפינים שבאה לשחק עם המעבורת, על רקע שקיעת השמש בים.

ליטל אנדמן
מפליגים אל ליטל אנדמן.

ליטל אנדמן- מקומות לינה ותחבורה

בעיר המרכזית באי ליטל אנדמן, האט ביי (Hut Bay), אליה מגיעה המעבורת, ישנו גסטהאוס ממשלתי זול (חדרים בכ-150 רופי) עם מסעדה צמודה, אך מומלץ לקחת ריקשה אל ג’ינה ריסורט (Jina Resort), זהו גסטהאוס עם מספר בקתות קטנות המסודרות במעגל מסביב לחצר יפה עם ערסלים ובעל גסטהאוס שיכין לכם את הדגים הטעימים ביותר בכל הארכיפלג. בכל מקרה כמו בכל מקום בהודו, נציגים של הגסטהאוסים יחכו לכם בירידה מהמעבורת. הדבר הבא שמומלץ לעשות הוא לשכור אופנוע, כיוון שהאי ליטל אנדמן גדול וכדי להגיע לאתרים בו צריך כלי תחבורה, ואופנוע יעלה לכם בסביבות ה-200 רופי ליום.

ליטל אנדמן- אטרקציות מרכזיות

ליטל אנדמן הוא אי שרובו מכוסה ג’ונגלים, בהם ניתן לטייל, כאשר אחד המקומות היפים ביותר הוא “המפל הלבן” (White Surf Waterfall), אשר נמצא כ-6.5 קילומטר צפונית להאט ביי ובו תראו 3 מפלים הנשפכים אחד אל השני ובהם בריכות שניתן לרחוץ בהם את הזיעה והעייפות. המקומיים מספרים על קרוקודיל שנמצא לפעמים בבריכות אך לי לא יצא להיתקל בו. חוץ מהמפל הלבן, האי ליטל אנדמן מציע שלל אטרקציות- טיולי יום בג’ונגלים (אפשר להיתקל בפילים), גלישה, וכמובן את הפנינה של ליטל אנדמן-  לגונת באטלר ביי (Butler Bay Lagoon), החוף היפה ביותר באי, בו ניתן לרחוץ, לגלוש (בחלקו הצפוני) או סתם להשתזף מבלי לסבול מזבובי החול הנמצאים בשאר החופים. אטרקציה נוספת בליטל אנדמן היא נסיעה למגדלור ממנו נשקף נוף בראשיתי, אך כדי לעשות זאת יש צורך באישור מיוחד כי המגדלור נמצא בשמורה של אחד השבטים המקומיים. חשוב לציין כי ליטל אנדמן הוא אי ענקי וכדאי לשאול את המקומיים על מקומות מומלצים או סתם לקחת בקבוק מים ו”ללכת לאיבוד”.

ליטל אנדמן
החופים המטריפים של ליטל אנדמן.

ליטל אנדמן- סיכום

לסיכום, אם כבר הגעתם עד לאיי אנדמן, שווה להקדיש שבוע בשביל ליטל אנדמן. האי מציע חוויה שונה של טיול, ונופי הבראשית שתראו שם יכניסו שלווה גם באדם הלחוץ ביותר!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *