איש יקר – אתה עושה מזה באלגן

תגיד זו תהיה הפעם הראשונה שלך בהודו, לא?
אתה ממש נשמע כך
תקשיב טוב, אין לך מושג קלוש מה זה לנהוג על הכבישים שם, זה לא חוקי התנועה שאתה מכיר ולא התשתיות ולא מה שנמצא על הכבישים – חבל לך על הזמן.

כמה דברים:
1. לא באמת צריך רשיון בשביל לנהוג בהודו. בהודו בעיקרון נוהגים בצד שמאל ובפועל איפה שיש מקום. יש יותר המולה על כבישים בדלהי מאשר ביציע של בית”ר ירושלים
2. לסוע על אופנוע ממנלי ל-לה זה וואחד סרט ביחוד אם זו חווית הנהיגה הראשונה שלך. אתה עולה לגבהים כאלו שלבטח תחטוף מחלת גבהים ואתה חושב שתוכל עוד לנהוג במצב כזה או שפשוט תתקע באמצע המדבר כולך סחרחורות, כאבי ראש, הקאות וראיה מטושטשת (זה יומיים נסיעה או 24 שעות רצוף).
בכל מקרה נסיעות כאלו רצוי לעשות כחלק מקבוצה של אופנועים.
3. אין לך דרך מ-לה לדרמסלה או בכלל לכל מקום אחר, רק אם אתה נוסע לקשמיר או חוזר קודם למנאלי תוכל לצאת מלדאק שלא בטיסה או בהליכה רגלית של חודש (למה אתה לא בודק מפות לפני שאתה מתכנן טיול כזה?)
4. אי אפשר להגיע לעמק הפרחים אלא רק ביומיים הליכה מגובינד-גאט
5. בדרכים זכות קדימה לרכב גדול ממך, גם לג’יפ לא תהיה בעיה לנהג להוריד אותך מהכביש כיוון שהוא מצפה שאתה תפנה לו מקום. יש מקומות שירידה מהכביש תוביל אותך אלף מטר במורד הצוק.
6. מאחורי כמעט כל סיבוב ללא שדה ראיה, יש פרה השוכבת לה בנחת בקצה הסיבוב
7. כדאי מאד שתסתכל על האלבום “דרכים בהודו” בשביל להבין מה זה דרך ומי נמצא עליה (ראה לינק)
8. אם יש קוים מסומנים בין נתיבים, זה לא אומר דבר! אפילו לא שהם קוסיסטנטיים לכביש עצמו (שים לב טוב לסימון על הכביש בתמונה עם המשאית באלבום הדרכים, אם המשאית תסע לפי הסימון היא עפה מהכביש).
9. שכירת ג’יפ + נהג לנסיעות ארוכות מומלצת, היא מהנה ויותר בטוחה מלנהוג לבד (גם לא יקרה כל כך). תמיד תוכל לשכור אופנוע למספר ימים ולטייל באיזור מסויים. ובכלל בכל חור יש הודים שיקחו אותך מנקודה לנקודה מייד ובלי בעיות.
10. מונסון זה גשם שוטף שרק 10 דקות קודם לא העלת על דעתך שמשהוא יכול להסתיר את השמש בשבוע הקרוב.
11. נתקעת עם האפנוע לבד במקום נידח, עדיף שתתפלל לשיבה מאשר לאלוהים
12. יולי אוגוסט ברישיקש זה חם מאד ולח מאד (רישיקש נמצאת נמוך למרגלות ההימליה).
13. אל תסתובבו לכם ביולי בדלהי – זה לא כיף, קחו ביום הנחיתה אוטובוס ישר להרים. בכל מקרה תצטרכו לחזור לדהלי נניח יומיים לפני הטיסה חזרה ואז תהיו קצת יותר מנוסים בהודו ואולי אפילו תהנו מדלהי. דלהי כחוויה ראשונה ועוד בקיץ יכולה להביא את אישתך לתת לך אולטימטום של עכשיו עוזבים את הודו ויש לא מעט כאלו בחווית הודו שלהם התחילה ונגמרה בדלהי.

ממליץ לך לתכנן מחדש את הטיול – לא בא לי לקרוא עליך בעיתונים.