כסף כסף כסף

איש איש והטוב בעיניו יעשה.

א. לא מדובר על עמלה קטנה כלל וכלל, מדובר על פער של כמעט 10%!!! אם על כל דולר טרוול מקבלים 43 רופי, על מזומן מקבלים 46-47 רופי! יש גם חשיבות ליכולת מיקוח – על שטרות של 100 דולר מקבלים יותר מאשר על שטרות קטנים יותר. אז זה היחס ולדעתי הוא משמעותי. על כל 9 חודשי טיול קיבלת חודש חינם 🙂
ב. שנה וחצי הייתי בהודו ולא פגשתי אחד שנגנב לו או שאיבד כסף (היה אחד שדווקא מצא 700 רופי…). אפילו נתקלתי במקרה שהפתיע אותי… קבצן שרדף אחרי תייר להחזיר לו ארנק שנפל לו מהכיס בתחנת רכבת בהרידוואר.
ג. פגשתי 2 אנשים (בתיילנד) שנעלמו להם הטרוולים. באמריקן אקספרס חשבו שהם מכרו אותם למישהו וניסו לסחוט מהם את הכסף בטרוולים בחזרה. פגשתי אותם שבוע לאחר המקרה הזה והם קיבלו בחזרה רק קדחת…
ד. כספומטים! …. 🙂 רק בטיול האחרון שלי גיליתי את יעילותם. אפשר למשוך עד 20,000 רופי במכה אחת, מה שאומר שצריך להגיע לכספומט בערך אחת לחודש. כספומטים הולכים והופכים ליותר ויותר נפוצים בהודו, גם בעירות קטנות יחסית (פחות יעיל בהימליה).
ה. משניים שאני מכיר ומטיילים עכשיו בהודו שמעתי שהם מצטערים שלא הגיעו להודו עם מזומן במקום טרוולים.
ו. אני חושב שמי שקורא את כל ההתיחסויות יכול להחליט מה מתאים לו. יש דעות לכאן ולכאן וזה לגיטימי לגמרי ואפשר לעשות גם קומבינציות ביחס בין מזומן לטרוולים ולכספומטים.

בקיצור…
יש לכם את כל המידע ואת כל הדעות השונות כאן, תחליטו מה מתאים לכם. ואם מישהו נמצא עכשיו בהודו ורוצה לספר מה רואים וחושבים משם בנושא אז יאללה… תקתקו על המקלדת.