מזג אויר בצפון

הי רן וליאת וברוכים הבאים לאתר הודו קודם כל !! רן איפה תמונה? יאללה שים משהו שנראה אותך.

ספטמבר אוקטובר הם חודשים טובים לטייל באוטרנצ’ל והימצ’ל. אוקטובר זה כבר הסוף אבל אפשר עדיין לטייל. עם ספטמבר בכלל אין בעיה.

קשמיר, לאדאק כולל העיר לה – ספטמבר הוא הסוף. אוקטובר כבר קרררררררררר מאוד וכמעט ולא נשארו תיירים. אפשר לראות טבלאות מזג אויר שאני נעזרתי בהן הרגע גם 🙂 בלינק ששמתי פה למטה – ונשמח אם תמצאו אתרים מעניינים ותוסיפו לנו לינקים.

לה – העונה בלה מסתיימת בספטמבר, ויש עוד מעט תיירים שנשארים לתוך אוקטובר אבל שמים על עצמם בלילה שמיכת צמר עבה, כי הטמפרטורה יכולה לרדת מתחת לאפס. בכל מקרה בסוף אוקטובר לה כבר סגורה לתיירות המיין סטרים… אבל זה לא אומר שאתם צריכים לעשות כמו כולם.. יש אנשים שהיו בלה בחורף דווקא והיתה להם חוויה מדהימה, שלא לדבר זולה. טיסות מדלהי ללה וחזרה כל החורף ממשיכות.

רישיקש – רישיקש היא מקום הומה תיירים 365 ימים בשנה. אבל שימו לב שבעונה החמה אתם תימסו שם מחום ובעונת המונסונים ירדו עליכם טונות גשמים.. אבל תמיד אפשר לנסוע לשם. ספטמבר אוקטובר הם סבבה ברישיקש אם כי יהיו לכם עוד ימים גשומים של שלהי המונסונים. אני הייתי ברישיקש באוקטובר האחרון 2008 והיה סבבה לגמרי, קצת טרום עונה אבל מספיק תיירים כמו תמיד וטפטף גשם פה שם אבל לא משהו אקוטי.

הימאצ’ל – קודם כל מומלץ לראות את האתר של משרד התיירות של הימאצ’ל – שמתי פה למטה לינק. כלכך הרבה מקומות יש בהימאצאל, מאות ומאות. מקומות מדהימים, כן. יש עוד מקומות חוץ ממנאלי קאסול ודרמסלה. לא יאומן ממש 😉 . ספטמבר אוקטובר הם עונה טובה בהימאצ’ל, אבל אוקטובר הוא החודש האחרון לתיירות המיין סטרים – ובנובמבר כבר יתחפפו אחרוני תיירי המיין סטרים. הייתי בדרמסלה, פארואטי, מנאלי בחודש אוקטובר 2005 והמזג אויר היה סבבה, היו לא מעט תיירים.

באופן כללי – אין שום דבר שהוא "בלתי אפשרי", קחו את הדברים בפרופורציות, בסה"כ אנחנו מדברים על הודו בה "הכל אפשרי". יש יותר טוב ופחות טוב, אבל כל השאר זה חרדות. לכן קחו בערבון מוגבל המלצות שמתחילות ב-"אסור בשום אופן לנסוע ל" או " בלתי אפשרי לטייל ב…" מילא אם זה היה על שיא המחוץ לעונה.. אבל יש אנשים שיגידו לכם שאסור לטייל בספטמבר בצפון… אז מה נהיה ? אתם יודעים איך זה ישראלים, כל אחד חושב שהוא יודע הכי טוב מה מותר ומה אסור ותקשיב לו !!!