קצת סדר בדברים

אנסה לענות לך בנקודות ולסדר לך את החששות. קחי בחשבון שבקוצ’ין לא הייתי אז המידע שאני אתן לך תקף לגבי גואה (על שלל חופיה), האמפי, בנגלור וגוקרנה.

1. בנוגע לכסף.
אין אפשרות להחליף בארץ (פרט לנתב”ג) לרופי. ההמלצה שלי היא לקחת דולרים (אם רק לחודש אז אפילו לא טרוולים) ולהחליף שם בצ’יינג’ים.
כשאת נכנסת לנתב”ג (לדיוטיפרי) תמירי בערך 100 ש”ח בשביל שיהיה לך כסף התחלתי לטיול, ואחרי זה רק עם הדולרים.
2. בנוגע לבגדים.
חם. חם. חם. גם כשיש מונסון (ואין, זו לא התקופה) אז חם בטירוף. לקחת כמה שפחות בגדים וכמה שיותר קצרים (מן הסתם בגואה תסתובבי רק עם בגד ים).
3. מקומות מומלצים.
אני יכול להמליץ לך כמובן על כל המקומות שהייתי בהם, אבל אני אוסר עליך לבקר באיזור שאת מתכננת בלי לעבור בהאמפי. מקום מדהים ביופיו ומיוחד כל כך. ממוקם בין באנגלור לגוקרנה (או גואה אם תרצי). להקדיש למקום בערך 4 ימים ולא להיכנע לבחור בשם יענקלה שיציק לך כשאת מגיעה למקום בקשר לגסטהואס אלא לחפש את “מאמא שיבה”. מקום מגניב ושקט עם בעל בית וצוות נחמדים מאוד.
4. אשרמים.
לא הייתי (כי אני לא מתחבר) אבל אם את באיזור אני חושב ששווה (לפי המלצות של חבר’ה שטיילתי איתם) להגיע לפונה, שלא רחוקה מבומביי, כי שם נמצא המרכז הרוחני. נכון, גם בגואה ואולי קוצ’ין תמצאי מקומות של סדנאות כאלו ואחרות אבל ללא ספק פונה היא המרכז. שווה לברר יותר עם חבר’ה שהיו שם פיזית.

זהו בגדול.