אופנוע בהודו – תשובה לחגי – חלק 1

1. לדעתי בשביל 6 שבועות עדיף להשכיר. זה גם תלוי במצבך הכלכלי. לקנות יכול להיות יותר זול – אבל בתנאי שתמצא עיסקה טובה למכור אותו בסוף ויש פה הרבה כאב ראש של מסמכים, קניה עם חשש שמשהו לא בסדר בלי אחריות של אף אחד, כאב ראש של לנסות למכור אחרי זה.. וכולי. אז בשביל 6 שבועות תשכיר וזהו… זה יכול לעלות לך מאות דולרים – לא יודע בדיוק כמה מקסימום כמה אלפי שקלים במקרה הכי קיצוני – אני שאלתי לגבי השכרה לפני 3 חודשים במקום מסויים בדלהי – אני אמליץ לך תכף איפה.
2. בדלהי
3. לא יודע
4. הרשיון כמו שדותן אומר לא ממש חשוב על הכביש… אבל ייתכן שבעת ההשכרה או מכירה תצטרך – רשיון נהיגה רגיל בינלאומי (לא של אופנוע) הספיק לי תמיד. בחלק מהמקרים אפילו תעודה מצ’וקמת אחרת הספיקה אם שכרתי אותו בכפר נידח מאיזה זקן בלי שיניים שלובש סמרטוט במקום מכנסיים ויש לו כמה אופנועים בחצר. הסוכנויות בדלהי יהיו יותר קפדניות לגבי מסמכים שלך ויקחו גם פקדון של מאות דולרים במזומן עד שתחזיר את האופנוע. לעולם אל תתן דרכון כפקדון – אבל אתה יכול לתת להם צילום של הדרכון והם יהיו מרוצים. אני יכול להמליץ על חנות להשכרת אופנועים ליד קולנוע “אימפריאל” בקצה המיין באזאר המרוחק מהרכבת. יש שם אשה גרמניה שמנהלת את המקום אמנם אנטיפטית בטירוף אבל מקצועית עם המון אופנועים טובים. היא משכירה למינימום 4 שבועות אז זה מתאים לך ואני חושב שהיא אמרה לי מחיר של איזה אלף ומשהו שקל ל-4 שבועות ששאלתי אותה.. בכל מקרה לא שכרתי אצלה בסוף כי כי אני חיפשתי אופנוע ליומיים בלבד למרץ האחרון – נסעתי לכיוון רג’אסטאן למקום שנקרא נימרנה. היא הפנתה אותי לאיזור בדלהי שנקרא “קארול באג” – שם מפוצץ בחנויות אופנועים מוסכים רכישות והשכרות – שווה להסתובב שם לבדוק. אני יכול להמליץ לך גם על המקום הספיציפי שאני שכרתי ממנו – הוא זוכר אותי והוא היה ממש אמין ונחמד הבנאדם.. ככה בספונטני באתי אליו ב-9 בערב והוא סמך עלי ונתן לי אופנוע !
5. הכל אפשרי בהודו – אבל שים לב אתה מה זה צריך להיות נהג טוב !! ממש !! דותן צודק – הכבישים זה אנדרלמוסיה, ופיתולים בכביש חלקלק שיורד גשם עם בלגן מסביב זאת סכנה אם אתה לא סומך על עצמך בטירוף… מצד שני אלו גם ההרפתקאות שאני אוהב – ולפעמים נסיעה בגשם על אופנוע עם שכמיות ועצירה בכמה דבות עם גג ברזנט באמצע שום מקום עם האופנוע כשבחוץ מונסון ו-10 כוסות צ’אי שתשתה שם בליווי מאכלים מוזרים אלו הזכרונות שאתה תזכור כל החיים. אבל בנאדם תהיה אחראי וזהיר ותשמור על עצמך – רק אם ממש אתה סומך על עצמך ויודע לשלוט באופנוע מעולה !!! שלא נקרא עליך בעיתונים… הנסיעה למנאלי היא לא משהו כמו בארץ וקשה מאוד אבל סבירה לנהג מעולה. נסיעה ללה לעומת זאת זה מטורף מאוד – דותן צודק. אני לא נגד דברים מטורפים – זה אפשרי שתעשה את זה ולא תהיה הראשון.. אבל תהיה אחראי לעצמך…

המשך בחלק השני