משרד התיירות ההודי מחדש את מערך הוויזות

ביום שישי, 31.03, ממשלת הודו הכריזה על חידושים במסגרת הויזות שלה כשהמרכזיות מתמקדות בויזה האלקטרונית (VOA), כל אלו נכנסו לתוקף מה-1.4 (לא, זאת לא בדיחה). מהיום הויזה האלקטרונית מחולקת לשלושה: ויזה אלקטרונית לתייר, ויזה אלקטרונית עסקית, וויזה אלקטרונית רפואית.
 
לנו חשובה ויזת התייר שמבשרת רק טובות: אז מהיום ויזה אלקטרונית לתייר תקפה ל-60 ימים ולא ל-30 ימים, כפי שהורגלנו עד כה. ויזת התייר יכולה להכיל עד כניסה כפולה להודו, זאת אומרת שיהייה אפשר לצאת פעם אחת ולחזור להודו עם אותה הויזה. את הויזה האלקטרונית יהייה ניתן להוציא ארבעה חודשים ממועד הנחיתה ובהמלצת משרד התיירות ההודית – שלא מאוחר מעשרה ימים לפני הנחיתה.
בין שלושת סוגי הויזות האלקטרוניות אין הרבה הבדל למעט זה שלויזה הרפואית ושלויזה העסקית יהייה אפשר להגיש בקשת הנפקה גם 48 שעות לפני מועד הנחיתה.  
 
שינווים נוספים שעשה משרד התיירות ההודי – הוספה של 2 קטגוריות ויזה חדשות: ויזת צילום וויזת התמחות, והן לא קשורות בהכרח לויזה האלקטרונית.
ויזת הצילום תינתן לכל מי שירצה לצלם סרט בהודו וזמן השהיה שלה יהייה שנה מיום הנחיתה בהודו ובעלת כניסות מרובות.
ויזת ההתמחות תינתן לכל מי שירצה להתנדב ולהתמחות בארגונים, חברות הודיות, ומוסדות השכלה, לא ממשלתיים וזמן השהיה שלה מותנה בתקופת ההתמחות.