יש צימרים בהודו?

מאת: דנה ששו

מטיילים בצפון הודו?  אם בא לכם קצת לגוון מהמקומות המוכרים, כגון: מנאלי ודרמסללה, מהשלטים בעברית ומנחילי הישראלים – יש לנו את הטיפ בשבילכם לעונת 2015. הכירו את הודו כמו שהיא, הרחק מהוואי פיי והגסט האוסים ושלבו חוויה מיוחדת, בה תכירו משפחה הודית שחיה ביער, ותוודעו לחיים ההודים האמיתיים מחוץ לבועות התיירות, ולא פחות מאשר ביחידות מגורים מפנקות, מהסוג שלא ידעתם שקיים בהודו.

 

אז מה זה בעצם "צימר" בהודו?

בעמק שקט בצפון הודו, בינות לעצים הגבוהים וליד בוסתני תפוחים, גרה משפחה הודית מקסימה, שמשכירה כמה יחידות דיור מיוחדות במינן, אשר מזכירות מאוד את הצימרים המפנקים בארץ. "הגענו לשם באמצע הטיול בהודו ונהנינו מאוד מהשקט ומחוסר ההמוניות. אם רוצים להתנתק קצת- זה המקום". כך מספרת אביבה רביב מכפר סבא, שהיתה שם עם שתי בנותיה אלמוג (21) ואופיר (16).

 

רוצה לבדוק מקום בצימר זה?

 

"אם רוצים להתנתק- זה המקום." הנוף אליו תקומו בבוקר

 
מה עושים שם?
 
אביבה רביב מספרת: "במשך יומיים טיילנו בשטח עם אב המשפחה המארחת. הוא לקח אותנו לטיול רגלי ביער קדום בין בקתות הכפריים, לאתר תפילה ישן ולעץ משאלות, אליו מגיעים הודים ממרחקים כדי לבקש בקשות. נסענו לנקודות תצפית מרהיבות בדרך ירוקה שם הזמן פשוט עצר מלכת. הוא הראה לנו את הכפר בו אורח החיים שונה מאוד ממה שמערביים רגילים אליו"
 

"נסענו לנקודות מרהיבות בהן הזמן עצר מלכת." טיולי יום מרעננים באזור

 

היכן נמצא המקום המיוחד? 

מדינת הימאצ'ל פראדש – היא המדינה הפופולארית ביותר בקרב המטיילים הישראלים בהודו (פחות בקרב תיירים לא ישראלים אגב).  מדינה יפה זו, ממוקמת בלב הרי ההימלאיה ומציעה המון אפשרויות לטיול, כאשר המוכרות בהן הן: עמק פרוואטי, מנאלי ודרמסללה.  

את המשפחה ההודית בעלת הצימרים מצאנו בעמק קסום הנקרא עמק באנג'ר – הממוקם כ-3 שעות נסיעה בלבד מעמק קולו, מנאלי ופארואטי. לאלו מכם הנוסעים מדרמסללה למנאלי (או להפך) – זהו מקום אידאלי לעצירה בין לבין. אפשר גם לשלב ביקור בבירת הימאצ'ל פראדש המקסימה- שימלה, המרוחקת כ-6 שעות בלבד מעמק באנג'ר – לאחר שעוברים מעבר הרים מרהיב ביופיו.  

 

"נהנינו מהשקט וחוסר ההמוניות" אביבה ובתה אופיר בחצר הצימרים

 
אירוח מפנק
 
הצימרים המעוצבים מכילים מיטה גדולה ומפנקת, מקלחת חמה ועוד הפתעות נעימות. מי שהיה בהודו יודע שאלו דברים שלא קל למצוא בהודו, במיוחד לא במקומות מבודדים. זוג החברים רובי חושנגי (35) וקובי כהן (40) מפתח תקווה, ביקרו בצימרים כבר פעמיים, ובכל פעם נהנים מחדש. "הצימרים דומים לצימרים בארץ. הם מעוצבים באופן יפהפה ונוחים מאוד", מספר חושנגי.
 
 
 
"הצימרים דומים לצימרים בארץ". אחת מהיחידות במקום
 
 
חושנגי הוסיף: "בנוסף להכל, המשפחה מיוחדת מאוד וארחה אותנו באופן נפלא. הפכנו לחברים טובים מאוד של אב המשפחה, הוא לקח אותנו לטרקים רגליים באזור אבל גם נחנו המון. חוויה של מקום. שווה להגיע. השילוב של האויר הצלול והטבע בכל מקום נותנים הרגשה שונה לגמרי משאר הודו."
 
 
חוויה עצמתית
 
שירלי סלטון (27) מתל אביב, הגיעה למקום לכמה לילות רגועים עם אמה תמי, שבאה לבקרה בטיול הגדול. על החוויה היא מספרת: "הצימרים מעוצבים בצורה מהממת, החדרים נעימים וכוללים אפילו סלון קטן בנוסף לחדר השינה".
 
והמשיכה: "המשפחה המקסימה שבבעלותה הצימרים תדאג לכם הכל. האמא תבשל לכם 3 ארוחות ביום, וכמובן שתוכלו לתרום מנסיון הבישול שלכם וללמד אותה מתכון טוב לשקשוקה. אפשר ומומלץ להשתתף בבישול במטבח וללמוד את רזי המטבח ההודי. האבא יקח אתכם לטיולים ביערות, פיקניקים טעימים שיטוטים בכפר הציורי הסמוך ולמקומות קדושים באזור. "בעלי המקום כל כך נחמדים ונעימים", מספרת שירלי, "האישה בישלה אוכל ממש טעים, הסבירה לנו על המתכון והיה תענוג לראות אותה עובדת במטבח. בעלה לקח אותנו לסיורים רגליים באזור המדהים. זו היתה חוויה מיוחדת במינה של לגור עם משפחה הודית ולחוות את חייהם. הצימרים והכפר הסמוך שונים מאוד מכל מה שחוויתי עד כה בטיול."

 

"הצימרים והכפר הסמוך שונים מאוד מכל מה שחוויתי עד כה בטיול". שירלי והמשפחה המארחת

 

בנוסף לחוויה האותנטית, המבקרים זוכים לנוף ההימלאיה המהפנט ללא הפרעות. "תחושה שאנחנו על פסגת העולם אפפה אותנו" מספרת אביבה. "השקט עוצמתי וקולות היער הם היחידים שנשמעים".  

שירלי מוסיפה: "הנוף עוצר נשימה, אפשר לראות הרים מושלגים, הרבה ירוק וממש להרגיש את הטבע. בנוסף, המקום לא מתוייר כלל אז אפשר ממש להנות מהשקט ולראות את החיים כמו שהם באמת בכפרים. הכפר הסמוך נראה כאילו נלקח מציור, הוא נקי מאוד וזה די ייחודי בהודו". 

 

כמה זה עולה? 100 דולר ללילה, לזוג.

מה זה כולל? צימר מפנק, 3 ארוחות ביום, חוויה עם המשפחה, פיקניקים ביער, טיולי יום באיזור ובכפר הסמוך.

אז אם אתם תרמילאים שרוצים להתפנק לכמה ימים, באמצע טיול הגסטהאוסים המסורתי, או לחלופין אם אתם מתכננים טיול קצר יותר – זה ללא ספק המקום בשבילכם!  

בילוי נעים וד"ש להימלאיה!

 

ניתן להשאיר כאן הודעה למשפחה לתיאום הזמנה.  יש לכתוב את הפרטים באנגלית.