קצת אודות האתר, ותודות

מי אנחנו ? – ותודות

סקיצת העמוד הראשי:

 

לאחר שהתארחנו מספר שנים בפורום אחר,  באתר הרשת החברתית המקסים בשותף,  אנחנו יוצאים לדרך עצמאית,   וקרוב לשנה עובדים על איך יראה הפורטל הזה.    יוזם ומקים האתר דני אברהמי,   מנהלת הארגון והצוות מיכל בניה,   שאר חברי צוות האתר,   עשרות אנשים אחרים שלקחו חלק בתוכן,  עיצוב,  ורעיונות (תודות מפורטות למטה).

 

כי האהבה שלנו להודו לא ידעה איך לצאת,  הצ’אי שלנו טרם התקרר,  איך אפשר להסביר במילים את האגדה הזאת שהיתה ?  ואיך חוזרים אליה ?

 

כי אנחנו בהודו גם בלי להיות שם פיסית.

 

כי אלפי האנשים,   כתבים,  צלמים,  יומנים,  בלוגרים,  שירים,  סרטים,  אהבות,  אכזבות,  עיזים, פרות, ריקשות,  חלומות,  געגועים,  לבבות פתוחים,  צ’אקרות בוערות,  כל אלו מחכים אצלנו בארגזים,  רוצים לצאת החוצה,  רוצים בית אחד,  קורת גג אחת שתאחד אלף יומנים,  תמונות,  שירים, מסיבות,  פסטיבלים,  קבוצות פייסבוק. 

 

תודה לאלפי האנשים שהשתתפו,  לאורך השנים בדיונים , בהרצאות בלמטייל,   בשיחות,   במשיכה ובפחד להודו,  הודו שלנו,  הודו לבד,  הודו עם חבר,  הודו לבנות,  הודו עם ילדים , הודו על אופנוע,  הודו לישראלים,  הודו לאוכלי כשר,  הודו למבוגרים,  הודו לסטלנים,  הודו לרציניים,  הודו היי קלאס,    הפורום הבלעדי לאלו שלא אוהבים את הודו,  הודו להורים מודאגים,  המוסיקה ההודית, הסרטים ההודים,   האוכל ההודי,  המסיבות,  והגעגועים – למשהו שהשארנו שם,  כשעזבנו.   אותו המשהו,  שמדליק לנו את הניצוץ בעיניים בכל פעם שאנחנו שומעים את המילה הודו.  

 

זה פה – hodu.co.il

 

חכו עוד קצת… אנחנו ממש מנסים להעלות את האתר הזה  כבר הרבה זמן, תאמינו לנו.

 

 

דני אברהמי

בן 35,   מאז גיל 21 – כל מה שעבר עליו,  הארות,  אכזבות,  תואר, הייטק,  חיים, מוות,  פחדים,  אמונות – היה בסה"כ אמצעי,  העברת זמן,  כדי לחזור להודו לטיול….   לפעמים,  בחלונות קטנים של זמן,  הרגיש את זה כשהעביר הרצאות על הודו בלמטייל,  או העביר את זה לאחרים.   דני הוא שילוב של הייטק והודו,   לאחר שעזב את ההייטק חשב שהוא יקים את האתר הזה תוך כמה חודשים,  אבל אז גילה שהיו לו "עיניים גדולות".  לאחר שקיבל הרעלת הודו,  חזר לחפש את עצמו ובינתיים נאלץ לנהל את האתר עד שימצא מחליף ויוכל לנסוע (כנראה להודו).

 

מיכל בניה

בת 25,   נשמה טהורה, אינטיליגנטית ורגישה,  אך עם זאת גם אשת עסקים קשוחה, שחיה ונושמת הודו 24/7.   ואפילו לומדת את זה באוניברסיטה.   מיכל מאוהבת בהודו,   והיתה מתחתנת איתה אם היתה יכולה.  למעשה,  כמעט עשתה זאת.    מיכל מנהלת את המשרד,  הצוות,  ובעצם הכל.  ובעיקר – מהווה תמיכה נפשית לדני ברגעים הקשים.   צוות האתר מקווה ששארוק חאן לא יציע לה הצעות מפתות יותר , כי אם כן היא ככל הנראה תעזוב אותנו.

 

קרין אטדגי

קרין,  34,   בימאית ומפיקה בתחום המדיה,   היא יצור מוכשר ומקסים שלא תפגשו כמוהו הרבה.     קיים פער גדול בין הכשרון שלה לצניעות , ובתור ביישנית ידועה היינו צריכים להפוך כמה סלעים כדי למצוא אותה.  קרין תמכה באתר במשך שנה,   בכל צורה אפשרית ,   אפיון , עיצוב,  תוכן תוך השקעה של ימים כלילות, ובתור חברה קרובה.    קרין בילתה מספר שנים בכפרים נידחים בהודו,   ביחד עם בן זוגה (שהלך ברגל אגב את כל הודו,  מדרום לצפון,  לרוב יחף),  ואפשר למצוא אותה היום בפרדס חנה,  סוג של הודו.   

  

משה טובול

בן 35 – 1.90,  מרוקאי.   אדם שלא היית רוצה לפגוש באמצע הלילה.    מבט מקרוב יותר מגלה איש מקסים, מהנדס מחשבים למופת,   כריש הייטק.  משה טובול תמך בנו מהרגע הראשון כחבר וכאיש מקצוע.    לילות רבים ללא שינה של עבודה ואלכוהול.  המחשבים רועדים מפניו,  לא אחת מחשב עם תקלה לפתע "הרגיש יותר טוב" כשמשה נכנס למשרד.   וירטואוז בתחום ה-IT,  תוכנות , משתמשים , תקלות ומחשבים – כל זאת הוא אוכל לארוחת בוקר עתירת הויטמינים שלו.

 

 

מג הראל

בת 24,  פנינה בלב ים,   נחתה אלינו, כאן בכדור הארץ,  לפני קיץ 2010.   מתחת לבחורה המתוקה מסתתרת גאונה אמיתית.   נכון שהיא מורה ליוגה,  אבל את הכשרון האמיתי שלה גילתה במערכות הטכניות של האתר.  העבודה שמג עשתה עבור האתר לא תסולא בפז,   בהרמת המערכת הראשונית יש מאין,   עריכת המון חומר,  משתמשים,  תגיות ותמיכה טכנית בצוות,  אט אט גילינו מתחת למורה ליוגה מהנדסת קטנה שמצאה שפע של באגים.

 

גלעד חי

בן 36,  מתחת לגבר המסוקס הזה ממגדל העמק במקור,    מתחבאת ספרות ושירה עברית,  כשרון ויצירתיות.   אם תצרפו ביחד את כמות הספרים שכל צוות האתר לדורותיו קרא כל החיים , תגיעו אולי למחצית הכמות של גלעד,  איש אשכולות בכל מובן.    את זמנו הוא מבלה בעבודתנו כפרסומאי,  קופירייטר ומקדם אתרים ומדיות אחרות ללקוחות מרוצים.    גלעד תרם הרבה מזמנו לגיבוש קונספט האתר,   ויצר את הסלוגן שלו. 

 

 נירית אלשיך

נירית הצטרפה אלינו במאי 2010 כמעצבת הראשית של האתר , כשהיא מביאה איתה המון נסיון,  כשרון,  ויופי פנימי וחיצוני.      כהמשך ישיר להרפתקאותיה הרבות בהודו,     ולאחר שעיצבה אתרים רבים בעין מיוחדת,  כשהבולט בהם הוא אתר מרמלדה הידוע,  הסכימה לקחת על עצמה את האתגר הלא פשוט של עיצוב האתר,   והאתגר הלא פשוט עוד יותר של הקידוחים הבלתי פוסקים של דני בנושא על קפה במסריק.   למעלה מחצי שנה של עבודת עיצוב,  נסיונות חוזרים ונשנים,  הרבה צבעים כמו שרק הודו יודעת ונירית תירגמה לשפת האינטרנט את הודו,  בקומיקס, בעדינות ובטאץ’,  שלא לדבר על הלוגו שלנו.     

 

 גנית פינטו

גנית,   בת 24,   הגיעה אלינו בסוף 2009,   למשרד מקרטע ולא סגור על עצמו (לא שהיום הוא סגור במיוחד) כשקסם הודו פזור בשיערה.   גנית עבדה בעיבוד תוכן,   גיבוש קונספט ובעבודת צוות של אפיון האתר,  כמו גם בעריכה ראשונית של שלל מקומות בהודו שהשד יודע שהם קיימים.     לאחר מכן היא עשתה תפנית,  ואפשר למצוא אותם בימים אלו משננת הרבה סינית במסגרת לימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב.  אבל אם תחפשו טוב טוב,    תגלו את המוסיקאית הזאת, בוגרת רימון, שרה בלילות בפאבים אפלוליים בתל אביב.

 

חן ויינר

חן ויינר,   כשמה כן היא – בעלת חן מיוחד,  עיניים גדולות ויפות,  לב רחב,  חברה אמיתית.   לאחר שחזרה לא מזמן משנה במזרח ,  בגיל 25,   ובדרכה לאוניברסיטת באר שבע להמשיך את הודו שם,    היא עברה אצלנו בדרך, הוסבה למערכת התוכן,  ועזרה במשך חודשיים בהרמתה ביחד עם מג,  תוך שהיא קוראת ומתייגת אלפי הודעות ותגובות על מסעות בהודו.  התעללות,  לא ?   האם זהו לא מה שאדם שחזר מהודו בדיוק לא צריך ?  על פי חן,   זה דווקא עשה לה טוב,   ואנחנו מחכים לדעת איך זה לעומת לימודי עבודה סוציאלית,  בין צ’אפטי לצ’אפטי בהודו הקטנה. 

 

 אלון קרקליס

בן 30,  מעצב מוכשר,   ואדם מקסים,  אותו הכרנו דרך בת הזוג הפראית שלו גלי.    אלון תרם ימים ולילות רבים מזמנו כדי לעצב את הקונספט העיצובי הראשון של האתר.   האתגר היה לא פשוט בכלל – איך מכניסים את כל הודו , צבעונית ומטריפה כמו שהיא,   ואת כל הפיצ’רים הטכניים של האתר – פורומים,  מאמרים,  חדשות ,  טוויטים,   סיפורים,   מולטימדיה,  מפות,   גולשים ושאר פינות שונות ומשונות לתוך עמוד בית אחד.  אבל גם שיהיה נקי מאוד !! מינימליסטי !!!  הסתירה הברורה הזאת לא הרתיעה את אלון – הוא בנה לנו את השבלונה הראשונה וגוררת ההתפעלות – ממנה יכלה מעצבת האתר להמשיך לגימור בקלות. 

 

אריאל וינטר והאתר בשותף

אריאל וינטר,  האיש והחזון.  אדם בעל השראה,  ומיזמי האתר בשותף –  היה חבר קרוב במשך השנים בהם היינו פעילים בבשותף.    במשך 4 שנים הפורום והמאמרים שלנו מצאו את ביתם בבשותף,  תוך כדי ששני הצדדים נהנים מהקשר:   אנחנו נהננו מפלטפורמה שמצאנו לפעילותנו באינטרנט,    ובשותף נהנה מהפעילות שלנו,  ואלפי האנשים שהגיעו לאתר דרך הנושא של הודו.    בימים אלו,   בהם אנחנו עוברים לאתר העצמאי שבו אנו גולשים כרגע,  זו ההזדמנות להגיד תודה ובהצלחה לאתר בשותף,  שמתפתח בכיוונים חדשים,  ותודה לאריאל על שיתוף הפעולה,  העידוד והתמיכה מרוחו ונסיונו בדרך להקמת האתר של הודו. 

 

 

שגיא סנטוריני,  

סנטוריני ,  בן 22,  אמנם קרוי על שם אי יווני,    אך מספרים כי יש לו מקורות רוסיים.    הבחור היפהפה הזה גורם לבחורות להיתקע בעמודי חשמל השכם והערב,  וחי בהרצליה.    אי אפשר לפספס את סנטוריני שהוא נכנס לחדר, ולא רק בשל גובהו.  מדובר בישות צבעונית במיוחד,   שלא משעמם לידה אפילו לרגע אחד,  בערך כמו הודו.  את הודו הוא בילה בקלקולי קיבה – מה שלא הפריע לו לכתוב כמה שירים שלא היו מביישים את אבי ביטר,  ולא הותירו מקום לספק:   מדובר בבחור בעל כשרון יוצא דופן.  ואכן סנטוריני לקח חלק פעיל בפורום של הודו לאחר שחזר מהודו,   והפיק כמה מהפנינות הזכורות יותר של הפורום אותם תוכלו למצוא באתר,   כמו כן תומך כאיש צוות האתר, ומשתתף לאורך השנה האחרונה במפגשים ופעילויות של תהליך הקמת האתר ועל כך שמורה לו תודה מיוחדת. 

גילי קומפורטי

האיש והאגדה, הידוע גם בכינויו "גילי דה קיד" או "גוץ קומפורטו" כפי שנכתב (סיפור אמיתי) על כרטיס החבר שלו במשביר לצרכן.    גילי עיצב רבות מתכניות הטלויזיה בארץ,  את בית האח הגדול,   את הופעת ONE של ריטה,  ועוד דברים רבים וטובים,   כאחד מאנשי המפתח בארץ בתחום העיצוב הטלויזיוני,  עיצוב בכלל,   ואיור.   אפשר למצוא אותו היום ברשת,  בתפקיד מנהל קריאטיב,  אבל הכי כיף למצוא אותו ברגעים הקטנים שבהם הוא נותן לנו השראה וחברות.   תרומתו לאתר של הודו,  בערבי בריינסטורמינג וערבים שגרתיים לגמרי לקונספט הקריאטיבי ושאר רעיונות הזויים. 

דנה פרופ

דנה,   אחד האנשים השנונים והמבריקים יותר שתמצאו,  היא מנכלי"ת מצליחה של אתר האינטרנט הידוע "בריינפופ ישראל".   מעבר למנכ"לית מהממת,   היא גם מנחה לאחרונה מדיטציות אקטיביות מבית אושו,  בתל אביב ובאשרם במדבר וחיה חיים תל אביביים פעילים למדי,   ככל הנראה לא תמצאו אותה בבית רוב הזמן.   אמנם לא יכולנו לשלם לה את משכורות העתק להן היא רגילה,  אבל הצלחנו לגרור את דנה לערבי גיבוש קונספט האתר מספר פעמים,  בעבור בצע של פיצה וכמה בירות.   הערותיה המקצועיות,  הותירו אותנו פעורי פה,  שלא לדבר על תרמו תרומה אדירה לאתר.

 

תודות בעריכה /להוסיף:

  • מנדי יודה
  • עידן קוצ’מן
  • ליאור ברנר
  • מירב בעדני
  • ליאורי הרלב.
  • מירב יוסף לוי והודו מסאלה
  • בועז גרוס
  • CPO
  • אורטל אברהם

 

 תודות קטנות

  • סיון גל-גוטמן
  • נועה וייץ
  • לילך סנש
  • דוד ישראלי
  • בועז גרוס
  • ריבי ניסים
  • (טל שטיין)
  • (שגרירות הודו)
  • דני מנחם
  • (יובל קורהה איטח)
  • (ענת בן קיקי)

 

עוד

מורן קוקו

תום פרי

יהודית אסיף

יפעת סלמן

נח הרשקוביץ

אסף קליימן

נעמה שביט

דוד ישראלי

אופיר חרמש

אמיר גונן

וכל מי שהשתתף ועזר בדרך כלשהיא ולא ציינו את שמו במפורש. 

אם ידוע לכם על מישהו שתרם ו/או לקח חלק בהרמת הפרוייקט אך שמו רחמנא לצלן נשמט מפה, הרי שמדובר בטעות בתום לב – בשחזורנו את ההסטוריה ועריכת רשימה זו. אנא שילחו לנו הודעה בנושא ונתקן את העוול.