דילמות לכמה זמן לנסוע….. והאם כולם מעשנים בהודו ?

 הי אלעד !

מי אמר לך את זה ?   אנשים שהיו בהודו ?  🙂   הודו היא לא רק לסטלנים כידוע,    הודו ענקית,  אנשים טיילו בה שנה,  שנתיים ויותר.  טיילו !!   זה נכון שהקצב שלה הוא אחר,    הטורים יורדים לך,   אתה לא מדלג כל יומיים ממקום למקום,   אתה מדלג כל שבוע, לפעמים כל שבועיים… לפעמים נתקע יותר זמן במקום מסויים.   כן,  גם בלי לעשן כלום,  אנשים סוגרים אזור מסויים בכמה חודשים,      ממשיכים לאזור אחר….  אתה נכנס לקצב של הודו, ואז אתה מגלה שפתאום עברו כמה חודשים,  ואתה רוצה עוד כמה חודשים.    אני יכול להביא מספר אנשים שאחרי 6 חודשים מפאת מגבלת הויזה נאלצו לחזור,  בהרגשה שהטיול נקטע מסיבות בירוקרטיות,   מתוסכלים משהו.    אז 3 חודשים זה ממש לא יותר מדי זמן !!     לפעמים אנשים נכנסים גם לקורסים..   מוסיקה,  ציור,  כתיבה,  בישול,   יוגה,  מדיטציה,  והרבה דברים,  שיכולים לחבר אותך למקום כלשהוא,    ומעבר למקום פיסי,  למקום פנימי שלך,  כזה שאתה מבין אותו רק אחרי זמן ממושך בהודו,   אחרי שהורדת את הטורים שלך.     ולא צריך לעשן בשביל זה.  והודו היא ממש לא רק לסטלנים,   אחת מהסטיגמות הידועות.   

ועוד משהו… אתה לא חייב להחליט לפני הנסיעה לכמה זמן אתה נוסע,  אחת מהטעויות הנפוצות שכולנו נוטים לטעות בהן…  זה קצת מלחיץ לנסוע למקום שאתה לא יודע איך תרגיש בו ולהחליט מראש.     אולי תרצה לחזור אחרי חודשיים ?  אולי אחרי 5 חודשים ?   אני מציע לך לא לחשוב על זה עכשיו. לנסוע,  ולהגיד לעצמך שאחרי חודש תקבל החלטות אם להישאר לחזור,  או מה..  תשאיר לעצמך תמיד תוכניות מגירה לקיצור/הארכת הטיול,  ותהיה יותר חכם שם… תמיד אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה….

אם תקרא הרבה את הפורום,  תראה שהרבה מהשאלות והדילמות,   כמו שאני מספר בהרצאות שאני נותן בלמטייל,  הן חרדות שלנו,  כמעט של כולנו,  שמלוות אותנו לפני שאנחנו יוצאים למסע,   בכלל, ובהודו בפרט.