ואוו, הרבה זמן לא כתבתי פה….

הי כולם, נעלמתי לקצת ואני שמחה לחזור ולמצוא על הפרק דיון בנושא שהוא ממש נקודה רגישה אצלי.

קודם כל לשאלתך אור, במהלך הטיול שלי (שהסתיים לפני חודשיים. אוף.) הכרתי מישהו שמאוחר יותר דרכו התפצלה מזו שלי, הוא טס לאנדמן והמשיך לכתוב לי משם באינטרנט על בסיס יומיומי, כך שנראה לי שהטכנולוגיה עשתה דריסת רגל גם באנדמן.

אני רוצה להוסיף את הסיפור שלי לדיון – בדומה לך דני גם אני פולניה אסלי, בשונה ממך אולי אני גדלתי בהרגשה שאני חופשייה ללכת ולעשות את הבחירות שלי ושרצוי וכדאי להינות מהחיים, רק שאף אחד לא לימד אותי איך עושים את זה, מהסיבה הפשוטה שפולנים לא יודעים איך עושים את זה (וזה כבר אתוס אחר לדיון אחר).
הטיסה שלי להודו היתה בסיום תקופה מאוד אינטנסיבית עם ההורים והמשפחה בכלל ובהחלט רציתי להשתחרר קצת/ להתנתק/ לנשום…מושגים שכולם מכירים, וככל שהזמן בהודו עבר, הבנתי כמה גדולה ההשפעה שלהם על החיים שלי ואיך בכל מהלך שאני עושה אני מתכננת כבר איך אספר להם ואיך הם יגיבו, גם ממרחק 9 שעות טיסה עדיין הייתי תחת העין הבוחנת. וכן יחד עם זאת רציתי שכל הצדדים יצאו מרוצים, בלי רגשות אשמה ובלי לחץ ודאגה, אז חשבתי שאם אני אכתוב הרבה ואשתף ואקפיד להתקשר פעם בשבוע אז אצור את התחושה שיש על מי לסמוך ושהם יכולים לשחרר. מה שקרה בפועל זה שאמא שלי העבירה במנועי חיפוש באינטרנט כל שם של מקום שכתבתי לה עליו, הייתי מקבלת ממנה מיילים שהיא ישבה לכתוב בלילה במקום ללכת לישון עם הפצרות שלא איגרר לסמים, שאקח מדריך לטרק הזה והזה ושאזהר מזה ומזה. זה נשמע כאילו יש לי אמא משוגעת, אבל כמו שכבר ציינו פה – אין לשפוט כל עוד לא ניסינו להיות הורים בעצמנו. מה שאני מנסה להגיד זה שאני עם דני בדעה ה”אגואיסטית”, ולמדתי קודם לדאוג לעצמי, קודם להינות ולעשות את הבחירות שלי. ליידע כמובן בפרטים כמו איפה אני ולומר שאני אוהבת ומתגעגעת, אבל לא ליצור מצב שבו ההורים נותנים לך ייעוץ און ליין על החלטות לגביי הטיול שלך וכביכול “עושים את הטיול יחד איתך”. זה הטיול שלנו בסוף, החוויה שלנו ואני יודעת שה”לחץ בית” שלי קצת הפך את הטיול שלי לחוויה משפחתית שלא רציתי בה.

וכדי להדגים את הכוונה אספר שאחרי שיום שישי אחד לא התקשרתי וזכיתי על זה לשטיפה, הקפדתי שבוע אחר”כ לטלפן בדיוק בזמן, וכאן בארץ אף אחד לא ענה. באופן אירוני לחלוטין קצת נלחצתי, חשבתי שמשהו קרה. בדיעבד התברר שכולם נסעו לחופשה משפחתית, נהנו עד השמיים ושכחו לקצת שהם צריכים לדאוג לי….

רוצים להחליף דיון?
מה דעתכם על טיפים למלצרים במסעדות בהודו למשל??