Categories
ללא קטגוריה

איך לשמור על המשקל בהודו

זה לא הוגן! כשתתגייסי לצבא, תשמיני. בטיול הגדול שלך גם. אבל בנים? מרזים.   
אז במקום להתמרמר מדלהי ועד דרמסלה, החלטנו להביא לכן- הבנות, עצות של מומחית.   
ושלא תגידו שאנחנו לא דואגים לכם,  ישבנו לשיחה עם איילת ירדן,  מטיילת מנוסה ונטורופטית בהסמכה (שנה רביעית), ויצאנו עם 10 טיפים גדולים שיעזרו לכן וגם לכם לשמור על הגיזרה בטיול שלכם בהודו. 

 

1.   "כאשר אתם מתכננים טיול גדול לחו"ל, נסו לשלב בתוכנית מסלולי הליכה שונים (בדרגות קושי שונות), שלמעשה יגרמו לגופכם להיות כמה שיותר בתזוזה, דבר אשר יניע תהליכים שיעזרו לשמירה על הגזרה, גם אם הנכם אוכלים מידי פעם מזונות עתירי קלוריות."  ומה לגבי הודו ספיציפית? איילת מפרטת לנו: "הודו הינה מקום גדול מאוד, שבו מסלולי טיולים רבים, אשר מאפשרים לנו לגוון בטיולינו מספר רב של מסלולים מהנים." צפון הודו למשל היא דוגמא טובה- רק ההליכות בין הכפרים בעמק פרוואטי או טרקים של כמה ימים בעמק קולו, רישיקש וכו' תורמים בוודאות לחיטוב הירכיים. ולא! העלייה בין בגסו לדרמקוט לא נחשבת…אלא אם כן אתם עשים אותה פעם ביום.

 

 

מעניין כמה קלוריות שורפים באנאפורנה? צילום:אריה

 

2."שלבו בטיול סוגי ספורט שונים. אם זה אופניים, ספורט אתגרי כזה או אחר, קיאקים וכו' אשר יעזור לגופכם בתהליכים השונים וביניהם שריפת שומנים" כיום אנחנו מתלהבים משכירת אופנועים…האם פעם דמיינתם לעצמכם איך זה להתנייד בתוך פושקר על גבי אופניים?!

 

. 3." טיפ נוסף שיעזור לכם גם לחסוך כסף וגם למנוע עליה במשקל, הינו הדרך שבה אתם קונים לעצמיכם את חומרי הגלם להכנת האוכל בעצמיכם. כך הנכם יודעים מה מוכנס למזון אותו אתם אוכלים. אתם שולטים על כמויות השמן והסוכרים ובכך מונעים עליה מיותר במשקל."

 

במקום שלוש כוסות סוכר שימו כוס אחת.צילום: הילה וייצמן

 

 הטיפ הזה עשו להיות קשה לרוב התרמילאים מבחינה פרקטית אך לא תמיד. מטבחים של גסטהאוסים שמוכנים שתבשלו בהם, מטבחי משפחות וכל מבטח נוסף שפותח בפניכם את סיריו יוכלו להיות לכם מקום מפלט מהאוכל הטעים, המלוח או המתוק ועתיר הקלוריות שאתם מזמינים. פרט לכך, אין כפר בהודו שאין בו שוק לקניות.

יצא לכם כבר להכין ארוחת שישי לכל החברים בגסטהאוס?

 

 4."אחד הדברים שקשים לרובינו בטיולים הגדולים בחו"ל, היא הסקרנות שבטעימת מזונות חדשים ולא מוכרים ואכילתם ללא פיקוח עצמי שמוביל מבלי לשים לב לעליה מהירה במשקל. לכן, החליטו מראש, על טעימות/אכילת מזונות מסקרנים בכמות מוגבלת שלא תחסוך מכם את ההנאה אך במקביל גם לא תגרום לכם לאבד את עצמכם. הודו היא מדינה שלא קשה למצוא בה מזונות מן הצומח ומגוון רב של טעמים, אז חפשו ובחרו במזון הזה ובכך תעזרו לעיכול תקין שיוביל לניקוי יעיל של מערכת העיכול ומשם למניעת תחושות לא נעימות כגון גזים, נפיחויות, כאבי בטן ועוד… וכמובן, תעזרו לגופכם לשמור על גזרתו"

רמז: שלום למלכה,פנקייק נוטלה, בנופי, גולאב ג'מון, פיצה-מלוואח: כל זה מחוץ לתחום. אפילו לא לטעום!

 

5."לאלה מבינכם שיודעים שכאשר מגיעה הארוחה העיקרית ביום, הם מסוגלים לאכול ללא סוף וגם לאלה שלאחר זמן לא רב בין הארוחות מרגישים צורך באכילה/נשנוש של מאכל כלשהו, תדאגו שיהיה בתיק היד שלכם, איזשהו מאכל קטן כדוגמת פרי, ירק, חטיף אנרגיה… ולמעשה לאכול כל 3 שעות, דבר שיעזור לאיזון הסוכר בגוף, יעסיק לכם את הפה והכי חשוב, ימנע ממכם להגיע אל הארוחה העיקרית בלי תשוקה". כמעט בכל מכולת קטנה תוכלו למצוא לכם שקיות קטנות עם שקדים/צימוקים פירות וכו'. זה נגיש, זה נשנוש נחמד וזה עוזר!

 

." 6."הקפידו על לפחות 15 פעמים של לעיסת המזון, על מנת לאפשר לגופכם עיכול יעיל יותר למטבוליזם.

רגע, אז זה אומר שאפשר לאכול בנופי חופשי?

 

7."בעת הארוחה, השתדלו להמצא בישיבה סביב השולחן באופן שלא יסיח אתכם מהמזון שאתם אוכלים. זה חשוב משום שמוחנו צריך לראות את האוכל הנאכל על מנת להוביל אותנו לתחושת שובע. במידה ולא נקדיש זמן לאכילה רגועה עם תשומת לב למזון אותו אנו אוכלים, מוחנו לא ירגיש שאכלנו ואנו נשאר עם תחושת רעב שתוביל אותנו לזלילה".

מתי בפעם האחרונה ישבנו בחבורה גדולה של ישראלים לארוחת בוקר, צהריים או ערב ושמנו לב למה שאנחנו אוכלים?

 

מרוב דיבורים לא שמים לב למה אוכלים. למוצלמים אין קשר לכתבה. צילום:שרית גמליאל

 

8."שתיית מים, הינה פרט נוסף הדורש התייחסות רבה, כיוון שישנם מקרים רבים שאנו חשים תחושת רעב, בזמן שאנו למעשה כלל לא רעבים אלא צמאים. לכן, כאשר אנו מקפידים על שתיית מים מספקת שהינה בין 2-3 ליטר ביום (בטרקים וטיולים אחרים אף יותר), אנו מונעים את התחושות המבלבלות".

כאן למעה אין בעיה. אנחנו שותים כל כך הרבה מינט טי בהודו שזה הכי הרבה נוזלים שנכניס לגוף שלנו אי פעם!

 

9."כשאנו בסטרס, גופינו דורש יותר פחמימות, סוכרים, אשר יכולים להוביל להשמנה. קורסים כגון יוגה, מדיטציה או רייקי יכולים לעזור לנו להקשיב לגופינו ולהתחבר לתחושות הרעב והשובע שלנו, ולאכול רק במצבים בהם אנו רעבים באמת".

אם ככה- דרמסלה זה מרזה, מהר להירשם לכל הקורסים שם!

 

 

מממ…עדיף לעשות יוגה במקום

 

 

10."נסו להימנע מקינוחים יומיומיים". נהיי מילגה, נוט פוסיבול, אין מצב!בהצלחה!..

 

אל לכם לשכוח, שזה עדיין הטיול המיוחד והכיפי שלכם, ושהגעתם לכאן גם לנוח וגם להתפנק על הקינוחים המתוקים שהודו מציעה לכם. הודו אוהבת את כולם בכל המידות ותמיד תמיד תמיד בהודו כולם כל כך יפים שלא צריך להיות לכם אכפת מכמות הצ'אפטי שעל הצלחת. בתיאבון ובהצלחה!

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *