Categories
ללא קטגוריה

ארוחת שישי משמחת

 אתם עוברים ליד משפחה הודית שאוכלת ארוחת בוקר המורכבת מפורי, דייסת אורז מתוקה ותפוחי אדמה וזה יום שישי במקרה? אז כנראה שנפלתם על יום שישי החודשי שבו האישה, שבעת נישואיה  עוזבת את בית משפחתה ועוברת להתגורר עם משפחת בעלה, חוזרת לבקר את המשפחה שלה. החשיבות של הדבר מתבטאת בארוחת בוקר שישי חגיגית (וטעימה מאוד) ופשוטה להכנה. כמו כן, מלבד האוכל, נהוג לערוך טקס פוג'ה אישי בבית (לא צריך את הגנגס בורנסי בשבילו).

 

אז מה עושים? זה פשוט וקל והכי חשוב זה השילוב הנכון.
 
הפורי- לחם מטוגן
מכינים בצק וממנו מכינים פיתות קטנות- את הפיתות מכניסים לסיר לטיגון בשמן. אל תפחדו מהשמן. עניין הטיגון פה הוא העיקר- אז עופו על 3 כפות נדיבות של שמן לטיגון עמוק. בזמן שמטגנים את הבצק שימו לב שהוא הופך זהוב בצבע משני צדדיו, זה סימן שהטיגון מספיק.
 
 
דייסת אורז
דייסת אורז זה דבר טעים. טעים, חמים וקל להכנה עד כדי שתשכחו משאר המתכון, אבל פה יותר חשובה הקומבינציה. יש לשים בסיר אחד:
כוס אורז, כוס מים, 3 כוסות חלב, רבע עד חצי כוס סוכר.
 
 
להרתיח למשך 30 דקות את האורז עם המים והחלב ולערבב. יש לכבות את האש כשהאורז מתחיל להתנפח.
ועכשיו כדי להוסיף את הטאצ’ האחרון, קלפו לכם 3 תפוחי אדמה ושימו בתנור. במקביל מחממים בסיר שעועית ואפונה (אפשר משימורים), ערבבו את הכל יחד והניחו בצלחת.
 
 אז בין אם אתם זוג נשוי שגר ביחידת דיור של הורי האישה, בין אם אתם גרים כמה שיותר רחוק משתי המשפחות או שאתם בכלל רווקים – ארוחה כזו לשישי חורפי (או קייצי עם מזגן) מתאימה בהחלט. אבל תקפידו שזה יהיה בשישי כן?
 
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *