Categories
ללא קטגוריה

במלוא הדרה: קבלו את הדר משולם, מטיילת השבוע שלנו

אם עוד לא נחשפתם לכריזמה והקסם שהדר מושכת אליה, ודאי תגלו אותם באחת הבמות ברחבי הודו – ולא נתפלא אם גם באחת הבמות בארץ, בבוא היום. כישרון מהלך עם תרמיל (וגיטרה) על הגב, הדר משולם עושה שמות בצפון הודו

הדר משולם,בת 23,מאשקלון מטיילת כבר חודשיים וקצת.

הדר,למה דווקא הודו?

"בהתחלה לא הייתה לי תשוקה לטייל בעולם עד שיום אחד, הייתי בתקופה של חיפוש החלום שלי, ותקופה לא קלה שהייתה לי באופן כללי, הייתי בפסטיבל "זורבה" ואדם אחד שאל אותי- "טיילת כבר?" ואמרתי לו "לא, אין לי תשוקה לזה" אז הוא הסתכל לי בעיניים ואמר לי "את חייבת לטייל" במבט עמוק שתפס אותי ופתאום הבנתי שאני ממש רוצה וצריכה את זה לנפש שלי, באותו רגע ידעתי שאני רוצה לטייל בהודו כי היה לי חיבור לאנרגיה של המקום, לרוחניות, לתרבות, למוזיקה ובכלל משהו משך אותי למקום הזה. הודו בשבילי זו ארץ האפשרויות, אווירה כל כך מאפשרת, רגועה, אנשים נחמדים וחמים ומקום שכל אחד שבא לבד, כמוני (שאני הייתי הכי קשה בנסיעות ארוכות מחוץ לבית), יכול למצוא את עצמו ולהנות".  

 

hadar1.JPG

"היה לי חיבור לאנרגיה של המקום". הדר מספרת על הודו

ספרי על האהבה שלך לבמה

"נולדתי למשפחה של תיאטרון- 'תיאטרון הכרכרה', מאז שאני מכירה את עצמי אני משחקת על במות, כותבת שירים, שרה… למרות שבבית הייתה פחות סצנה של מוזיקה… בכיתה ט' גיליתי את הגיטרה ולימדתי את עצמי לנגן על גיטרה, התחלתי לכתוב עליה שירים וגם לימדתי את עצמי לשיר משמיעה, עד שבכיתה י"א הקמתי להקה בשם "התחנה" שכולם היו גברים בני 27 ומעלה ואני (שהייתי בת 16) עם שירים, לחנים וחומרים שלי והתחלנו להופיע בכל רחבי תל אביב והיה מדהים! כשהתגייסתי לצבא כבר לא הופעתי כי לא היה זמן אבל בבסיס היה שמח J אחרי שהשתחררתי חזרתי להופיע בהדרגה שוב בתל אביב, ואז טסתי להודו… "

ערב אחד, באחת המסעדות בבגסו, ישבו יחד קבוצת חברים אחרי הופעה שהתקיימה שם. הדר בדיוק קנתה גיטרה והיא שלפה אותה והתחילה לשיר שירים – גם קאברים מוצלחים  וגם שירים מקוריים שלה. בתחילה מסביבה הייתה קצת אדישות ועייפות – אבל הדר הייתה לגמרי בשלה, שרה בביטחון ובחיוך כובש. לאט לאט, מטיילים ומטיילות שהיו שם מסביב, מהארץ ומרחבי העולם, הצטרפו אליה בשירה. היא ממש יצרה מעגל שירה בציבור קסום, באמצע מסעדה בדרמסלה.

"ככה התחלתי לג'מג'ם בהודו עם חבורות מוזיקאים… עד שיום אחד עליתי להופיע בערב במה פתוחה והתברר שישב לו בקהל אמרגן הודי. מיד אחרי ההופעה הוא זינק עלי והציע שידחף אותי בסצנת המוזיקה באיזור הצפון וגם בדלהי  – כמובן שקפצתי על ההזדמנות… אני אוהבת לעשות מוזיקה, זה פותח לי את הנשמה ומשחרר אותי בטירוף ובהודו יש אטמוספרה מדהימה בשביל זה! נהנת פה מכל רגע! ".

 

hadar2.JPG

 הדר מג'מג'מת ברחבי הודו

 

איפה הכי בא לך להיות עכשיו? ולמה?

"האמת היא שהכי בא לי להיות עכשיו כאן, בדרמסלה. אני פה כבר שלושה שבועות ואני נהנת מכל רגע, כל כך הרבה מוזיקאים, כל כך הרבה קורסים ותכנים של התפתחות אינסופית, זה אחד מהמקומות שהייתי יכולה להתקע בהם כמה חודשים טובים ויש גם אנשים שעושים את זה. לכן, כשאני רואה חברים שבאו לטיול ארוך בצפון הודו והם נהנים פה ממש, אבל הם ממהרים להמשיך לעוד יעד ועוד יעד אני רואה בזה קצת פיספוס… כי זה מקום ייחודי מאוד בכמות התכנים והתוכן האנושי שיש בו".

את רואה את עצמך חוזרת להודו בהמשך חייך?

"אני לא אתפלא אם אני אחזור למקום הזה. יש לו את הקסם שלו שאין באף מקום, מקום ריפוי לנשמה ולנפש".

 

מסר לקוראים ולמטיילים יהיו היכן שיהיו

"תאמינו בעצמכם וקחו את ההזדמנות הזו שהודו מאפשרת ותנצלו אותה עד תום. הטיול הזה זו חוויה חד פעמית, קחו אותה ותהפכו אותה לזיכרון מדהים, ואל תרוצו בטיול, תהיו בכל רגע, תחוו כל רגע, כל אדם – ואז תרגישו את הטיול. לא מהמירוץ האינסופי אחרי היעד הבא. שיהיה לכם טיול נפלא!"

 

hadar3.JPG

"קחו את ההזדמנות הזו שהודו מאפשרת ותנצלו אותה עד תום"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *