Categories
ללא קטגוריה

הרפתקאותיה של משפחה מדברית במרחבי הודו הירוקה-מה זה COUCH SURFING ולמה אני מתה על זה…?

COUCH SURFING האתר שפשוטו כמשמעו-שינה את חיי ואת הדרך שלי בעולם הזה..

www.couchsurfing.org/index.html

נכון שאני קצת סוטה מנושא הבלוג המרכזי-אבל הנושא הזה מרכזי לא פחות והוא חלק מחיי…

אז ככה-למי שיודע מה זה CS (קיצור לCOUCH SURFING) אפשר לוותר-אבל תמיד מעניין לקרוא איך אחרים רואים את זה…

אז הCS הוא אתר בינלאומי ובו אנשים מכל העולם מארחים ו/או מתארחים אצל אנשים מכל העולם.רשומים בו מעל 2.5 מיליון איש מכ 250 מדינות בכל העולם-מה שאומר שכמעט בכל מקום יהיה מישהו שיארח אותך או לפחות ישתה איתך קפה.

האתר לא מתאים לכולם-אבל הוא מתאים להמון ! אפשר גם להתרגל אליו…

כשנרשמים פותחים פרופיל ובו כותבים מידע על עצמך,כולל אם אתה יכול להארח ומה התנאים שיש באפשרותך לתת-למשל-יש לי שמיכות לאורחים-כן/לא? מעשנים בבית כן/לא? מה יש לראות בסביבה? האם אני פנוי במשך השבוע..?

מוסיפים תמונות של האדם הנרשמם+תמונות של הסביבה וזהו.."המנטרה" היא:אפילו על הספה שלי אתה יכול לישון…אז לרוב יש תמונה של "הספה".יש מקומות ש"הספה" היא מזרון על הרצפה ויש מקומות שזה חדר פרטי מהודר..

אנשים מכל הסוגים והגילאים רשומים,ויש גם פורומים שנקראים GROUPS ובהם אפשר להתייעץ,לבקש אירוח ועוד.

יש מנוע חיפוש לספות בכל העולם ופשוט שולחים בקשת אירוח-המארח קורא את הפרופיל ומחליט אם הוא רוצה לארח או לא..יש כאלו שלא יכולים לארח(אין להם מקום כי הם עם שותפים או אצל ההורים) אז הם נרשמים ל"קפה או משקה"-יעני אם אתה הסביבה בוא ניפגש,נשתה משהו,נכיר,אני אראה לך את הסביבה…

כל אחד שאירח,התארח או הכיר מהאתר-כותב חוות דעת על האורח,מארח…וכך כשבודקים אדם גם רואים איזה חוות דעת כתבו עליו אחרים ואם לא רוצים-זה בסדר גמור.

האתר הזה לימד אותי להיפתח מאוד מהר לאנשים-לא שלא הייתי כזאת קודם,אבל זה הגביר את זה..לסמוך על אנשים זרים-כשאני הולכת לעבודה אני יודעת שהם לא יגעו בשום דבר בבית -אבל אין לי בעיה שיאכלו,ישתו,יהיו במחשב,יטיילו בסביבה..כך גם מרבית חברי האתר-פותחים את דלת ביתם ודלת ליבם לזרים גמורים-וזאת תמיד הרפתקאה חדשה,וזה תמיד מסקרן איך יהיה המפגש עם האדם הבא.עד היום אירחנו כ35 אנשים בביתנו ותמיד היו לנו חוויות נפלאות.היינו אורחים רק 3 פעמים ואני מקווה שבהודו נהיה אורחים של משפחות עם ילדים-איזה כיף שילדים יכולים לבקר ילדים אחרים,לאכול איתם,לישון ולשחק..ולנו ההורים-לדבר עם הורים הודים אחרים על ילדים,החיים ו…הכל…

במהלך התכנון לטיול שלנו קיבלתי המון מידע ועצות מהודים שבאתר הזה כולל כמה הזמנות לביקור אצלם-חלקם גרים במקומות מדהימים שלא נמצאים "במסלול" המוכר של התיירים-ורק בשביל זה כדאי ושווה…החוויה היא כ"כ אותנטית,כ"כ מרגשת,אני מצפה לזה מאוד.ללמוד מהאמא ההודית כמה מנות במטבח ולבשל להם כמה מנות ים תיכוניות…איפה יש דבר כזה ? !

הפרופילים שמצאתי בהודו של אנשים יכולים לארח אותנו (כל אחד כותב בפרופיל כמה אנשים הוא יכול לארח,כך שלא פשוט למצוא מי שיכול לארח 5 אבל עדיין מצאתי לא מעט תוצאות נפלאות),היו מדהימים ומרגשים,אני מקווה שאכן המפגשים ייצאו לפועל ואספר לכם עליהם בבוא הזמן.

יש משהו בCS קצת מיסיונרי מבחינתי-זה כ"כ מדהים שלא ברור לי איך עוד אנשים לא רשומים בזה? איך עוד אנשים לא שותפים לקסם המתרחש במפגש בין זרים שמה שמחבר בינהם הוא אהבת הטיולים ובני האדם.

הCS זה לא במקום מלון בחינם !! זה בני אדם ! זה חילופי תרבויות! זה אתר ודרך חיים שאם פועלים נכון מביאה את האדם לחברים שמפוזרים בכל העולם-וזה כל כך,אבל כל כך כיף !!

מצרפת כתבה שפורסמה בעתון הקיבוץ (משום מה הוסיפו לי 10 !!! שנים….) הכתבה לא ממצה,אבל היא עוד קצת מידע בנושא…

www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3833422,00.html

אם יש לכם שאלות בנושא,הערות.הערות-אשמח לענות…

ביי בינתיים והרבה שמחה

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *