Categories
ללא קטגוריה

חנוכה וסילבסטר 2012: ישראלים מדווחים מגואה

ממש עכשיו, בזמן שאתם תקועים במשרד או בפקק,  יש כמה ישראלים שמבלים את חג החנוכה קצת אחרת.  הם על החוף בגואה.. ולא זו לא קלישאה.    אז אם תהיתם מה הישראלים עושים שם בכלל (מסתבר שלא סמים),  ואיזה חוף הוא הנחשק ביותר לנשיקת הסילבסטר... פה התשובות.   צוות הודו סי או אי אל חרף נפשו בגואה וחזר כדי לספר.

מה קורה כשחופים לבנים,  עצי קוקוס  ופרות,  נפגשים עם חנוכה והסילבסטר?

כתבי השטח של ‘הודו סי או אי אל’ מביאים לכם דיווחים הישר מגואה,  מדינה בהודו שמאכלסת בימים אלו אחוז לא מבוטל ממדינת ישראל.  טוב,  לא ממש כתבי שטח.  כתבי השטח האמיתיים שלנו בהודו לא עונים לאימיילים כמה ימים כבר,  ואנשי המערכת הלבנבנים בארץ עשו את העבודה בשבילם,  במגזין היחיד שמתקשר לבתי קפה בהודו ומבקש מהמלצר ההודי לדבר עם ישראלים מעניינים בסביבה.

סוף השנה בהודו מביא איתו תמיד נדידה דרומה – הירידה הגדולה של המטיילים החלה ורבים עוברים דרך גואה בדרכם הלאה להאמפי ומדינות הדרום . על הדרך כמובן גם חוגגים את ראש השנה האזרחית בחופים הקסומים.  "פה לא קוראים לזה בכלל ‘סילבסטר’", אומר גיל כץ, מטייל בן 23, שהמריא לגואה היישר מפתח תקווה. "כאן בגואה כולם אומרים ‘ניו יירס’. השם סילבסטר הוא המצאה ישראלית"

"פתאום בא לי לפגוש ישראלים ולדבר עברית"

אז למי מכם שתוהה מה לעזאזל עושים הישראלים בהודו, בזמן שאתם יושבים במשרד קטן בתל אביב או מתעפצים בזמן למידה למבחן, הנה קצת חדשות מהשטח:   המטיילת הראשונה שדיברנו איתה היא זויה ליטקה מכפר סבא,  שמבלה את ימים אלו בפלולם שבדרום גואה. היא בת 27, אבל הכירה אנשים מכל הגילאים.  "ככה מטיילים, ואין חשיבות לגיל.

הכרתי אנשים מדהימים ויש לי פה חברים מכל העולם, חלקם גרים באופן קבע בהודו ונפאל ובאופן כללי כמו שאומרים אני עפה על הודו,  אני עושה כל דבר מכל דבר",  מספרת זויה,  אותה תפסנו בדרך להדלקת נר ראשון של חנוכה בבית היהודי בפלולם,  ביום שלישי האחרון. "אמנם אני לא מחוברת לדת כל כך", היא מבהירה, "אבל נראה לי מגניב ללכת להדלקת נר".
 

 

ליטקה.    פספסתם הדלקת נרות איתה בפלולם השבוע

 


מאז נחתה זויה בהודו, באוקטובר האחרון, היא הספיקה לא מעט. בין השאר, נכללו במסע שלה גואה, האמפי, בנגלור, וטה, אלפי וקוצ’ין וורקלה.

את מרבית הדרך ליוו אותה מטיילים מסביב לעולם – חברה דרום אפריקאית וכמה חבר’ה מקומיים. אלא שעכשיו, פתאום "בא לי לפגוש ישראלים ולדבר עברית", היא אומרת. "וגואה היא מקום טוב לזה".

לא רחוק מזויה, רק בצד הצפוני של גואה, גם יהונתן נאה מתלבט אם ללכת להתערבב עם הישראלים בבית היהודי. את נאה, בן 29 מתל אביב, תפסנו בארמבול, יושב בפנאן בבית קפה "דילן".

"ממש הרגע פגשתי שני חבר’ה של הבית היהודי והם הזמינו אותי להדלקת נרות בשש וחצי אבל לא נראה לי שזה יקרה", הוא מעדכן. "זה יוצא בדיוק על השקיעה ואני קצת בראש אחר. אבל אולי אתנסה בדברים חדשים ואלך להדלקת נרות. לך תדע אולי יהיה הפוך על הפוך".
 

 

נאה.   לידיעת הבנות הוא לא רק נאה אלא גם עורך דין

 


נאה, שצלח לאחרונה מבחני הסמכה לעריכת דין ומתחיל לעבוד בקרוב בארץ, כבר הספיק בעברו לטייל גם בהודו וגם בדרום אמריקה.

הסיבוב הזה בהודו הוא בעבורו פעם שנייה. "חזרתי דווקא לכאן כי הודו מאפשרת לך לעבור תהליך פנימי עם עצמך", הוא מסביר. "שני הטיולים היו מאד שונים אחד מהשני. תכל’ס, יותר התחברתי להודו בתקופה הזו של החיים שלי".

סצנת המסיבות והישראליאדה לא כל כך מתחברים עם יהונתן: "הישראלים מתגודדים אחד בתוך השני וזה עצוב בעיני. אני יכול להבין את זה מצד אחד, אבל יש פה ישראלים שמסתובבים בחבורות סגורות, לא מכירים אף אחד, ושוכחים מה קורה סביבם. הם אולי חושבים שכל העולם נגדם".

בקשר לתכניות הלאה ממשיך יהונתן: "אני רוצה לרדת לגוקרנה. מפחד קצת שיהיה שם מפוצץ בישראלים, אבל סבבה, לא נורא. גם פה כיף, שלא תבין לא נכון".

רותם אדרי לעומת זאת, בת  22.5 משדרות, עפה על הישראלים.  "אני אוהבת להיות עם ישראלים", היא מסבירה, "הגעתי להודו עם חברה מהבית אבל כל פעם אני מכירה מישהו או מישהי וחברה שלי מכירה מישהו ונוצרות מעין קליקות כאלה לטיולים".
 

 

אדרי. ישראלים? אתם מוזמנים לקליקה ובישולים סוף.

 

מרותם גילינו שאחד המקומות הפופולרים בגואה הוא דווקא הוילה שהיא וחבריה שכרו בארמבול: "הפכנו למוקד עליה לרגל,  התחלנו 6 חברים וכל פעם אנשים מצטרפים ומתחלפים,  אני כבר לא מכירה חלק מהאנשים שמסתובבים פה, וזה חלק מהכיף.

למשל הסתובב פה ג’ינג’י ערום אחד איזה תקופה  והיה ידוע בחוף.  אנחנו קונים מצרכים בשוק ההודי, מבשלים לכולם ומארחים בבית שלנו שנמצא על החוף ליד כל המסיבות והזיקוקים".

רותם עדיין לא הייתה במסיבת אוזניות,  אולי כי הוילה שלה היא בארמבול שבצפון גואה ומסיבות האוזניות, דווקא מפורסמות יותר בדרום גואה בפלולם,  שם הן מתחוללות בימים אלו כל יום שלישי, חמישי ושבת,  כפי שמספרת לנו זויה.  לקראת חג החנוכה אגב, רותם וחבריה הכינו בהודו חנוכיה ממש מגניבה מצדפים ופחיות.
 

קרחנה בגואה (למצולמים אין קשר לכתבה אבל הם מגניבים) וזה בכלל לא היה השנה.
לא משנה.
שימו לב שאם כל אחד יקבל נר ביד תהיה לנו פה חנוכיה וזה קטע מיסטי, כי אנחנו בחנוכה.

 

אז מה מתוכנן פה לקראת השנה האזרחית החדשה ?

דומה כי האירועים בתקופת הכריסמס זורמים מהצפון ועד הדרום של גואה,  וניסינו קצת לברר מה קורה שם.  "חלק מהישראלים כבר התחילו לעבור להאמפי לתקופת הכריסמס" מספר נאה.

על האירוע הגדול באיזור ארמבול שמתרחש בימים הקרובים – רייב של 3 ימים עם אינפקטד משרום ואחרים – סיפרה לנו ליטקה.   "זה פסטיבל לרציניים בלבד,   והכניסה עולה 7000 רופי",  היא מספרת ומערכת האתר המזדקנת יותר משפשפת את ראשה בתדהמה ובערגה לימים בהם הריקשה של ה-10 רופי היתה כל הסיפור.

"בכל מקרה,  אני בכלל יורדת לגוקרנה מחר ועד הסילבסטר אחליט האם לעלות לארמבול או לא,  נראה איך יזרום ואיזה אנשים אני אפגוש בדרך" מוסיפה זויה.

"אם ארמבול כלכך מפוצצת,  לא בטוח שזה המקום הכי כייפי להיות בו בסילבסטר וגוקרנה הוא מקום שקט יותר. אתמול נסעו מפה בפלולם חבורה של 30 איש לארמבול,  חבר’ה ממש שמחים.

אגב – שמעתם גם על פסטיבל הצ’ילומים שיש בארמבול ?".  

"גואה זה לא הודו"

 

קפה דילן, מאז הסרט של טרק וולפנייטס סלב עולמי

 


הצטרפו אלינו בשבוע הבא לחלקה השני של כתבה זו,  "גואה זה לא הודו" (ככל הנראה השם ישתנה מספר פעמים לפי היכרות עם הנפשות הפועלות כאן) ובה נדון בשאלות על מהות הישראלי בהודו מנקודת מבטם של הישראלים, ההודים והפרות.

נגלה האם אמא שלנו צודקת כשהיא חושבת שאנחנו מעשנים סמים בהודו,  נדבר על השוני שבין גואה להודו מנקודת מבט אקדמית,  ונבצע דיון מעמיק בהבדלים שבין אנג’ונה לארמבול.

כמו כן נבדוק את המושג "עארסים רוסים",  ונגלה עם מי, איפה ואיך מתכוננים הישראלים בגואה להתנשק בסילבסטר. סטיי טיונד.

אפשר לקבל עדכונים מאיתנו באתר ו/או בדף הפייסבוק.  ללט ישראל,  בוקר טוב הודו.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *