Categories
ללא קטגוריה

לאכול, להיזרק, לחגוג (ולצפות בסלעים)

אז איך עבר ליל הסילבסטר בכפר האמפי? מסתבר שבלי מסיבות גדולות בניגוד לגואה הסמוכה.  עם כל כך הרבה סלעים ונופים מרהיבים, התיירים לא צריכים מסיבות ונהנים מהקסם המקומי שכולל אוכל משובח וזולה עוד יותר משובחת

כתבה: נועה פרייס.

 בכל מקום בהודו תוכל למצוא תייר שעושה בדיוק את זה – אוכל, נזרק וחוגג. גם האמפי, מסתבר, לא שונה. אבל מה שמייחד אותה הוא הנוף המרהיב המקיף אותה. "יש פה קטע מוזר של סלעים עצומים שפזורים פה כאילו הם תוחמים את כל האמפי. רואים את זה אפילו מעבר לאופק, מטורף. סלעים מטורפים שמסודרים אחד על השני – כאילו מישהו סידר אותם", מספרת יערה עודד, ישראלית בת 23 שחגגה את הסילבסטר בהאמפי.

 

 Inspiring Hampi.  Photo: Ryan Lautenbacher,  2012

 

כן, לדרמסאללה יש את הדלאי-לאמה, למנאלי יש את הקנאביס ולהאמפי יש- סלעים ! אבל כנראה שלא סתם סלעים אם תיירים רבים אומרים שזהו המקום היפה ביותר בעולם. מסתבר שהאמפי היא ממש עיר הפלינסטונס וגם מוטי, החבר של יערה, התלהב מהנוף: "האיזור מלא בסלעים בגודל מטורף, ואיפה שאתה לא מסתכל יש לך את הסלעים האלה". אז מה עוד יש להאמפי להציע לתיירים, מלבד סלעים כמובן? "יש לך עצי קוקוס ומטעים של בננות. יש מלא ירוק פה שמשתלב עם הסלעים האלה ביחד. יש את הנהר שמפריד בין שני החלקים של האמפי, שמתחבר ונהיה אגם גדול. יש פה מפלים נחמדים, מקדשים יפים, תצפיות נדירות – המקום ממש מגניב", מספר מוטי.

 

רואים את זה אפילו מעבר לאופק.  יערה עודד.

 

יש שתי אסכולות בנושא "לטייל עם בן/בת זוג בהודו": אסכולת ה"זה טוב", ואסכולת ה"עדיף בלי". מה דעתך בנושא?

מוטי: "אני אומר שזה תלוי מי החברה שלך, ותלוי איזה קשר יש לכם. אנחנו חברים כבר 6 שנים, שזה המון זמן. אם יש לך חברה חצי שנה – אז אני לא יודע עד כמה זה יתאים. אנחנו רגילים לאינטנסיביות הזאת בטיול, כי אנחנו ככה גם בבית. ביום יום אנחנו נמצאים די הרבה ביחד".

 

מוטי בגואה. העלו את המחירים ברמות מטורפות, אז עזבנו

 

אז לא צריך לשאול אותך עם מי התנשקת בסילבסטר?

מוטי: "האמת שאפתיע אתכם: לא התנשקתי. אין פה בהאמפי איזה מסיבות או עניינים, אז זה היה כמו עוד יום כזה. רצינו להישאר בגואה בה היינו בכריסמס, אבל העלו את המחירים ברמות מטורפות, אז עזבנו.  אם היינו נשארים בגואה היינו חוגגים שם, אז פה עשינו משהו בקטנה".

 

מוטי ויערה בטיול.  שאלת המערכת על זוגיות היתה רטורית למדי, היה ברור לנו עם חברה כזאת מה מוטי יענה אבל זרמנו עם השאלות שכתבנו לראיון

 

הישראלים הם לא היחידים שמתלהבים מהנוף המקומי שיש להאמפי להציע. ראיין, סטודנט בן 28 ממלבורן, אוסטרליה, התאהב גם הוא במקום: "האמפי בינתיים זה המקום האהוב עלי בהודו. הנוף הטבעי פה מעורר השראה, לא ראיתי אף פעם דבר כזה, זה גורם לי לתהות איזו פעילות גאולוגית התרחשה פה כדי לגרום לדבר כזה". למערכת הגיעו שמועות שחייזרים עשו את זה. לפי הלונלי פלנט – יש הטוענים כי הסלעים המדהימים נוצרו כתוצאה של מיליוני שנות-סחף. אנחנו, בהודו סי או אי אל, דבקים בתיאוריית הקונספירציה של החייזרים. ולא כי היא אמינה במיוחד.

 

ראיתי חייזר בהאמפי. או שסתם לקחתי משהו ודמיינתי.

Photo: Ryan Lautenbacher,  2012

 

"לפעמים נמאס לאכול קארי"

כל מי שטייל בהודו יודע שאוכל הוא אטרקציה מרכזית בטיול התרמילאי. מעבר לעובדה הפשוטה שטיב המאכל יכול להשפיע על מצבך הפיזי ולשתק אותך, גם איכות המאכל והשפע קשורים ישירות להנאה שלך מהמקום. "יש פה בשש בש את המלאי כופתה הכי טעים, יש אחלה אוכל ישראלי, אוכל מערבי ופיצה אוריגינל. יש פה תנור מלבנים", מספרת יערה. גם היא שמעה על האתר החדש שלנו – הודו סי או אי אל. "ראיתי את זה אצל קוקי וואלה בארמבול ביץ’. ראינו את הסטיקרים ונקרענו מצחוק. ‘לא קל בלוקאל’, ‘אר יו פרום תל אביב’, וראינו גם פוסטר גדול שלכם".

 

טאלי לא מהאמפי. צילום:  יערה עודד.

 

"היום בבוקר אכלתי מסאלה אומלט ואלו פראטה", מספר ראיין. האוסטרלי גם עף על אוכל ישראלי: "אני אוהב בעיקר פלאפל, חומוס ובאבא גנוש". ראיין אומר שהאוכל ההודי נהדר, אבל נחמד גם שיש אוכל ישראלי ואוכל קונטיננטלי. "לפעמים קצת נמאס לאכול כל הזמן קארי". מלבד האוכל הטעים, ראיין משבח גם את האתרים שיש להאמפי להציע: "להיות בסביבה כזאת ולראות את התרבות העתיקה שהייתה, המקדשים וחורבות העבר, יוצר פה ווייב ממש מדהים בהאמפי. יש פה גם פילה שמברכת אותך עם החדק שלה.  בנוסף, התרמילאים פה הם אוסף נהדר של אנשים מאוד נחמדים מכל העולם. השהות פה די זולה, האוכל טוב ומזג האוויר פנטסטי".

 

ריאן לוטנבייקר,  האוסטרלי שלנו בהאמפי.  ומי הישראלית שתתפוס אותו ?

 

אז מה היה לנו עד עכשיו בהאמפי? סלעים, אוכל משובח, מטעים ואגם. עם כל כך הרבה אטרקציות (והיי, בהודו גם הר פשוט יכול להיחשב לאטקרציה – כל עוד תמצא לידו גסטהאוס זול וחביב) המקום שורץ בתיירים במהלך החורף.  צוות האתר ניסה לברר עם גופי, הבעלים של מסעדת שש בש הפופולרית בהאמפי, מה הסוד הגדול של העיר: "בהאמפי יש קסם, והרבה הרבה אבנים. תיירים אוהבים אותה וגם אני, לאחר מספר מקומות בהם הייתי בהודו, מצאתי לבסוף את מקומי כאן. יש גידול בתיירות והממשלה מבקשת מאיתנו לא לפתוח יותר גסטהאוסים. הם לא מרשים לבנות עוד, כי הם לא רוצים להרוס את המקום. אבל אף אחד לא יכול להפסיק את התיירות".

 

הנשים מתבקשות להתלבש כראוי

מסעדת שש-בש היא יעד תיירותי מרכזי בהאמפי. "המסעדה מדהימה ואנשים באים מכל האמפי ולא רק מהגסטהאוס הזה", מספרת יערה ומוסיפה, "המסעדה פתוחה עד מאוחר, יותר מהרגיל בהאמפי. עכשיו 1 בלילה וסוגרים את הערב, האמפי בדרך כלל ‘נסגרת’ ב-22:00". לטענתה, שש-בש ידועה כמוקד להרבה ישראלים, אבל יש גם הרבה תיירים ממקומות אחרים, כמו למשל אמריקאים ודרום אפריקאים. "לירוי וסנדי הם צוות מדהים, וגופי הוא אחד האנשים המיוחדים שהכרתי מאז שבאתי להודו, הוא נשמה,  תפרגנו לו באתר."

 

גופי.   את השניצל שלו לא כדאי לפספס בשש-בש !

 

מלבד אוכל משובח, בשש בש תוכלו למצוא גם את האטרקציות הבאות: ניקיון (וכל מי שטייל בהודו יודע עד כמה ניקיון זאת אטרקציה…), סנוקר, פלזמה גדולה, ספריית סרטים עצומה הכוללת גם סרטים ישראלים וחדר אינטרנט צמוד. "יש לידנו שדות אורז עצומים. זה ממש יפה וככה מאזן את האווירה של הטכנולוגיה. בכל זאת מרגישים פה הודו", אומרת יערה.

גופי אומר שהתיירים לא מכבדים לפעמים את החוקים של המקום. "אבל אולי כי הם מטיילים ובהלך רוח של טיול. למשל, יש נשים שלא מכבדות את חוקי הלבוש. יש אפילו פוסטר של המשטרה שמבקש מנשים להתלבש כראוי". והשאלה המתבקשת היא: מה בדיוק נחשב "ראוי" במדינה בה מכנסי דייגים נכללים בקוד הלבוש?

 

(תיירי הודו כאן האח הגדול – נא להתלבש בצורה המכבדת את המקום)

 

היופי זה לא לעשות כלום

האמפי היא אחד המקומות היותר תיירותיים, לטענת גופי: "בכל שנה מגיעים יותר ויותר תיירים, וככה אני מוצא יותר אנשים לישון בבית עסק שלי". לגבי סוד ההצלחה של מסעדת שש בש אין מחלוקת – גם מצד התיירים וגם מצד גופי, שמסביר: "אני לא חושב רק על העסקים, אלא גם על הקשר שלי עם האנשים. זה מאד חשוב לי".

אז מה סוד הקסם של האמפי? מה מושך אליה כל כך הרבה תיירים? "אחרי רג’סטאן וגואה אנחנו רוצים קצת לנוח. האמפי פשוט יפה בפני עצמה. אתה לא עושה כלום – זה כל היופי פה", מסבירה יערה, ואנחנו מרחיבים: היופי של לא לעשות כלום – מלווה את כל הודו.   ומה עם אלו שחושבים שהודו היא לא בשבילם? מוטי פשוט לא מבין אותם: "יש פה פשוט הכל מהכל: עכשיו אתה רוצה ים – יש לך חופים, אתה רוצה סתם להיזרק – יש לך איפה, אתה רוצה לראות נופים עם שלג – יש גם את זה".  "יש דברים שמעתיקים את נשימתך, מדהימים!" מסכם ריאן,  הודו בכלליות היא מקום מעורר השראה, אבל לטייל בה יכול להיות גם מאתגר".

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאת כתבתנו המוכשרת נועה פרייס

שהוקפצה באישון לילה לכתוב את הכתבה הזו

רוחנית היא בהודו, פיזית הייתה 

מתה שנשלח אותה 😉

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *