Categories
ללא קטגוריה

מהקיבוץ בצפון לחיים בהודו-ובחזרה

יפתח ונטע, שני קיבוצניקים מצפון הארץ, החליטו לעזוב את החיים בישראל ויחד עם שני ילדיהם לצאת למסע מדהים בהודו. כעת, כמעט שנה אחרי, עם מיזם מדהים, הם מספרים על החזרה  ארצה ועושים ל-BINDU עלייה

כתיבה: יפתח קלין ונטע מנור | עריכה: סיגל קריב

חיי השגרה של זוג צעיר, הורים לילדים קטנים, בישראל, היו מאד אינטנסיביים עבורנו. הרגשנו שאנחנו עובדים המון שעות ומקבלים שכר שבקושי מכסה את ההוצאות, בלי שום יכולת לחסוך כסף ופוגשים את הילדים שלנו למעט שעות ביום, כשאנחנו כבר עייפים ולא פנויים כמו שהיינו רוצים להיות. עבורנו, אלה חיים אינטנסיביים ובעיקר לא דרך החיים שאנחנו רוצים לחיות בה. בסביבתנו הקרובה, זו התחושה של מרבית הזוגות הצעירים. חשוב לציין, שלא מדובר בעצלות או פחד מעבודה קשה, כל חיינו עבדנו לפרנסתנו. בהודו אנחנו בפעילות מלאה (30 פגישות אישיות בשבוע לפחות), אבל התחושה היא של עצמאות ובחירה ולא של אילוץ וחוסר בחירה. 

יצאנו לדרכנו, כי בחרנו בצורת חיים אחרת ועל מנת להגשים חלום שהתבשל בליבנו ובמוחנו. באומרנו ״צמצום והישרדות״, כוונתנו שהרגשנו שאנחנו יכולים וצריכים לעשות יותר, לפגוש יותר אנשים, לעבוד בצורות נוספות, להרחיב ולהעמיק את סל החוויות והכישורים של כל אחד מאיתנו, כאינדיבידואל ושל כולנו כמשפחה. בישראל הרגשנו שזה מתאפשר פחות, בגלל המהירות של החיים והנטל הכלכלי.

 

"בחרנו בצורת חיים אחרת"

הרגשנו שאנחנו רוצים ויכולים להגשים חלום אישי ומשותף. רצינו לשלב את הרצון במסע, עם הצורך בהגשמת השאיפות המקצועיות והאישיות. לקיים חלום כזה בישראל, היה לא אפשרי מבחינתנו. הרגשנו תקועים במעגל סגור של צורך לפרנס כדי לממן את החיים. שנינו אנשי חינוך וקהילה. הרגשנו שאנחנו נמצאים בין הצורך לפרנס ולעבוד שעות ארוכות וכתוצאה מכך, לראות את הילדים הפרטיים שלנו מעט מדי  – ואחרי יום עבודה מתיש ושואב. או, להיות יותר עם הילדים אבל עם פחות כסף בבנק. התחושה הייתה של מעגל סגור שלא מאפשר התפתחות וצמיחה אישית וכמו כן, לא כך רצינו לגדל את הילדים שלנו, כשאנחנו טרודים ועייפים ורצים. שנינו לא מקבלים את זה שזו הדרך היחידה לחיות, כמו כולם ואין מה לעשות, צריך להתפשר וכד'. ההרגשה שאנחנו חיים 'ליד' החיים שאנחנו באמת רוצים וראויים לחיות הביאה אותנו לצאת למסע הזה.

האומץ מגיע מהלב. הלב יודע מה הוא רוצה ואם מקשיבים לו ומסכימים לפחד, להתרגש, לעמוד מאחורי הבחירה במאה אחוז ולא באופן חלקי, האומץ פשוט שם.
יפתח: יש גם אומץ מאד גדול בבחירה ההפוכה, של להישאר בשגרה ולהתמיד בה מתוך בחירה. אני הרגשתי שאני יכול וצריך לבחור בחירה אחרת ולעשות משהו גדול ומשמעותי, לי , למשפחה שלי ולסביבה שלי.

בחרנו לעזוב הכל כדי לא להשאיר קצוות פתוחים וללכת עד הסוף עם משאלת הלב שלנו. לא לפצל את תשומת הלב ואת האנרגיה למקומות שונים בעולם ולבחור בחירה אמיתית ונאמנה לרצונות ולתשוקות שלנו, ללא אילוצים חיצוניים או מוכתבים.

 

"האומץ מגיע מהלב. הלב יודע מה הוא רוצה"

נסענו כדי להקים את מרכז בינדו BINDU. משמעות המילה בהינדו, היא הגרעין הפנימי, הפוטנציאל האינדיבידואלי של כל אדם. משמעות נוספת היא המרכז של המנדלה, העין השלישית, center. עבור תרמילאים ותרמילאיות בהודו, המרכז מזמן להצטרף לסדנאות, שיחות, סאשנים בשיטת גרינברג ועוד. מטרת המרכז לפגוש אנשים במסע שלהם בהודו, בנקודה בה הם נמצאים, הכי קרוב לעצמם, לתת להם כלים להתמודד עם מה שהם חווים באותה נקודה, בלי לאבד את מי שהם, גם בחיים המערביים שאחרי הטיול.

המרכז איננו עסק, משום שהתשלום הוא סמלי ומיועד להחזר הוצאות. אנחנו פוגשים עשרות אנשים בכל חודש, שמגיעים כי שמעו מאחרים והשמועה עוברת מפה לאוזן. בחמישה חודשים פגשנו מאות אנשים לתהליכים קצרים וארוכים, לעבר האינדיבידואל שלהם. אנחנו מתפרנסים מהסכומים שאנשים משלמים, בגלל שאנחנו נפגשים עם הרבה אנשים, זה כמעט מחזיר את ההוצאות של שכר דירה ומזון. אין לנו הכנסה נוספת. ההוצאות לא מאד גדולות בגלל שאין מסגרת לילדים, למעט בייביסיטר מדי פעם ואין כלי רכב.  ההוצאות על כרטיסי טיסה, ביטוח ונסיעות הן המרכזיות. לפני שיצאנו עשינו פרויקט מימון המונים שהצליח נהדר – הפרנסה כמעט מחזירה הוצאות אבל אנחנו לא מתעשרים או מרוויחים ואין לנו רכוש, מלבד 2 מזוודות ותיק.

בעוד כחודש אנחנו חוזרים לארץ לכמה חודשים לעשות ל-BINDU עליה. נמשיך לעשות ליווים, סדנאות והרצאות בכל מה שקשור לפער הקיים בין מה שנולדנו להיות ומה שאנחנו, רק על סמך הידע והניסיון הפרטיים שלנו.

 

נשמח אם תבחרו להצטרף לקהילת BINDU שהולכת וגדלה, בארץ ובעולם. חפשו בfacebook-: 'קהילת BINDU'

מוזמנים להתעדכן על פעילות BINDU בארץ באמצעות:                                                                                        יפתח- 054-2345386papaklin@gmail.com() נטע- 054-2101863 natashabimsh@gmail.com

מרכז bindu-  אינו מקור רווח או פרנסה, לצערנו זו אחת הסיבות שאנחנו חוזרים, על מנת שנוכל להמשיך את פעילות הקהילה נשמח לכל ערה כספית או תרומה מצדכם

ח-ב: יפתח קלין ונטע מנור. מספר חשבון: 372566, סניף 574 שגב ישיר, בנק 20 מזרחי-טפחות.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *