Categories
ללא קטגוריה

מה התנוחה האהובה עליכם?

תפסנו ארבעה ישראלים בפוזה לא ברורה. מה הם עושים? יוגה כמובן! תוך כדי התרגול, שאלנו אותם מה התנוחה האהובה עליהם והענקנו להם ייעוץ ממדריך היוגה המוסמך דורון לדרר. היה מותח

אחת הפעילויות האהובות על ההודים, וכמובן שגם על התיירים בהודו, היא היוגה. רישיקש היא אחד ממרכזי היוגה הגדולים בעולם, ואין כמעט תרמילאי ישראלי שמגיע לעיר ולא עושה קורס יוגה מותח שרירים ומעשיר נפש.

בגלל שאנחנו אוהבים אותם כל כך, תפסנו ארבעה יוגיסטים ברישיקש, שאלנו אותם מהי התנוחה האהובה עליהם, וביקשנו מממדריך היוגה דורון לדרר לתת להם ייעוץ והכוונה. התוצאות –  לפניכם:

סמדר שטרק, בת 29 מתל אביב, הכי אוהבת את תנוחת הלוטוס.

מילה מדורון:

"סמדר, זכית! גם לדעת המומחים ליוגה, תנוחות הישיבה הן החשובות ביותר. שיבננדה אמר שרבע שעה בכל יום, בעיניים עצומות והתרכזות באלוהים (הנמצא בלוטוס של הלב), מטהרת מחטאים ומשיגה שחרור מהיר".

והערה קטנה: "בואו נוותר על מחוות היידים, אנחנו מספיק קדושים גם ככה"…

סמדר שטרק. בתנוחה האהובה עליה

עומר אופיר, בן 23 ממושב קדימה, הכי אוהב את תנוחת העורב.

במהלך הצילומים לכתבה שבר עומר שיא, הוא החזיק מעמד 20 שניות בתנוחה, תוך כדי שהוא מציית להוראות הבימוי: "תסתכל למצלמה, תחייך, טוב, אולי תוציא לשון? שיט, יצא גרוע, בוא נעשה את זה מחדש"….

מילה מדורון:

"תנוחת העורב היא תנוחה אהודה במיוחד על חבר'ה יוצאי צבא וכאלה שאוהבים אתגרים קיצוניים, כלומר להישאר כמה שפחות זמן באסאנה ולאמץ כמה שיותר את השרירים". 

הערה קטנה: "התנוחה הסופית היא הנחת הברכיים בבתי השחי – במקרה הזה, בהתחשב בתנאי השטח הנוכחיים, הייתי מוותר"….

עומר אופיר. עורב הודי מצוי

אורי סופר בן 23 ממושב קדימה, אוהב, שרוף ומעריץ את התנוחה הכי מוכרת (ומאולתרת): עץ משולב.

מילה מדורון:

"סחתיין על אורי. עליו ועל שכמותו אמרו חכמינו 'העיקר הכוונה'. ברור שליבו במקום הנכון וזה הדבר החשוב. בקשר לעץ, אני הייתי כורת אותו… אתם מתים על התנוחה הזאת כי זו תנוחת שיווי משקל, והיא משאירה אתכם מרוכזים".

הערה קטנה: "תרימו את המכנס למעלה, במקום שבו הרגל נשענת על הירך, וכך תמנעו החלקות מעצבנות".

 

יוגה. גם בגיל 104!

אורי סופר. מרוכז ושומר על שיווי המשקל

עפרי היוש, בת 29 מתל אביב, הכי אוהבת את התנוחה הכי מסובכת להגייה – פאסטימוטן-אסאנה. עפרי, זה גם קשה לכתוב וגם נראה לא נוח…

מילה מדורון:

"'פאסטימוטן-אסאנה' – האסאנה לחלק המערבי (גבי) של גופנו'. תנוחה מצוינת למתקדמים ולמתחילים. אפשר לשהות בה זמן רב, ומרגישים את השפעתה הרבה זמן אחרי הביצוע".

הערה קטנה: "התאמצתם כמו חמור כדי לגעת בבוהן ונתפס לכם השריר? כנראה שזה לא זה".

עפרי היוש. נוח היה בתיבה

דורון לדרר הוא מורה ליוגה במסגרת פרטית ובסטדיו ברחוב קלאוד 9 (ברויאל ביץ') בתל אביב. חוצמיזה הוא שחקן, מנחה ומעביר סדנאות בימי גיבוש לעובדים.

ליצירת קשר http://www.improvtheater.co.il/about.php

או בפייס – https://www.facebook.com/yogawithdoron

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *