Categories
ללא קטגוריה

ערב ראש השנה בהודו

 קוראים יקרים, קחו אויר כי החגים רק התחילו. ראש השנה מאחורינו וזאת סיבה מעולה לעשות סיקור קצר על אווירת החג שהייתה בהודו, כפי שמספרים מטיילים שחגגו את ערב החג במוקדים השונים. אז איפה הכי כדאי לצום? איזו סוכה תהיה הכי יפה בהודו? ומה נאחל לעם שלנו? כל התשובות אחרי החגים, אבל עכשיו נתמקד בראש השנה!

 

 
ראש השנה הגיע ואיתו השאלה הכי נשאלת "איפה עושים את החג? בבית חב"ד? בלב היהודי? באחת ממסעדות התיירים הפופולריות?". קבלו סקירה קצרה על מה היה ואיפה. ביקשנו מכמה קוראים נאמנים שיספרו לנו על החג שלהם.
 
 
 
בדרמסלה מצאנו שני מוקדים ראשיים: הלב היהודי (בבגסו) ובית חב"ד (בדרמקוט). אביב, 23, מראשון לציון חגג יחד עם חברים בבית חב"ד: "הייתה אווירה יהודית מסורתית אם אפשר לתאר את זה ככה. עברנו על כל המצוות ובסה"כ הכול היה נחמד. גם האוכל. אם אווירת החג הורגשה? אני חושב שכן בהחלט."
לעומתו, חברה אחרת טוענת שלטעמה האוכל לא היה מספיק  וגם ש"בקושי שמעו את הברכות והיה לי יותר מדיי צפוף".
 
בעיני אביב אווירת החג בהחלט הורגשה.
 
את המילה צפוף שמענו מכמה חוגגים שחגגו בלב היהודי שבדרמסלה (בגסו) אבל נראה שלמרות עומס האנשים במקום, ארוחת החג נחלה הצלחה.
איריס קנפר, 26, ממטולה מספרת: "כשהגענו אל הבית היהודי אווירת החג ישר הורגשה. הייתה תחושה של שמחה בקרב כולם ואנשים עמדו בתור כדי לתפוס מקום מרוב שהיו המון אנשים. היה צפוף אך יחד עם זאת גם חמים ונעים. זוג מטיילים אירגן את סדר הברכות והארוחה והייתה אוירה מאוחדת. שרנו את שירי החג ואחר כך הייתה פעילות לחג (של ברכות לראש השנה), העברנו בינינו צלחת של שוקולד, גמבה ירוקה, פלפל שחור וג’ל לניקוי ידיים וכל אחד היה צריך לברך את מי שיושב לשמאלו לשנה החדשה לפי הדברים שבצלחת. אפשר להגיד שזה היה ערב מרגש עם כל הברכות ולמרות הצפיפות עדיין הרגשתי שיש אוירת חג טובה ונעימה. והאוכל היה טוב מאוד!"
 
איריס מוסרת שנה טובה מבגסו לכל עם ישראל!
 
שרון נוריאלי מסביון, מוסיפה:  "נראה לי שהיו בסביבות ה-400 אנשים. היה קצת צפוף אבל עדיין נהניתי והצוות היה מקסים! האוכל היה טוב ורואים שהשקיעו. מה שהיה מיוחד הוא שיחד איתנו חגגו תיירים מאנגליה ושוויץ והיה זוג מבוגרים הודים שאמרו כמה מילים על ישראל".
 
תרמילאים עושים דרכם לארוחת החג
 
להילה מלכי מתל אביב לא היה צורך לבחור בין בית חב"ד ללב היהודי או לבית קפה במיין באזאר, היא בחרה במשהו אחר לגמרי: "הוזמנתי לארוחת חג לקהילה הישראלית שבדלהי במלון פאר בניו דלהי. מעולם לא הייתי בכזו ארוחת חג. מצד אחד אווירה יוקרתית ומצד שני עדיין הרגשתי שיש אוירה משפחתית וישראלית."
 
רגע לפי שמחסלים את הסלטים ומעמיסים צלחות. שולחן חג מדוגם.
 
"הילדים שרו שירים, עשינו את כל הברכות, היה אפילו קוסם הודי. ולגבי האוכל האוכל היה מעולה, שלא נדבר על הקינוחים המדהימים. השירים, הילדים וכל ההמולה מסביב הזכירה לי קצת את הבית, אז הרגשתי את החג כמו שצריך."
 
זאת בהחלט הולכת להיות שנה טובה. קינוחים באירוע הקהילה הישראלית.
 
את דליה בן אריה מיקנעם מצאנו חוגגת בצורה יותר אלטרנטיבית במסעדה הישראלית שבדרמקוט. דליה: "בהתחלה אני ובן זוגי התלבטנו אם ללכת לבית חב"ד או ללב היהודי ובסוף החלטנו ללכת לאיזו מסעדה ולערוך חגיגה עצמאית משלנו. קבלנו הזמנה מחברה לבוא איתה לחגוג במסעדה הישראלית בדרמקוט ושם הכרנו את הזוג המקסים (הבעלים של המסעדה) לירון ויסמין ויחד איתם ערכנו שולחן חג עם תפוחים, דבש ורימונים וכל אחד הזמין לו לאכול מה שהוא רצה."
 
בדיוק באמצע הברכה על הרימון. גלי חוגגת בישראלית.
 
"כמובן שעשינו סבב ברכות קטן ומשאלות לשנה החדשה. לארוחה הצטרפה תרמילאית מאנגליה שהתפעלה מהספונטניות שלנו ומהיוזמה בכלל. במשך הערב הגיעו עוד ועוד אנשים ממקומות שונים להמשך החגיגה. ראש השנה הנוכחי היה מאוד מיוחד, לא בגלל שאנו בהודו, אלא בגלל האווירה, האינטימיות והמילים שאמרנו, הכול יחד עשה את זה למשהו בלתי נשכח. שנה טובה!".
 
אינטימי  ושקט. חוגגים בישראלית.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *