Categories
ללא קטגוריה

ציורים בהשראת הודו/ גבע רונן

 

הפעם במסגרת פינת הקוראים שלנו חיפשנו אחר קוראים אשר הושפעו מהודו לטובת הקנבס (קנבס לציור!).  והיום בפינה נציץ לציוריו של גבע רונן.

 

 

 

 
תמונת הפרופיל של geva ronen
 
רונן, בוגר לימודי קולנוע במכללת ספיר וצייר בחסד, משתף אותנו בשלוש יצירות שלו שנוצרו בעקבות המסע שלו להודו.
"הודו ונפאל סיפקו לי השראה שהחזיקה כשנתיים משחזרתי משם. נחשפתי לעולם מיסתורי, חדש עבורי ומלא השראה שהביא איתו מספר יצירות (שלוש מתוכן כאן). בשבילי הודו זה צבע, זה ריח ומצב תודעה פתוח ושלו."
גבע בחר בשלושה ציורים מרכזיים שמסמלים עבורו כמה נקודות במסע בהם פשוט התבונן על טבע והאנשים שבסביבה וצילם. התמונות עברו לנשמת האומן וגבע העלה את הסטילס לקנבס.

 

 
 
 

על התמונה הראשונה הוא מספר "אני חייב להתוודות שאת התמונה הזאת לא אני צילמתי. במהלך טרק האנאפורנה בנפאל הצטרף אלי ולחבורה איתה טיילתי בחור בשם בני שטייל איתנו מספר ימים. הוא השאיל ממני את המצלמה שלי באחת העצירות שלנו ויצא לעשות סיבוב בכפר בו שהינו. כשחזר נדהמתי לגלות במצלמה שלי את התמונה הזאת. לכידה של רגע אמיתי, של תנועה, של חיים. ואמרתי לעצמי: כשאגיע לארץ אנציח אותה בציור. זה אחד הציורים האהובים עלי".

 

 
מקסים!
 
 
רישיקש. מי הגנגס נקיים, מזמנים אותך להיכנס אליהם ולנסות להרגיש את קדושת המים שההודים מעניקים להם. פתאום המים מכניסים אותך להתבוננות. " זוהי תמונה מהדמיון ובעיקר מהזיכרון הויזואלי שלי מרישיקש. ברישיקש מצאתי שקט פנימי. הגנגס הרחב והערפילי הביא איתו תחושה של עומק ורוגע נצחי. והאישה בציור היא חלק מאותה תחושה."
 
 

"בציור זה ניסיתי לשלב כמה אלמנטים שראיתי במהלך הטיול ולשלב אותם לציור אחד ולשזור אותם כך שלא יתבלטו זה על זה. הנוף בדרך ללה זהו נוף שמימיי לא ראיתי. הרים חומים ועצומים וואדיות זורמות, נהרים שטובלים בירוק. דגלי התפילה ההינדואים והאבנים עם הכיתובים היו משהו שכשראיתי אותם לראשונה זה היה מפתיע ומרתק. אזורי תפילה בתוך טבע רחב שמשתלבים יחד בשלום ובכבוד זה לזה. זוהי דוגמא לחיבור האדם עם הטבע והבריאה מבלי לפגוע בסביבה."

 

 
גם אתם יוצרים, כותבים, מציירים, תופרים וכל דבר אחר העולה לדמיון בהשראת המסע האישי שלכם? בואו ופרסמו את יצירותיכם אצלנו!
 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *