Categories
ללא קטגוריה

אבנים של ידידות

 

בספטמבר האחרון הושק הבול המשותף של ים המלח והאוורסט, ואת המאורע ציינו בטקסים מקבילים בירושלים ובקטמנדו. תוך פחות משנה הוציא לפועל שגרירנו בנפאל מיזם נוסף ובו חילופי אבנים בין המקום הנמוך בעולם למקום הגבוה בעולם. בכל אחד מן המקומות נערך טקס מרגש שבו חשפו את האבנים שהגיעו מרחוק.

 

 

מאת: נטע ארזי
לפני כמספר שבועות הגיעה לאוורסט משלחת של תשעה ישראלים, אשר נשאו איתם תיבה אטומה (העדויות מוסרות שנראתה כמו ארון הברית) ובה אבנים מן המקום הנמוך בעולם. התיבה נישאה אל גובה של 4,000 מטר (עדיין לא פסגת האוורסט אבל מקום טוב באמצע) על ידי פורטר נפאלי שאפילו לא ידע מה הוא נושא בתוכה. האבנים עוצבו כפסל, והונחו על האוורסט לציון 60 שנה מן הטיפוס הראשון על ההר הגבוה בעולם.

 

 
חנן גודר, שגריר ישראל בנפאל אשר יזם את הרעיון מציין כי "העם הנפאלי והעם הישראלי דומים מאוד בהרבה תכונות, בין היתר מסוגלים לעשות בלגאן יצירתי ומעריכים מאוד את אוצרות הטבע שיש להם". בין חברי המשלחת לנפאל נכח דוב ליטיבינוף, ראש המועצה האזורית תמר אשר ציין כי המטרה העיקרית של המיזם היא להעלות את רמת המודעות התיירותית לים המלח. את הפסל אשר עשוי מאבני ים המלח עיצב ז’וז’ו אוחיון, פסל המתגורר במושב עין תמר שליד ים המלח. הפסל עוצב בצורתו של ים המלח. ליטבינוף ציין בנאומו כי "הר האוורסט צומח בסנטימטר אחד כל שנה, אך אף אחד לא יודע כי ים המלח מאבד 1.2 מטר בשנה". עם זאת, הגיעו אבניו של ים המוות אל האוורסט וכעת הוא נוגע בשמיים מעתה ועד עולם.
 
חברי המשלחת הישראלים והפורטר במרכז. באדיבות שגרירות ישראל בנפאל
 
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/575533_640876875928838_604302629_n.jpg
הפסל הישראלי מוצב על האוורסט. באדיבות שגרירות ישראל בנפאל
 
הטקס הישראלי התקיים ביום חמישי ה- 30.5 , בפארק האקולוגי בכיכר סדום. בטקס נכחו בין היתר שר התיירות עוזי לנדאו, שגריר נפאל בישראל מר פראלד קומאר פרסאי ודוב ליטבינוף אשר נכח גם בטקס בנפאל. בטקס נחשף פסל מיוחד נוסף שעוצב על ידי האומן ז’וז’ו אוחיון – אשר יצר את אותו הפסל פעמיים, ובו שובצו האבנים שהגיעו מ’גג העולם’- האוורסט. הטקס הוגדר על ידי מועצה איזורית תמר כמרגש והיסטורי. בטקס ד"ר חיים חוסן מנהל המחלקה לדרום אסיה אמר בנאומו כי נפאל עברה בזמנים קשים, וכעת היא משתקמת בהדרגה, והוא מאמין כי הידידות עם ישראל תוכל לתרום להתפתחותה של נפאל. שגריר נפאל הודה למועצה איזורית תמר שאיפשרו את האירוע, והביע את תקוותו שהידידות בין ישראל לנפאל תמשיך ותתחזק עם הזמן. כמו כן מסרו משגרירות נפאל בישראל כי הם מקווים ששני המונומנטים החדשים יביאו לקידום שיתוף הפעולה התיירותי בין ישראל לנפאל. בנפאל מבקרים מידי שנה כ-9,000 תיירים מישראל בממוצע, ובישראל מקווים שיותר נפאלים יגיעו לישראל.
 
חושפים את הפסל. בתמונה: עוזי לנדאו, ושגריר נפאל קומאר פרסאי. צילום: שגרירות נפאל
 
נהנים מהרגע. עוזי לנדאו, דוב ליטבינוף ושגריר נפאל קומאר פרסאי. צילום: שגרירות נפאל
 
חנן, השגריר בנפאל, שמח לספר לנו כי כבר ישנה התקדמות בעניין התיירות והיא באה לידי ביטוי בקו טיסות חדש וישיר מאיסטנבול לקטמנדו, אשר מוזיל ומקצר את ההגעה מישראל לנפאל. עד היום ההגעה לנפאל הצריכה שלוש טיסות מייגעות והקו החדש מקצר את ההגעה לשתי טיסות, ללא עצירות ביניים. בואו נקווה שבהמשך יצמח גם קו חדש מישראל היישר לקטמנדו.
 
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/942576_657391827610676_1625397323_n.jpg
הפסל, כפי שהוצב בים המלח. צילום: שגרירות נפאל
 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *