Categories
ללא קטגוריה

איי אנדמן- כל מה שרציתם לדעת על איי אנדמן וקצת יותר!

כתיבה: נטע ארזי, טל גטרייטמן

עריכה: נטלי ניאגו

איי אנדמן מושכים בשנים האחרונות יותר ויותר תרמילאים הפוקדים את הודו. ובצדק! שקט, שלווה, ים. מה עוד אפשר לבקש? שליחנו בהודו ריכזו עבורכם אז המידע העדכני ביותר, לתרמילאים שרוצים להרחיק עד האיים הקסומים ונרתעו מהתהליך. אתם יכולים כבר לארוז בגד ים.

חופים לבנים. צילום: ענת גזית

איי אנדמן – רקע, גיאוגרפיה ומאורעות

איי אנדמן וניקובר (Andaman and Nicobar islands) הידועים יותר בתור איי אנדמן בלבד, הינם קבוצת איים השוכנת במפרץ בנגל, הנמצא בדרום מזרח אסיה, בין הודו לאינדונזיה.

מקור השם של איי אנדמן הינו בשיבוש של השם האנדומן (או האנומן), אל הקוף ואחד מן האלים האהובים של המיתולוגיה ההינדית; סמל לנאמנות ולהרמוניה. איי אנדמן הם אחת התגליות היותר מרתקות בתת היבשת ההודית- משום שבמשך אלפי שנים מי שישב באיים אלו היו שבטים אשר היו מנותקים מציוויליזציה ומן העולם החיצון.

קבוצת איים זו מונה 250 איים, מתוכם 40 איים מיושבים (שבתור תיירים אנו מכירים רק בודדים מתוכם), ובהם צמחייה עשירה, חופים לבנים עם טבע בתולי וים בגווני טורקיז. השטח הכולל של איי אנדמן הוא 8,249 ק”מ מרובע, ומתגוררים בהם 350 אלף תושבים, רובם הינדים. העיר היחידה בתחומם של איי אנדמן שהיא גם בירת הטריטוריה שלהם הינה עיר הנמל, פורט בלייר, שנקראת על שמו של סגן ארצ’יבלד בלייר, מפקח בריטי של חברת הודו המזרחית, שהחליט ב1789 להקים מושבת עונשין, שתהווה בין היתר גם בסיס אם למאבק עם פיראטים במפרץ בנגל. כעבור מספר שנים המושבה ננטשה בעקבות ריבוי מחלות ומוות.

צורך פוליטי-ביטחוני שעלה במלחמות אזוריות, יחד התקוממות של ההודים אל מול הבריטים, החזיר את הבריטים לאיים באמצע המאה ה-19, ופורט בלייר הוקמה מחדש כמושבת עונשין. העלייה המתמדת במספר האסירים הובילה, עשרות שנים אח”כ, להקמת בית סוהר (Cellular Jail),  בו נכלאו לוחמי החופש ההודים בתנאים קשים. כיום הכלא אינו פעיל אך מהווה אתר תיירות מפורסם. במהלך מלחמת העולם השנייה נכבשו איי אנדמן וניקובר על ידי יפן, וסופחו להודו עם קבלת עצמאותה, בשנת 1947.

בשנת 2004, חלק מן הקסם של איי אנדמן חרב כאשר היכו במקום גלי הצונאמי אשר פקדו את חופי אסיה ומזרח אפריקה. מוקד הצונאמי העיקרי היה כ-300 קילומטרים דרומית לאיי ניקובר. רעידת אדמה פקדה את המקום באותו זמן, ותושבי האיים סבלו ממנה ומן הצונאמי אשר בא בעקבותיה, בו נהרגו כ-3000 איש ועוד ככמה אלפים הוגדרו נעדרים. הרס רב נגרם לבתים ולמקומות שונים, וגם לטבע.

מבחינה גיאוגרפית, הטריטוריה של איי אנדמן וניקובר מחולקת לשתי קבוצות של איים: איי אנדמן ואיי ניקובר. אל איי ניקובר הנמצאים כ-250 ק”מ דרומית לאיי אנדמן לא ניתן להגיע כיוון שהם סגורים לתיירים. איי אנדמן מכוסים ג’ונגלים ויערות גשם, ומזג האוויר בהם הוא טרופי וחם רוב ימות השנה. איי אנדמן מורכבים למעשה מארבעה איים עיקריים: אנדמן הצפוני, אנדמן האמצעי, אנדמן הדרומי ואנדמן הקטן.

הידעתם?

מי מכם שהוקסם מהלוקיישנים המדהימים של תוכנית הריאליטי “הישרדות”, ודאי יתרגש לגלות שאיי אנדמן שימשו כאחד הסטים של התכנית.

חופים מן היפים בעולם. צילום: ענת גזית

מכורח ההיסטוריה המורכבת האוכלוסיה באנדמן מגוונת; ישנם נוצרים ומוסלמים, אך הזרם הדתי הגדול באי הינו הינדואיזם. בעבר אוכלוסיית האיים הייתה מורכבת רק משבטים, ילדי האיים, אך עם תקופת הקולניאליזם הבריטי ופתיחת שערי האיים וגדילת ההתיישבות נהייתה אנדמן לאוכלוסייה מעורבת של המתיישבים משאר חלקי הודו (בעיקר בנגלים וטמילים) לצד האנגלים. כיום הילידים נחשבים למיעוט באוכלוסיה המעורבבת של האנדמן, כתוצאה מאירועים היסטורים.

ילדי האיים מסביב מהווים רק כ12% מאוכלוסיית איי אנדמן ואיתם נמנים השבטים הבאים:

אנדמנים (Great Andamanese). קבוצת שבטים גדולה בעברה, שנפגעה בצורה חריפה ממלחמות עם כובשים, מחלות, צריכת אלכוהול ואובדן שטחים, כך שכיום נותרו בה פחות מ-55 חברים בתתי-קבוצות, שכבר איבדו חלק ממאפייניהם הלשוניים והתרבותיים. קהילה זו ככל הנראה לא תשרוד את השנים הקרובות. בני השבט הנוכחי הזה מתיישבים באי סטרייט איילנד.

אונג’(Onge)  היא קהילה שבטית קטנטונת (פחות ממאה איש), הממוקמת בשמורות בליטל אנדמן, בין נחל דוגונג (Dugong) וסאות’ ביי (South Bay). השבט כל-כך קטן ומסוגר שלחבריו קושי ממשי בהעמדת צאצאים, וחלק גדול מהזוגות עקרים. כיום הם תחת אחריות של מחלקת היערנות של איי אנדמן.

סנטינל (Sentinelese). שבט של ציידים-לקטים שמונה בין מאה למאתיים אנשים, שאינם מחבבים במיוחד קשרים עם מבקרים זרים. כיום אין לאף אחד (רק אישורים מיוחדים כמו לצורכי מחקר) רשות לבקר באזור התיישבותם, אי נורת’ סנטינל, ועדויות על מתחי חצים על זרים שהעיזו להתקרב, בטעות או בכוונה, התקבלו לאורך השנים.

ג’ראווה (Jarawa). שבט ששמר על בידוד יחסי לאורך השנים, כך שהצליח לשמר משהו ממנהגי העבר והתרבות השבטית, עד היום. בשנים האחרונות נחשפו בני השבט לעבודות פיתוח וסלילת דרך, שמטרתן פיתוח מקומי, אך הן באות על חשבון שטחי המחייה של השבט ופוגעות בעקיפין בתרבותם ובאופיים של המקומיים, בכך שחושפת אותם לקשר עם אנשים חיצוניים ותיירים.

שומפן (Shompen). קהילה מבודדת של ציידים-לקטים באיי ניקובר. מעריכים שכיום מספרם נע סביב 300 אנשים שחיים באי גרייט ניקובר (Great Nicobar). לא הרבה השתנה בצורת החיים של בני השבט בשנים האחרונות והם ממשיכים בשלהם.

ניקובר (Nicobarese). בני השבט הכי גדול באיים, שאנשיו השתלבו בחברה ההודית המקומית ורובם המירו דתם לנצרות. הם מתגוררים באיי ניקובר בקהילות כפריות שבראשן צ’יף (“ראני” בשפה המקומית).

מאמרים נוספים בנושא

 

איי אנדמן ככור היתוך לחברה ההודית בת זממנו

כמו שרובנו שמענו על אוסטרליה, גם כאן השתמשו הבריטים באיים בתור מושבות עונשין לפורעי חוק, כשהפעם פורעי החוק היו מתנגדי הראג’ הבריטי. בין המתנגדים לא נעשתה שוב אבחנה, כך שאיי אנדמן התמלאו אט אט באסירים- לוחמי חופש הודים, הינדים או מוסלמים, יושבי מחוזות ונסיכויות שונות ברחבי תת היבשת. כאמור, הכלא התאי הוקם רק שנים לאחר מכן, בעיקר כדי לענות על הצורך בבידוד של אסירים מסוימים; כך הוא ניצב עד היום, מנציח את המאבק בקירות הלבנים הגבוהים, ומסמן את האיחוד של אותם אסירים סביב המטרה המשותפת, המקודשת.

אחרי קבלת העצמאות ב47, עודדה הממשלה ההודית החדשה התיישבות ובנייה באיי אנדמן, והונהגה מדיניות של קירוב בין קבוצות שונות, במטרה לבנות מדינה אחת, חופשית ושוויונית. באופן טבעי, נותרו אותם לוחמי חירות באיים, ובנו שם את את חייהם החדשים, מתערבבים אלה באלה, ומביאים לעולם את דור ההמשך- בנים ובנות ללוחמי החופש שנפגשו באותם “ימים שחורים”. מנגינה מוכרת?… באיי אנדמן נפוצה התופעה של נישואי תערובת בין הודים ממוצא הינדי להודים ממוצא מוסלמי (שהיה נפוץ הרבה פחות אחרי הפרידה הכואבת של הודו ופקיסטן), ובין הודים מאזורים גיאוגרפים שונים. דור ההמשך מתגאה שהוא תוצר של מורשת גנדהי, שקרא לויתור על מעמדות וחוסר שיוויון על בסיס דתי ומגזרי בחברה ההודית בתחילת דרכה; גם כמעט 70 שנים אחרי העצמאות, עוד רחוקה הדרך לחירות אישית וטשטוש המעמדות בהודו, כך שכור ההיתוך של איי אנדמן מהווה אולי מודל לחברה ההודית כפי שחלם גנדהי, ואולי מבט לעתיד?

איי אנדמן – עונה מומלצת

עונת התיירות באנדמן נפרשת על פני רוב השנה, כששיאה של עונת התיירות באיים היא בין החודשים דצמבר לאפריל. באופן רשמי ניתן להגיע אל איי אנדמן כבר מחודש אוקטובר, אז מסתיימים המונסונים, ועד מאי. זכרו שמדובר באזור טרופי המלווה לא אחת בגשמים, למרות שחם. אם בכל זאת יצא לכם להגיע אל האיים מחוץ לעונה- תיהנו משקט ומחירים זולים, אך גם לא מעט גשם- שלא בהכרח יפגע לכם בהנאה.

איי אנדמן – ויזה ואישור שהייה

למרות שכבר הוצאתם בארץ ויזה להודו, תידרשו להוציא ויזה מיוחדת, או במילים אחרות- פרמיט שהייה, על מנת להיכנס לאיי אנדמן. את הפרמיט מקבלים בהגעה בשדה התעופה בפורט בלייר, לשהות של חודש בלבד.

איי אנדמן – דרכי הגעה והתניידות

ניתן להגיע אל איי אנדמן בטיסה או בהפלגה, כשכל הדרכים מובילות לעיר הבירה פורט בלייר, שם נמצא שדה התעופה ונמל גדול, וממנה ממשיכים לאיים הקטנים. טיסות מגיעות לפורט בלייר מהעיר צ’נאי (Chennai) שבדרום הודו, מקולקטה(Kolkata), ומניו דלהי (New Delhi). אפשרות נוספת היא הגעה במעבורת, בשייט של שלושה עד ארבעה ימים. הפלגות לפורט בלייר יוצאות מצ’נאי וקולקטה.

מפורט בלייר ישנן מעבורות לאיים האבלוק וניל, היוצאות מנמל Phoenix Bay Jetty; כמו ברכבות, תוכלו לבחור בין מעבורת מהירה ויוקרתית למעבורת ציבורית איטית יותר.

באיים עצמם ההתניידות אינה מסובכת, אם בכלל נדרשת. לכל נסיעה תוכלו לבחור בין אוטובוס מקומי, ריקשה או להשכיר אופנים או אופנוע ולעשות זאת בעצמכם.

עוד רגע כבר שם.. מעבורת באנדמן. צילום: שרית גמליאל

איי אנדמן – הטבע הנדיר

איי אנדמן הם קבוצת איים השייכת לקשת הסונדה(Sunda Arc) , שנמשכת מאינדונזיה ואיי טימור מדרום לתוך מפרץ בנגל מצפון. קשת האיים הזו היא תוצר של פעילות טקטונית נמרצת של מליוני שנים, ש”הרימה” מן הים קבוצות איים בזלתיים, בינהם גם הרי געש. מבין איי אנדמן, בארן איילנד  (Barren Island)הוא היחיד שמתהדר בתואר “הר געש פעיל”, והתפרץ לאחרונה בסוף 2010. בשל טבעו ההפכפך, מצדיק האי את שמו נותר בכך שנותק צחיח ושומם (Barren); מלבד כמה עיזים שאיכשהו שורדות במקום.

בקבוצת האיים התאפשרה התפתחות של מינים אנדמיים (יחודיים למקום) של חי וצומח, כתוצאה מבידודם היחסי. בין היתר תמצאו כאן מיני ציפורים נדירות, חזירי בר, איילים ואפילו סוגים שונים של קופים (!!!) החיים באיים וניזונים בעיקר מסרטנים. עבור אלו מכם שכבר הספיקו להתרגל למראה של קופים שחוטפים בננות מעוברי אורח, המראה של קופים אוכלי סרטנים נראה קצת משונה. באיים גם יותר מ-250 מיני עופות ייחודים למקום.

סביבה נוספת יחודיית למערכות אקולוגיות באיים טרופיים היא עצי המנגרוב (Mangroves). עצים אלו צומחים בסביבה בוצית, והם בעלי סבילות גבוהה למליחות כך שהם גדלים, סבוכים ומפותלים, אפילו במי ים רדודים או במקומות שבגאות מתכסים במי ים.

אנדמן, כמו אזורים רבים בהודו, נהנית מתנופת פיתוח, ועם זאת (עדיין) לא נכנעה למסחריות העולמית. למרות הפוטנציאל התיירותי האדיר, עוד לא נבנה באיים שדה תעופה בין לאומי גדול (על אף הקרבה לתאילנד), ואיים רבים נשמרים מחוץ לתחום התיירים מתוך אינטרס שימור. התשתית התיירותית מתפתחת מתוך נסיון לא לפגוע במתנות הטבעיות אותן תוכלו לראות רק באנדמן, ומאמצים אלו תורמים רבות לשמירה על הטבע הפראי: שוניות, יערות ובעלי חיים.

איי אנדמן – פורט בלייר

פורט בלייר הינה בירתם של איי אנדמן והמרכז העירוני והמסחרי הגדול באזור. תמצאו כאן שירותי תקשורת, מרפאה וכו’. העיר מהווה תחנה לטיול באיים השכנים, והיא עצמה איננה בנויה לקלוט עומס של תיירים. אבל במידה ואתם מגיעים בשעה בה כבר אין מעבורות, תוכלו לבלות גם בפורט בלייר שמציעה מספר לא קטן של אטרקציות וגם ממנה נשקף הנוף הקסום. התניידות בתוך פורטבלייר היא על גבי ריקשות, טוסטוסים, אוטובוסים מקומיים.

בעיר מספר מקומות מרכזיים שכדאי לבקר אם יש לכם זמן: בית הסוהר (Cellular Jail)  שניצב כאנדרטה ללוחמי החירות ההודים שהוחזקו בו ע”י הבריטים, מרינה פארק – פארק מטופח עם מסעדה צמודה אליו ניתן להגיע גם בשעות הערב וגן החיות העירוני, בו ישנם בעלי חיים ייחודיים למערכת האקולוגית איי אנדמן.

הפארק הימי מהטמה גנדהי (Mahatama Gandi Marine National Park) שוכן כ-30 ק”מ מדרום מערב לפורט בלייר. במרכז הפארק נמצא האי וונדור (Wandoor). הפארק כולל כ-15 איים בהם הנוף בתולי ומרשים וכולל יערות גשם רחבים וצמחייה ייחודית. המעבר בין אי לאי מתבצע בשיט, כשסיור יומי יוצא בכל בוקר בעשר מן הכפר וונדור.

בנוסף תמצאו כאן מוזיאונים כמו המוזיאון הימי סאמודריקה (Samudrika) שהינו מוזיאון מרשים ביותר ומוזיאון אנתרופולוגי שמתמקד בשבטים המיישבים את האי.

בעלי חיים נדירים. צילום: ענת גזית

כדאי לדעת כי שדה התעופה של פורט בלייר אינו פתוח 24 שעות, כך שאם תגיעו לעיר לקראת הערב ותהיה לכם טיסת לילה, יתכן שתצטרכו לקחת חדר בגסטהאוס. המסעדות בפורט בלייר נסגרות בערך בשעה 23:00, ואסור לשהות בתחנת האוטובוס המרכזית.

איי אנדמן – חופים עיקריים

מבין איי אנדמן, האי האבלוק (Havelock) הוא הפופולארי ביותר בקרב תיירים ובעל התשתית התיירותית הרחבה ביותר. מגיעים במעבורת לחוף מספר 1, שהוא הכפר הראשי של האי. במקום ישנו שוק פירות וירקות, שוק דגים, חנויות תיירות שונות, וכן דוכני אוכל ודאבות. חופי האי ממוספרים.

החופים המומלצים הם 4 ו-7, שנחשבים לחופים טובים ביותר, אך לא בהכרח זולים. בחוף 7 טוענים שיש את השקיעות הכי יפות של איי אנדמן. בכל חוף יש אפשרות ללון בבקתות או לשכור אוהלים ולישון בקמפינג. חלק מן הבקתות ברמה גבוהה יותר ועל כן יקרות, וחלק עממיות וזולות יותר. בחופים ישנן לא מעט מסעדות והמחירים משתנים בהתאם למסעדה. חוף נוסף שאין לו מספר זהו חוף הפילים- חוף נטוש אליו מגיעים לאחר 40 דקות הליכה בג’ונגל או על ידי שייט קצר בסירת דייגים. חוף 5 הוא חוף מרכזי בד”כ עם הרבה ישראלים, וגם יש בו מגוון גדול של גסטהאוסים. מבין הגסטהאוסים יצא שם טוב לאוריאנט (Orient), גסטהאוס בניהול משפחתי- והאווירה, כפי שמספרים, טובה וביתית. בחוף ישנו מינימרקט גדול, תוכלו לקנות שם פירות טריים. בנוסף נמצאים בחוף שפע של מועדוני צלילה.

ניל איילנד (Neil Island) הינו אי הסמוך לאי האבלוק, מרחק של שעה במעבורת, אך אם תבקרו בו הנוף יהיה שונה. באי זה בולטים יותר יערות ג’ונגל, ופחות החופים הלבנים המאפיינים את איי אנדמן וסרטנים שונים ומשונים שמסתובבים בקונכיות.

בלב הג’ונגל. צילום: ניר בר

האי רוס (Ross) שימש בעברו מרכז של השלטון הבריטי באזור. רוב המבנים בו נהרסו במהלך השנים, וכיום ישנם שרידים שלהם. באי ישנו מוזיאון קטן המספר את סיפורה של תקופת השלטון הבריטי. האי רוס מכונה גם ‘פריז של המזרח’ בשל המבנים הקולוניאליים המרשימים שבו.

לונג איילנד– אל תתבלבלו בשם, הגעתם ללונג איילנד של אנדמן, וזה המקום המושלם למי שרוצה לצאת לקמפינג בשטח. ניתן להגיע אל האי באמצעות מעברות השטות אל האבלוק מפורט בלייר. חשוב מאד שתדעו שמעבורת עוצרת כאן רק פעמיים בשבוע, אם לא השתנו הנהלים. בכל אופן, אנא, בררו באחת הסוכניות התיירים העומדות לרשותכם או במרכז קניית הכרטיסים שבפניקס ביי.

באי ישנם גם גסט האוסים זולים, ואפילו שמענו על מלון מיוחד בשם “בלו סטאר” ממנו תוכלו לשכור מסוק ליציאה וחזרה מהאי.

איי אנדמן – צלילות

בתחומי ים אנדמן תוכלו ליהנות גם מצלילות במים עמוקים, עם בלוני וכל הווג’ראס, וגם משנירקול (למי שאין רישיון צלילה). אם תרצו לעשות קורס צלילה ולקבל רישיון בינלאומי- תוכלו לעשות זאת כאן. כאמור, בחוף מספר 5 באי האבלוק נמצאים מרבית מועדוני הצלילה.

 מנפלאות הטבע. צילום: ענת גזית

Dive India הוא אחד המועדונים הידועים. אפשר לעשות שם קורסי צלילה ולצאת במהלך הצלילות גם אל חופים אחרים. קורסי הצלילה כאן עובדים בשיטת Padi ולא בשיטה של כוכבי הצלילה הידועה באילת. ניתן לעשות קורס של עד שני ‘כוכבים’.

נקודות טובות לשנירקול הן בחוף בפילים בהאבלוק, שם ישנו ריף גדול, וכן בנקודה הנקראת south button שנמצאת במרחק שעתיים מהאבלוק, בסירת דייגים.

איי אנדמן – לינה ואוכל

במהלך שהותכם בשטח איי אנדמן תוכלו להרשות לעצמכם מחיה בסיסית, או להתפנק- ישנם כמובן הבדלים משמעותיים במחירים. לינה בבקתת במבוק זוגית בסיסית תעלה לכם 200-300 רופי. אם תשדרגו את הבקתה לבינונית עם ערסל, תשלמו 400-600 רופי, ובמידה ותרצו ללון בבקתת במבוק מפוארת, שלרוב יש בה שתי קומות ומרפסת, תשלמו 800-1000 רופי.

מבחינה קולינרית, איי אנדמן הינם חוויה של ממש. מסעדות יש כאן בשפע, המציעות מאכלים מגוונים, הרבה אוכל מערבי ומאכלי ים. אוכל בסיסי שתמצאו כאן יהיה טאלי (הכולל אורז, דאל, יוגורט וירקות), תבשילים מקומיים שונים למשל פניר באטר מסאלה,קארי, מלאי כופתה, אורז בוריאציות שונות, כולן מנות הודיות מסורתיות, או דג בגודל שלם. מחירי המנות בין 30 ל-120 רופי (כשהדג הוא היקר מבין המנות). במסעדות של גסטהאוסים המחירים מעט יקרים יותר, וינועו בין 50 ל-250 רופי. טוני הינה מסעדה מומלצת, הנמצאת בחוף 5 באי האבלוק . שם תוכלו לקבל דגים טריים שהוכנו במקום, לובסטרים, פילה טונה ענק ועוד הפתעות מן הים.

איי אנדמן – אטרקציות נוספות

הר הארייט (Mt. Harriet) נמצא צפונית לפורט בלייר, והוא יעד לטיול רגלי באזור. העלייה להר אומנם מאתגרת, אך לא כדאי לוותר על הנוף הנשקף ממרומי ההר. תוכלו להגיע אל ראש ההר גם במונית או בג’יפ. אם אתם אוהבים טבע וטיולים- המסלול מומלץ מאוד, חוויתי ומסתיים בתצפית מרהיבה.

באי האבלוק תוכלו לטייל באופניים או על אופנוע (איתו תוכלו להגיע לאזורים מרוחקים יותר), ישנם אזורים כפריים מקסימים בשטח האי. ניתן לצפות בגאות והשפל המרשימים המתרחשים באי- השפל מאוד גדול ויוצר הליכה ארוכה למים.

באי נמצא גם מרכז אימון לפילים לשם תוכלו להגיע ולצפות בחיות המלכותיות תמורת סכום סמלי, אך החוויה עלולה להיות אמביוולנטית; מומלץ להגיע לראות את המקלחת היומית, מחזה נעים ונחמד יותר. בנוסף, בשטחי האי האבלוק נמצאים מקומות בהם פגע הצונאמי בצורה קשה- שאלו את המקומיים והם ידעו להגיד לכם לאן ללכת על מנת לצפות במחזה. אם תצללו תחת המים, אפילו עם שנורקל, תוכלו לראות שורות שלמות של אלמוגים מתים- כתוצאה מהזרימה החזקה שבאה עם הצונאמי. ישנו הרס עצום של השוניות באזורים אלו, ואף הטמפרטורה של המים השתנתה. מעין ‘בית קברות של אלמוגים’, אם כי שוניות רבות כבר הצליחו להשתקם.

שקיעה ועוד שקיעה.. צילום: ניר בר

איי אנדמן – למה אנדמן?

באנדמן אין מסיבות ליל ירח מלא, אין מועדונים ואין פאבים הפתוחים כל הלילה. אף על פי שהאיים מרוחקים מהיבשת, אמא הודו בכ1000 ק”מ, השעה היא אותה שעה שכיוונתם עוד בדלהי, מה שאומר שבאיים מחשיך מוקדם, והיום נסגר כבר בשעות הערב, רק כדי שיתחיל מוקדם בבוקר.

ככשואלים תיירים מדוע הם עושים את כל הדרך עד לאיי אנדמן במקום ללכת למקומות אחרים כגון תאילנד וכדומה, הם עונים שפה, באיי אנדמן, יש להם קלומטרים של חוף פנויים לעצמם, והם לא צריכים לשאת ולתת עם תיירים אחרים על פיסת חול.

זהו למעשה היתרון הגדול של אנדמן; האיים אינם ממוסחרים, הודו שומרת על היערות הפראיים ומקפידה להגביל כניסה למקומות מסויימים, כל זאת על מנת שהמקום ימשיך להיות אותנטי. איי אנדמן מתאימים לכולם, החל ממי שרוצה להתבודד עם עצמו והחל למשפחה שמחפשת יעד אקזוטי לחופשה משפחתית.

איי אנדמן – המלצות מטיילים

איי אנדמן – סיכום

הפלא העיקרי של איי אנדמן הוא הפשטות והשקט שבהם. בשונה מתאילנד או מגואה, לא תמצאו כאן מסיבות על החוף או חיי לילה סוערים, וגם המסעדות לרוב לא יהיו ממוקמות ישירות על החוף. ההגעה פחות מסובכת ממה שנראה לכם, וידוע שלמקומות נדירים צריכים להרחיק לכת ואיי אנדמן שווים את זה; הם המקום המושלם להתמזג בו עם הטבע, עם הפשטות, עם נפלאות הבריאה. ואולי אחרי שתעזבו את איי אנדמן תחשבו שזה היה רק חלום.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *