Categories
ללא קטגוריה

איי אנדמן למשפחות

במשך השנים הפך המזרח ליעד פופולרי עבור משפחות רבות הרוצות לטייל עם הילדים בזמן חופשת פסח או חופשת הקיץ. בין אותן משפחות, רבות עושות דרכן גם להודו, שמפעילה את כל החושים, וטומנת בחובה חבלי ארץ יפיהפיים ומגוונים, אחד המיוחדים נמצא אי שם במפרץ בנגל- איי אנדמן. מקום שעדיין מעניק למבקריו תחושה בתולית ופראית מתובלת בשקט ושלווה ובהחלט בעל פוטנציאל עניין גם לילדים.

מנגרובים-ענת גזית.jpg

החופשה המשפחתית הבאה שלכם. צילום: עינת גזית

חוף2 שרית גמליאל.jpg

מוכנים לצאת לדרך? צילום: שרית גמליאל

דמיינו לעצמכם חופשה המשלבת שיט, אטרקציות ימיות, מוזיאונים קטנים המלמדים על החי והצומח באזור וימים שלווים מתפנקים עם ספר טוב על חופים שטרם הפכו ממוסחרים וצפופים מדיי.  אנו גאים לפרוס בפניכם את האפשריות שאיי אנדמן מציעים למשפחות, ולספר לכם על אטרקציות שיכולות להתאים לכל משפחה, שנייה לפני שאתם רצים לתפוס מעבורת לאחד מהאיים האקזוטים היפים בעולם.

מידע מפורט נוסף על איי אנדמן (כולל מזג אויר ועונה מומלצת, טיסות לאיי אנדמן, ויזה וכו’) תמצאו במאמר הבא.

איי אנדמן למשפחות – פורט בלייר

פורט בלייר  (Port Blair) היא עיר הבירה של מחוז אנדמן. העיר מהווה את התחנה הראשונה בכל מסע אל איי אנדמן והיא שער הכניסה אל האיים. הגעה אל פורט בלייר תהיה בטיסה (או במעבורת בשייט של מספר ימים, למשפחות הרפתקניות וסופר-סבלניות). תרמילאים רבים שומרים על אינטרקציה מינימאלית עם העיר אבל דווקא כאן מרוכזות אטרקציות רבות המתאימות לילדים מגן ובית ספר יסודי.

איי אנדמן למשפחות – אטרקציות בפורט בלייר

Cellular Jail

אתר היסטורי חשוב באי, המשמש אנדרטת זיכרון ללוחמי החופש והמורדים ההודים, בעת מאבקם לעצמאות כנגד הבריטים. כלא סלולאר הינו סימן לאחת מהתקופות השחורות של הודו, כשלאנדמן נשלחו אסירים פוליטים רבים, שבויים של מלחמת העצמאות הראשונה של הודו ב-1857.

מבט מבפנים. כלא סלולאר. צילום: טל גטרייטמן.

הכלא נבנה בפורט בלייר על ידי הבריטים (ובהמשך “קם על יוצרו” כששימש את היפנים שלחמו מול כוחות הברית באזור, בזמן מלחמת העולם השניה). כיום פורט בלייר היא ביתם של צאצאים רבים של אותם לוחמי חופש.

בכלא סלולאר מוצג מופע אור קולי, המגולל את הסיפור של המקום; בערבים מסויימים מתקיים מופע זה באנגלית. מומלץ לברר במקום על הימים והשעות של המופעים.

מתחם הכלא ומופע האור קולי פתוחים ומציגים בכל יום למעט יום שני.

שעות פתיחה כלא סלולאר:  13:30-16:45 9:00-12:30

    מופע אור קולי:  19:00-20:00

מתוך המופע האור קולי, סיפור על גבורה וזיכרון מהיהסטוריה ההודית.

Anthropological Museum

המוזיאון האנתרפולוגי- אחרי נגיעה בהיסטוריה של המאבק ההודי, זאת הזדמנות להכיר את ילידי האיים; המוזיאון מציג את ההיסטוריה ואת צורת ההתיישבות של הילידים. במקום ניתן לקבל מידע על האוכלוסיה באיים ולראות דוגמאות למבנים, בקתות, כלים ודרך חיים מסורתית (החל ממנהגי אכילה ועד ריקוד של אנשי השבטים באיי אנדמן וונקובר). מתאים מאוד לילדים (והורים) סקרנים.

שעות פתיחה:

פתוח בכל ימות השבוע מלבד ימי חמישי וחגים ממשלתיים.

שעות פתיחה:  08:30 – 13:00

                        13:30 – 16:30

משפחות הודיות במוזיאון הדגים.

Fisheries Museum

מוזיאון הדגים-  במקום תצוגות של מיני הדגים הנפוצים באוקיינוס העוטף את האיים, אוסף צדפות וסוגי אלמוגים שונים ומגוונים. ניתן למצוא כאן גם פוחלצים של שלל חיות ימיות.

שעות פתיחה:  09:00 – 13:00

                     14:00 – 16:45

סגור בימי שני ובחגים ממשלתיים.

מחפשים את נמו במוזיאון הדגים.

Marina Park (Rajiv Gandhi Water Sports Complex)

פארק המרינה – כשמו כן הוא. במקום ישנה טיילת לאורך החוף, ממנה יוצאות סירות לרוז איילנד (עליו נפרט בהמשך). במקום פארק קטן ונחמד המלמד ילדים על… התמרורים שבכבישים ובדרך.  במקום ניתן להינות ממגוון אטרקציות ימיות (למרות שנמליץ לכם לחכות עם האטרקציות האלה לחוף הפילים, עליו נפרט בהמשך). במקום קיימת אנדרטת זיכרון לנפגעי אסון הצונאמי.

Gandhi Marine National Park Mahatma

פארק לאומי ימי, על שמו של מאטמה גנדי בוונדור (Wandoor), במרחק של כ-30 ק”מ מפורט בלייר.

הפארק נהרס בעקבות הצונאצי של 2004 אך השתקם וכמעט חזר לעצמו היום. יש כאן  מוזיאון זאולוגי קטן, על החי והצומח בים וביבשה. בפארק עצמו, בדומה לחופים נוספים סביב פורט בלייר אפשר לצאת לשיט בסירות עם בטן מזכוכית, כך שניתן לראות את החיים מתחת למים, לצאת לטיול רגלי לאורך החוף ולקנח במסעדה. ניתן לעלות על מעבורת לאחד האיים הסובבים שמהווים חלק מהשמורה (המומלץ מבינהם הוא ג’ולי בוי (Jolly Buoy), ובמידה ומתאפשר ע”י הפקחים גם לשנרקל בין השוניות.

לא צריך אפילו לפרוס מחצלת.

הפארק יחסית גדול ואפשר לנסוע לקו החוף עם רכב במידה ויש.

שעות פתיחה:  פארק: 9:00-19:30

     המוזיאון הזאולוגי: 9:00-17:00

פתוח בכל ימות השבוע, מלבד יום שני, יוצאים סיורים בסירות, מ08:30 עד 10:30, כל חצי שעה.

ישנה עלות כניסה לשמורה של כמה עשרות רופי לאדם.

    

מתוך המוזיאון. פארק גנדי

רוס איילנד Ross Island 

האי רוס ממוקם במרחק של כ-2 ק”מ מפורט בלייר, ושימש בעברו כמרכז מנהלתי והתיישבותי עבור הבריטים באיים, שנהרס ע”י רעידת אדמה ונעזב. בין שרדי המבנים השונים ישנם כנסייה, בת מגורים מפוארים ואף בריכת שחייה.  את היישוב מאכלסים כיום בעיקר טווסים וצבאיים.

לפי הפנג שווי

הריסות המבנים באי רוס.

אומ נומ נומ נומ...

אפילו הצבאים אוכלים פה קוקוס.

האי רוס הוא מפלט קלאסי למשפחה שרוצה לבלות אחר צהריים נעימים בפקניק נחמד והליכה מסביב לאי הקטן.

במקום יש המון פינות חמד עם ספסלים מול הנוף, מסעדה, וגם גן שעשועים. אתם יכולים להביא איתכם סל עם כל טוב ולתפוס פינה נחמדה (כי ממש לא חסר) ולשבת בנחת. לאי מגיעים בסירה היוצאת מהמרינה, וחוזרת. יש סירה כל שעתיים עד השעה 17:00, אך מומלץ לודא זאת מראש במידה וישנם שינויים.

מלא פניות חמד. האי רוס.

Mount Harriet

מומלץ להגיע למקום במעבורת שתיקח אתכם לצד השני של פורט בלייר, משם תצטרכו מונית שתעלה אתכם להרים; קצת שינוי אווירה לג’ונגל והרים, אם הספקתם להתרגל לאזור החוף. כאן תוכלו ללמוד רבות על הציפורים האופייניות לאזור, ויש מי שמגיעים למקום ב-4 לפנות בוקר בכדי לתצפת על הציפורים הנדירות הנודדות דרך שרשרת האיים.

ביום טוב רואים את גשר המיתרים

ההר הירוק, הר הארייט.

בין היתר, תוכלו להתייעץ עם צפרים מקצועיים.  במקום ישנן תצפיות נוף מההרים, מצפור, מסלולי הליכה שונים ביער, פארק קטן וגם בית הארחה אם חפצתם להישאר בגובה.

השכנים הם עמי ותמי

למשפחה שרוצה להתבודד בהרים של האי, המשקיפים על הים.

הכניסה למקום כלולה בעלות. המחירים כמבן ברופי והתעריך עלול להשתנות. כמו כן, שעות הפתיחה והימים.

איי אנדמן למשפחות – מידע נוסף על פורט בלייר

לכל מקרה, חשוב לדעת שבפורט בלייר ישנו בית חולים (לא עלינו)– G.B Pant Hospital  : 233473

בשוק המקומי של פורט בלייר תוכלו לקנות כל דבר הקשור לילדים (חיתולים,מגבונים לחים משחקים וכדומה) ולהתארגן היטב לפני שאתם ממשיכים לאהבלוק. ישנם חנויות המזכירות את ה”מכולת מהשכונה” וישנם מרקטים קצת יותר גדולים שבהם תוכלו למצוא את המצרכים הבסיסים גם עבור משפחת תרמילאים שכמותכם.

בפורט בלייר וסביבתה תוכלו למצוא מלונות וריסורטים ברמה של 5 כוכבים, לצד גטהאוסים יותר פשוטים אך נחמדים לא פחות.

קחו בחשבון שבאיי אנדמן אין אינטרנט זמין לכן במידה ועניין החיבור חשוב לכם תוכלו למצוא אינטרנט גם בשוק (בסוכנויות תיירים שונות) וגם במלונות יקרים יותר בהם יש יותר סבירות לאינטרנט אל חוטי.

מסעדות כמו כן, לא חסר ויש אפילו חנויות ממתקים הודים. אבל לא לשכוח להזכיר לילדים לצחצח שיניים אחרי.

איי אנדמן למשפחות – האי האבלוק

מפורט בלייר ישנן מעבורות הלוקחות אתכם הישר לגן העדן האמיתי – האי האבלוק(Havelock) . זהו אחד האיים המתויירים והפופולרים ביותר בקרב התיירים הפוקדים את איי אנדמן. באי תמצאו אפשרויות לינה בכל הרמות, החל מרמת תרמילאים ועד למלונות מפנקים. כך שבכל מקרה תוכלו לשהות במקום המספק את התנאים האופטימליים והנוחים ביותר עבור המשפחה שלכם. נציין רק נושא רגיש אחד, שהוא  המקלחת החמה, שנפקדת מרוב הגסטהאוסים הזולים, ובחלקן המקלחות והשירותים נמצאים בחדר חיצוני משותף. בכל אופן זהו נושא שמומלץ לבדוק מול בעלי הגסט האוסים.

..גלים על פני המים, ושקט של שמיים

מי בכלל צריך מקלחת כשיש כזה ים? צילום: שרית גמליאל

באי יש מסעדות מעולות וחופים הנחלקים למספרים. מה שבטוח, זאת  לא תיאלנד, ודי בקלות תוכלו למצוא את עצמכם מבודדים במהלך היום. אם בכל זאת חשקתם בחברת אחרים תוכלו להרחיק לחוף 7 הפופולרי, שם ודאי תמצאו פרטנרים למשחק פריסבי המוני.

כמו מתוך חלום. האבלוק. צילום: טל גטרייטמן

מאהבלוק יש אפשרות להגיע לחוף הפילים, שנקרא על שם הפיל האחרון שיודע לשחות בים! החוף מומלץ במיוחד למי שרוצה לשנרקל. ישנו מסלול הרגלי שעובר בג’ונגל , לא נעים ללכת בו אם יורד גשם, אז הדרך הופכת בוצית ועלולה להיות קשה מדיי לילדים.

הדרך המומלצת היא על גבי סירת מנוע שתיקח אתכם ב15-20 דקות של שיט לעבר החוף, בו ישנן אטרקציות ימיות כמו צלילה, בננות, אבובים וכדומה.

השמועה אומרת שפילפילון כבר למד לדרוך..

פילים בדרכם לחוף הפילים. צילום: שרית גמליאל

ההתיינדות בהאבלוק, במידה ואתם רוצים להגיע למסעדה ואתם במלון או גסטהאוס מרוחק, היא על גבי מוניות או טוסטוסים המושכרים במקום. תוכלו לתאם לעצמכם נהג משפחתי ולסכם על מחיר מראש. בכדי להגיע לחוף 7 המרוחק והפופולרי אפשר לעלות על אטובוס מקומי העובר ברחבי האי, להקיף את האבלוק ולהנות מהנוף הנשקף מהחלון.

איי אנדמן למשפחות – סיכום

היתרון בחופשה משפחתית באיי אנדמן זה השילוב בין שקט, יופי וזמן איכות משפחתי במקום שטרם הפך לתיירותי וממסוחר. נשמע לנו כמו החבילה המשפחתית המושלמת. דווקא כאן, כשאין אינטרנט זמין, אנחנו יכולים באמת לחוות חופש ולהנות מנוכחותם (המלאה והלא-וירטואלית) של כל בני המשפחה. בלי יותר מדיי רעש מסביב, ועל רקע נוף קסום קסום קסום…

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *