Categories
ללא קטגוריה

אשפה בגבהים: מנקים את האוורסט

חשבתם לטפס לפסגה ולהנות מאויר צלול ונוף משכר? כנראה שתתקלו גם באלפי קיולגרמים של אשפה הפזורה בכל מקום. משלחת הודית מיוחדת יצאה אל פסגת ההר הגבוה בעולם במטרה לנקות את הפסולת שהושארה על ידי מטיילים 

ב-50 השנים האחרונות מדרונות הר האוורסט ופסגתו התמלאו באשפה בלתי מתכלה כגון אוהלים, בקבוקים, שקיות פלסטיק וציוד טיפוס ישן, שהושארה ברובה על ידי מטיילים. משלחת מטעם הצבא ההודי המורכבת מ-34 מטפסי הרים יצאה לפני מס' ימים לנפאל במטרה לנקות 4000 ק"ג של פסולת מפסגת הר האוורסט ומדרונותיו. חברי המשלחת יורידו את הפסולת למחנה הבסיס (Base Camp) ומשם יורידו קבוצות של מתנדבים את האשפה מטה.

 

הר האוורסט

 

האוורסט הוא ההר הגבוה בעולם הממוקם בחלקו המזרחי של רכס ההימלאיה בגבול בין נפאל לסין, ומתנשא לגובה של 8848 מטרים מעל פני הים. המשלחת תתחלק לשתי קבוצות- האחת תטפס על האוורסט בעוד השניה תטפס על הר "להוטס" (Mount Lhotse)- ההר הרביעי בגובהו בעולם (8516 מ') המהווה גם הוא חלק מרכס ההימלאיה. המשלחת יצאה לקטמנדו ב-4 באפריל, תאריך המציין חמישים שנה מאז עליית המשלחת ההודית הראשונה לפסגת האוורסט. העלייה להר מתוכננת לאמצע מאי.

 

"המשלחת תפנה 4000 ק"ג של פסולת"

 

בניסיון לשמור על ההר נקי, הוציאה רשות התיירות הנפאלית הוראה בשנת 2014 כי על כל מטפס שעולה להר להוריד עמו 8 קילוגרם של אשפה ברדתו.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *