Categories
ללא קטגוריה

באנג לאסי: כל מה שרציתם לדעת וחששתם לשאול

ממה הוא עשוי? האם זה חוקי? ומהי השפעתו? מטיילים נתקלים במשקה במקומות רבים בהודו אך רובם לא באמת יודעים מהו. החלטנו לחקור את הנושא ולהבין אחת ולתמיד- מה זה בהנג לאסי?

מאת: דנה ששו

מאמר קשור: בורא מיני בסמים

 

תוכלו למצוא אותו במסעדות תיירים, ברחובות או בטקסים מקומיים. רבים לא יודעים מה הוא ומה השפעותיו לכן לעיתים שותים ללא מחשבה או מאידך, נמנעים לחלוטין. בכתבה זו תמצאו את התשובות לכל השאלות

מה זה בכלל?

בהנג Bhang)) הוא עיסה משחתית העשויה מעלים ופרחים של צמח הקנאביס (הנקבה) . צריכת בהנג היא מנהג בן מאות שנים בהודו ונהוג לחלקו בחגים ובפסטיבלים שונים, לדוגמת פסטיבל ה"הולי". ההודים מאמינים שבנוסף למצב הרוח שנוצר בעזרתו יש לו גם תכונות מרפאות. בדרך כלל מערבבים אותו עם "לאסי"- משקה ממותק על בסיס יוגורט שמגיע בטעמים שונים. הבהנג נפוץ בכל רחבי הודו אך מטיילים לרוב נתקלים בו ברג'אסטן, במקומות כמו פושקר או ג'אייסלמר, בוראנסי או בחופים לדוגמת "אום ביץ'". לעיתים אפשר אף למצוא אותו בתפריט בתור "special lassi"

 

מנהג בן מאות שנים. בהנג בתוך משקה "לאסי"

 

האם הבאנג חוקי בהודו?

צריכת מריחואנה אינה חוקית בהודו אך מכיוון שבהנג הוא מנהג תרבותי ודתי, יש מקומות וזמנים בהם צריכה/מכירה של בהנג היא חוקית: החוק לרוב "מעלים עין" כשמדובר בבהנג ובמקומות מסויימים בהודו, לרוב ברג'סטן ובוראנסי, יש אף חנויות ממשלתיות המוכרות בהנג בפיקוח. לכן אם החלטתם לנסות אנו ממליצים לא לעשות זאת באופן מוחצן כדי למנוע צרות מיותרות. במידה ואתם לא סומכים על המסעדות הלא מאושרות המגישות אותו תוכלו לקנות מחנויות אלו ולהכין בעצמכם את המשקה.

מהי השפעת הבאנג?

לא כדאי לזלזל בצריכת "באנג לאסי". בהנג הוא חומר חזק וצריכתו עשויה להיות מהנה אך גם יכולה להפוך לחוויה לא כל כך נעימה. השפעתו של הבהנג מתחילה בדרך כלל כחצי שעה עד שעה אחרי צריכתו אך לעיתים גם יותר. בשונה מעישון, ה"היי" יכול להימשך שעות ואפילו יממה או יותר, תלוי בחוזקו ובהשפעתו האינדוידואלית על כל אדם, שכן לכל אחד סיבולת שונה. "סטלת" הבהנג מתוארת לרוב כעדינה ומרגיעה. יש הטוענים שחוש הראייה והשמיעה שלהם מתחדדים וצלילים ומראות הופכים ברורים יותר. עם זאת, קיים גם סיכוי שהשפעתו על הגוף לא תהיה רצויה במיוחד: ייתכן ותרגישו סחרחורות, בחילה, עייפות או סתם חולשה.

 

חנות ממשלתית למכירת בהנג בג'ייסלמר, רג'אסטן

 

מטיילים מספרים 

דיברנו עם שני מטיילים שהתנסו בבהנג לאסי בהודו ומספרים לנו על חוויותיהם:

תומר שוהם, בן 23 מראשון לציון התנסה פעמיים בבהנג לאסי לאחר שקיבל המלצות עוד מהארץ: "הפעם הראשונה הייתה בפושקר והיה ממש כיף. אני וכמה חברים יצאנו לאכול במסעדה קטנה ואז התחיל הדיבור של "מי שותה בהנג לאסי?". אני הייתי טירון בהודו ועוד לא הבנתי מי נגד מי, לעומת זאת הם היו כבר וותיקים ונראה כאילו הם ידעו מה הם עושים, אז הרגשתי בטוח ואמרתי למה לא. ההודי הנחמד הכין לי אותו עם יוגורט ופירות ואמר לי לשתות אותו לאט לאט. זה היה ממש טעים אז היה קשה להתאפק. אחרי שעה בערך היה לי חיוך גדול על הפרצוף שלא הצלחתי למחוק, הכל היה ממש מצחיק וכיף. בקיצור אחלה חוויה ראשונה. הפעם השניה הייתה בג'ודפור. כמה הודים הביאו לי באנג- זה היה חומר ירוק ורך. הכנתי לעצמי בהנג לאסי במטבח של הגסט האוס, היה לי פחות טעים אבל השפעה טובה ומצחיקה."                                                                                                                                              

 

"הרגשתי בטוח אז אמרתי למה לא". תומר שוהם

 

"אני חייב לציין שיש מקומות שמכינים את זה בחוזקים שונים וזה יכול לגרום גם לסחרחורות והקאות. ראיתי בחור שהגיב ממש רע- הוא  התחיל להשתולל להתנהג בצורה מוזרה וקיצונית כמה שעות טובות, אבל זה מקרה קיצוני ונדיר. בעיניי זה יותר קשור לבנאדם ופחות לסם."

בן נאור (26) מירושלים מספר לנו על החוויה שלו: "אני ועוד שני חברים היינו בוראנסי והחלטנו לנסות. הסטלה התחילה בערך 40 דקות אחרי ששתינו. צחקנו כל הזמן ונפתחנו רגשית בצורה הזויה. כבר היה אמצע הלילה והיינו צריכים איכשהו לחזור לגסט האוס. וראנסי מלאה בנהגי ריקשות אופניים ואני הבטחתי לעצמי שאף פעם לא אקח אותם. בשבילי לשבת במין כרכרה כזו ולראות אדם אחר עובד קשה כדי לסחוב אותך זה ממש לא כיף, אבל בוראנסי אין לך הרבה ברירות, זו הדרך להתנייד שם. אני ועוד חברה היינו הפוכים לגמרי והיינו צריכים לסחוב את חבר שלנו שהושפע קשות ומלמל כל מיני דברים על בודהה ואושר."

 

מוכרת בהנג ברחוב 

 

"פתאום אני מוצא את עצמי מרחף קצת כשהעיניים שלי תקועות ברגליים של הנהג ופתאום כל וריד אצלו התחיל לבלוט לי בעיניים, אני מרגיש את המאמץ שלו בכל תנועה שהוא עושה וקשה לי לראות את זה. אנחנו מחליטים לעצור ולרדת, הנהג מבולבל ולא בדיוק מבין מה אנחנו רוצים אבל הוא בהלם מזה שהוא מקבל 100 רופי על נסיעה של 300 מטר. אז אני מוצא את עצמי מנווט אותנו באחת בלילה שלושה קילומטר בסימטאות וראנסי כשאני הפוך לגמרי והכל בגלל הרגשנות שהחריפה אצלנו בגלל ה"ספיישל לאסי". בסופו של דבר נהנתי מהערב הזה וזו היתה חוויה מרתקת. צריך רק להיות עם חברים טובים ליד שיטפלו בך במקרה וזה יבוא רע."

 

"צריך רק להיות עם חברים טובים ליד שיטפלו בך במקרה וזה יבוא רע". בן נאור

 

מה לעשות ומה לא לעשות?

במידה והחלטתם להתנסות כדאי להתחיל בכמות מעטה כדי למנוע תופעות לוואי לא נעימות, אך שימו לב – מאחר וייתכן שהשפעתו תיקח כמה שעות היזהרו מ"חיזוקים" אחרים כדי שלא יקרה מצב שלפתע הכמות תצטבר. כאמור, ההרגשה נמשכת כמה שעות לפחות ולא ניתן להפסיק אותה כאשר איננו מעוניינים בה יותר לכן כדאי להתחיל במינון נמוך. בנוסף מומלץ להיות בקרב אנשים שאתם סומכים עליהם ולו רק בשביל ההרגשה שתהיו בטוחים יותר.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *