Categories
ללא קטגוריה

במטבח עם ריטה

ציפי שביט, דודי בלסר ואילנה אביטל הם רק שלושה מתוך עשרות אלפי ישראלים שלמדו אצלה ב-15 השנים האחרונות. היא מלמדת בישול וסריגה וידועה בסבלנות האינספית שלה ובמגוון המאכלים הרחב שהיא מלמדת בחדווה. ריטה קאפור- נעים להכיר

ריטה קאפור (45) מעבירה סדנאות בישול וסריגה כבר 15 שנה, בביתה הצנוע שבבגסו, דרמסאלה, ומרבית לקוחותיה הם ישראלים. תפסנו אותה לשיחה על החיים בקרב המטיילים ועל איך זה מרגיש ללמד 1200 ישראלים בשנה.

מאיפה את ומשפחתך?

"אני נולדתי בבאגסו וכאן גם הכרתי את בעל והתחתנתי. אלה היו נישואי שידוך אבל גם אהבה. יש לי שני ילדים- בן ובת, את שניהם לימדתי לבשל ואת ביתי לימדתי גם לסרוג."

 

איך זה ללמד ישראלים?

"אני מאוד אוהבת אתכם ורואה המון דמיון בתרבויות, אולי בגלל זה ישראלים אוהבים את הודו. אני רגילה לנוכחות שלכם כבר המון שנים ואתם מאוד נחמדים. כשרק התחלתם להגיע לכאן הם לא הייתם כל כך נחמדים. הישראלים של פעם היו מאוד תובעניים ורק התעניינו בעצמם. אבל עכשיו השתניתם מאוד ורק נעשים יותר ויותר נחמדים."

 

"רואה המון דמיון בתרבויות". ישראלים בסדנת בישול אצל ריטה

 

את יודעת להכין מאכלים ישראלים?

"הישראלים הם מורים טובים מאוד! הם לימדו אותי להכין מאכלים רבים כמו שקשוקה, ג'חנון, חומוס וטחינה שהיא כמו צ'טני ישראלי. אני ממש אוהבת אוכל ישראלי והכי אוהבת את הסלט הישראלי שחתוך דק דק."

מה ישראלים אוהבים ללמוד לבשל?

"הכל אבל בעיקר מלאי קופטה, אלו גובי, דאל, סמוסה ובאגסו קייק."

 

למדה להכין שקשוקה וג'חנון. ריטה במטבח בביתה

 

היית רוצה לבוא לישראל?

"יש לי הרבה חברים בישראל והייתי מאוד רוצה לבוא לבקר בתל אביב, בחיפה ובקיבוצים."

למדת קצת עברית?

"אני יודעת קצת: למה ככה, אמא, אבא, אחי, אחותי, מה פתאום, יאללה בוא, קדימה, איפה הפח? תראו, קטן, קמצוץ, חופן ועוד כמה."

ישראלים יודעים לסרוג?

"רובם בעיקר ברמת מתחילים אז סורגים בעיקר גרביים וצעיפים. מעטים סורגים סוודרים ודברים מורכבים יותר."

 

"יש לי המון חברים בישראל". ריטה עם קיר המלצות הישראלים בביתה

 

לימדת הרבה מפורסמים?

"לימדתי בעבר את ציפי שביט וכלל לא ידעתי שהיא מפורסמת. גליתי זאת רק אחר כך כשכל הישראלים היו בשוק כשראו אותה בסדנה בבית שלי. גם דודי בלסר ואילנה אביטל היו אצלי."

מה את רוצה למסור לישראלים?

"אני רוצה למסור תודה לכל הישראלים שבאים אלי ונותנים לי ללמד אותם. אני מאחלת לכולם בריאות וחיים טובים."

 

ישראלים מספרים

נטלי גניס (30) מגבעתיים למדה אצל ריטה סריגה. על השאלה איך היא הגיעה לריטה היא ענתה: "בכלל לא תכננתי את זה. הלכתי ברחוב הראשי בבגסו וראיתי את השלט בעברית וזה היה נראה מגניב. במקרה היא היתה פנויה אז נכנסתי לשיעור פרטי של שלוש שעות. המחיר הוגן מאוד והיא אישה מקסימה, מקצועית ומצחיקה, באמצע היא לפתע אמרה "רחמים לא ידע" והתפוצצתי מצחוק."

 

"אישה מקסימה ומצחיקה". נטלי וריטה בסדנת סריגה

 

שחף זיידנר (23) מראשון לציון היתה אצל ריטה בסדנת בישול, ומספרת: "ריטה היא אישה מדהימה, אימהית ומפגינה המון חיבה. היא כל הזמן אומרת שכולנו הילדים שלה. היא מדברת אנגלית כמעט שוטפת וגם עברית קצת אז ממש קל להבין אותה. עשיתי סדנה של שלושה מפגשים עם ריטה, כל מפגש הוא שעתיים ובמהלכו כולם עובדים ובסוף כמובן אוכלים את כל מה שבישלנו. בסוף כל מפגש מבינים איזה כיף היה ואיזה בשלנית נהדרת היא. כל ביס להיט! ואפילו נותנת לקחת טעימות לחברים כדי שנשוויץ כמה טובים היינו. נראה שאוהבת את הישראלים מאוד, יש לה כל יום 2 סדנאות והיא אף פעם לא עייפה או חסרת סבלנות."

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *