Categories
ללא קטגוריה

בנות הודו פורשות כנפיים

מספר הבנות המהגרות מחוץ להודו, למטרות חינוך -  גבוה פי כמה ממספר הבנים

כתיבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

בנות רבות עוזבות את מדינותיהן בהודו בחיפוש אחר השכלה גבוהה מחוץ לגבולות המדינה. מדובר בנתון אשר נמצא במגמת עלייה החל משנת 2011.

בעוד מספר הבנות שעוזבות את המדינה בכדי ללמוד עלה ב-52%, מספר הבנים העוזבים את מדינות האם שלהם, למטרות חינוך, בתשע השנים האחרונות –  גדל אך ב-13%.

באופן כללי, כ-5.4 מיליון אזרחים הודים עזבו את מדינותיהם בתשע השנים האחרונות, במסעם לקבלת השכלה גבוהה בתוך הודו. המדינות בהן מספר הגבוה ביותר של הבנות אשר היגרו לטובת השכלה הן ביהר, אודישה ורג'סטאן.

״בנות רבות עוזבות את מדינותיהן בהודו בחיפוש אחר השכלה גבוהה מחוץ לגבולות המדינה״

ומה לגבי עבודה? גם בתחום ההגירה לצורכי תעסוקה חלו תמורות מעניינות ביותר בשנים האחרונות, אם כי לא דרמטיות כמו בתחום החינוך. כך לדוגמה, חלה בשנה האחרונה עלייה של 31% בכמות הנשים שהיגרו לצורכי תעסוקה, בניגוד לעלייה של 10% בקרב הגברים. מדובר בעלייה משמעותית כאשר בשנת 2011 אחוז הנשים שהיגרו למטרות תעסוקה עמד על 10% בלבד.

בדלהי, מספר הבנות אשר היגרו גדל ביותר מ-1.5! מדינות גדולות בהן אחוז הגדילה היה כה משמעותי הן מערב בנגל ואודישה. ברג'סטאן אחוז הבנות המהגרות קפץ ב-82% ובפרדש ב-78%.

 

 

מדובר בתופעה מבורכת, אשר מתכתבת עם שינוי פני החברה בהודו ויחסה לנשים בעשורים האחרונים. ניתן לראות כיצד הודו הופכת בשנים האחרונות מחברה שמרנית ומיושנת, לחברה בה נשים יכולות לרכוש השכלה ויוצאות לעבודה – אפילו מחוץ למדינותיהן! מדובר בשינוי משמעותי כי מומחים צופים כי רק ימשיך ויעלה בעשור שיבוא.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *