Categories
ללא קטגוריה

הודו פינת דרום אמריקה

היא חתמה זה עתה מסע בן חצי שנה בהודו, המסע הארוך השני בחייה. היא מפרטת: "בדרום אמריקה גיליתי מה אני רוצה לעשות, אבל בהודו אני מגלה מי אני בכלל". היא מספרת על טיולי אופנועים משוגעים, חופים מטורפים ואמא שהגיעה לקראת הסוף. קבלו את מטיילת השבוע שלנו- רותם כהן!

רותם כהן (23) ממושב שדה משה הגיעה לחצי שנה להודו לאחר שטיילה בדרום אמריקה בשנה שעברה, אבל מיד אומרת ש"פה הרבה יותר טוב". דיברנו איתה על הטיול שעוד רגע נגמר, על איך זה לטייל עם אמא ועל ההבדל בין הטיול הזה לטיול הקודם.

 

איפה התחלת את הטיול?

"התחלתי בטיול אופנועים בקרלה. היינו אמורים לנסוע לשלושה ארבעה ימים לקאניאקומרי ולחזור לקרלה אבל זה נמשך שבועיים וחצי- שלושה. בדרך הלוך נסענו דרך רצועת החוף ובדרך חזרה נסענו מהצד המנוגד ועברנו דרך כל מיני עיירות לא מוכרות. עצרנו בגסטהאוסים באמצע שומקום, נתקלנו באנשים חמים ומזמינים, פשוט הלכנו לאיבוד בקרלה. חוויה משוגעת ומומלצת בחום."

 

 

"הלכנו לאיבוד בקרלה". בתמונה: שקיעה בקניאקומרי (מתוך: ויקיפדיה)

 

ספרי על חוויה משמעותית מטיול האופנועים?

"עשינו תאונה ביום האחרון כשהיינו בדרך להחזיר את האופנוע, נכנס בנו אופנוע והתהפכנו. לי לא קרה כלום אבל לחבר שהיה איתי נפתחה כף הרגל. ההודים לקחו אותנו בריקשה לבית חולים, דאגו לנו לכל החשבונות ולהסברים ווידאו שנגיע לאלפי, שהיתה הנקודה הבאה שלנו."

 

מהו החוף המועדף עליך?

"אנדמן. פשוט אי מושלם. שפל וגאות מטורפים, ים טורקיז וחול לבן. הטיסה היתה יקרה אבל זה היה שווה כל רגע. זה היה זמן גיבוש עם חברים טובים, שלושה חבר'ה מהבית שטסנו לשם מפושקר. למדנו להכיר אחד את השני באור אחר, כל יום היינו קמים בבוקר לאסוף צדפים."

 

  

"היינו קמים בבוקר לאסוף צדפים" רותם והחברים באנדמן

 

מהו המקום האהוב עליך עד כה בהודו?

"זה קשה, בחירה לא קלה. אני חושבת שקאניאקומרי. שם נפתחה לי הודו. השקיעה והזריחה המתחברות בשמים, האווירה, האנשים והטקסים שלהם שם היו מעצימים. היתה מסיבה משוגעת של הכנסייה הנוצרית, הם לקחו אותנו ולימדו אותנו ריקודים הודים, בסוף היינו איתם כל הלילה."

 

עוד חוויה שחקוקה לך בראש?

"ההולי בפושקר. הגעתי קצת לפני החג והרחובות היו הומי אדם, אנרגיות משוגעות בכל מקום ואנשים טובים בכל פינה. היום של ההולי התחיל בשמונה בבוקר עם תופים, מנגינות ומלא צבעים בכל מקום. מסיבה משוגעת בכל העיר במשך 24 שעות."

 

"מסיבה משוגעת בכל העיר". רותם וחברים בהולי בפושקר

 

הטיול הראשון שלך היה לדרום אמריקה, מה את מעדיפה?

"הודו! דרום אמריקה היה טיול והודו היא מסע. המכשולים והתובנות הרבה יותר עמוקות, אולי כי גם אני במקום אחר. בדרום אמריקה החלטתי מה אני רוצה להיות ובהודו אני מגלה מי אני."

 

איך היה לטייל עם אמא?

"אמא שלי הגיעה לסיים איתי את הטיול, היא הגיעה יום לפני ערב פסח מה שנתן מאוד תחושה של בית. היו לי חששות לפני כי לא ידעתי למה לצפות, אף פעם לא היינו יחד ללא הפסקה, אבל היה ממש כיף, רגיעה כזו מהטיול. טיילנו באגרה, רישיקש, דארמסלה. זו היתה חוויה קשה לעיתים אך גם מעצימה. כל אחת למדה לקבל את השניה בצורה אחרת."

 

"היה ממש כיף, רגיעה מהטיול". רותם ואמא 

 

מה תעשי עכשיו כשתחזרי לארץ?

"חוזרת לתל אביב, ללמוד ולעבוד. ואז חוזרת להודו."

 

מה את מאחלת לעצמך להמשך?

"ליישם את מה שלמדתי פה. למדתי בהודו לקבל ולעשות. לקבל את מה שקורה, לקבל מצבים, אנשים, את כל מה שהוא לא אני. לקבל את ההווה. ואני מאחלת לעצמי שזה ימשיך גם בארץ."

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *