Categories
ללא קטגוריה

המנדלות של אורלי

לכולנו יצא להיתקל במנדלות צבעוניות בהודו - זה נחמד להירגע בעת הצביעה ומשמש קישוט יפה לבית, אבל אורלי עושה בהן גם שימוש טיפולי ומספרת לנו על הקשר שלה למנדלות.

 

"אין לך עיגול בעולם שאינו נעשה מתוך נקודה אחת העומדת באמצע. ונקודה זו העומדת באמצע נוטלת את כל האור ומאירה לגוף ונאור הכל". (תשבי כרך א’ רמז(
 
אורלי גדרי, בעלת גן ילדים, יועצת הפתחות לתינוקות, דולה מלווה הריון ולידה ומלוות קבוצות להעצמה אישית בעזרת מנדלות (אכן אישה קסומה ומיוחדת בעלת כישרונות ופעלים),לא הייתה צריכה להרחיק להודו בשביל להיות מושפעת ולהתחבר לציור מנדלות המזוהה עם תרבות המזרח. עבור אורלי זה יותר מסתם תחביב והיא מקיימת קבוצות מיוחדות ליצירת מנדלות והיא מספרת לנו מה עומד מאחורי זה.
 
אקריליק
 
המילה מנדלה מקורה בסנסקריט, שפה הודית עתיקה, והיא מורכבת מהמילים מנדה- מקום גבוה (מושב הלוטוס של הבודהה), לה- סגירת מעגל. זהו מעגל המכיל מהות, המהות של המנדלה שהיא מקודשת וטהורה. במרכז המנדלה טמונה נקודה אשר נקראת בסנסקריט בינדו, הנקודה האלוהית. המנדלה היא מעגל מקודש שמקורו בנקודת אמצע, הבינדו, שמשם הכל מתחיל. המנדלה קיימת בטבע באין סוף צורות, צבעים ומרקמים. לדוגמא: פרח, קונכייה, פתית של שלג, גזעי עצים, מעגלים של מים כאשר זורקים אבן לתוכם, השמש ועוד.
 
מנדלה בחול
 
יצירת מנדלה נעשית במעגלים שנסגרים ונפתחים מנקודת הבינדו שהיא מרכז הגוף, מרכז המעגל. אני לא מתכננת איך ייראה השלב הבא ובאיזה צבע אשתמש, אני נטולת שליטה לחלוטין, זהו תהליך מדיטטיבי אשר מפרץ החוצה מהתת מודע.
 
פרח החיים
 
בזמן יצירת המנדלה, הזמן עוצר מלכת, אני מנותקת מהנעשה בחוץ וכל כולי מתכנסת פנימה. שרטוט המנדלה הינו תהליך רוחני ולעיתים אני מרגישה כאילו אני נאבקת עם אנרגיות לא מוכרות לי, השלב הבא שהוא צביעת המנדלה, הוא ברוב הפעמים יותר משחרר, אני נסחפת פנימה ומאפשרת לי לזרום עם הצבעים והאיורים והמוטיבים אשר יוצאים מתוכי ללא שליטה.
 
על קנבס
 
לעיתים, לפני צביעת המנדלה אני עושה מדיטציה ואז ניגשת לשרטט את מבנה המנדלה עם יותר מיקוד והתכוונות. ישנן מנדלות שאני מקדישה לחברים ובכל התהליך אני רואה אותם מולי. ציור מנדלה בשבילי הוא כניסה למקום של שקט, הוא סוג של ריפוי, שחרור וקבלת תשובות לשאלות או לעיתים קבלת כלים בתהליך שאני עוברת.
 
ביטוי לתהליכים אישיים. מנדלה של יין ויאנג
 
כדי ליצור מנדלה לא צריך להיות צייר, זוהי אמנות רוחנית וכל מנדלה טומנת בחובה סיפור.
בעזרת המנדלה אני הקמתי סדנת מעגל ילדות להעצמה אישית. זאת  סידרה של 20 מפגשים שנתיים שבה הבנות ואני עוברות תהליכים אישיים כקבוצה תומכת אשר מציירת ויוצרת מנדלות מכל הסוגים. מנדלות משותפות בטבע מפרחים, מנדלת אש משותפת ועוד.
 
הקבוצה בפעולה ביצירת המנדלה. יש תותים!
 
המנדלה קיימת בכל הדתות והיא מאוד עתיקה, ביהדות קיימת מנדלת מגן דויד, את מנדלת עץ החיים נמצא בקבלה, בעץ החיים קיימות 10 ספירות אשר מבטאות את השפע האלוהי. בזוהר מתייסים אל נקודת הבינדו כמרכז הבריאה של כל דבר בעולם. באיסלאם אסור לצייר בעלי חיים או בני אדם, לכן הם מציירים צורות גיאומטריות או כיתוב ערבי על מבנים מעגליים סימטריים.
 
ציורי מנדלות שימשו גם את האידיאנים לטקסי ריפוי והודיה. השמאן היה מצייר על האדמה בחול צבעוני ואבקות טבעיות צבעוניות, סמלים בעלי עוצמה אנרגטית, החולה היה שוכב על המנדלה ושואב את האנרגיות מהמנדלה. אצל האבוריג’ינים באוסטרליה ציירו ציורים בחיבור של מעגלים ונקודות.
אצל הטיבטים המנדלה מסמלת מודל לעולם מושלם. לפי הבודהיזם מספיק מבט חטוף לעבר המנדלה כדי לעורר את ההכרה ומשם לצמוח אל האור. הנזירים הטיבטים יוצרים מנדלה מחול צבעוני בטקס ארוך ביותר, תוך כדי תפילות מיוחדות ובתום יצירת המנדלה אוספים את החול, את המנדלה, לתוך כד ומפזרים את החול אל מי נהר. מתוך אמונה שכל דבר בחיים הוא זמני ובא חלוף.
 
עושות מנדלה בחול ובמעירות אש. הקבוצה בזמן פעולה
 
ההודיות מציירות בעזרת קמח אורז צבוע מנדלות בכניסה לבית לפני שמגיעים אורחים או בחגים, למנדלות אלו קוראים קולם. ההודים מאמינים שגופנו הוא מקדש אשר במרכזו שוכנת האלוהות והמנדלה משמשת כלי לתרגול ולימוד לטהר ולשחרר את הנפש אל האושר.
 
 
למי שמעוניין לשמוע עוד ולהצטרף לקבוצה ניתן לפנות ישירות לאורלי: 0526451009
 
התמונות באדיבות אורלי והן יצירות שלה.
 
 
 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *