Categories
ללא קטגוריה

הפנים של מלאנה

סאנג'י אוסטה, צלם ועיתונאי מדלהי אשר כותב ומצלם מסביב לעולם עבור מגזינים שונים, ביניהם נשיונל ג'יאוגרפיק, נותן לנו הצצה לאלבום התמונות האישי שלו מכפר מלאנה. אוסטה מספר כי נדרשו לו שבועיים של מגורים בכפר, בגסטהאוס המופרד מכולם, כדי לזכות מהתושבים במעט אמון ולהרשות לו לתעד אותם בתמונות המראות צד אנושי ורך בכפר המבודד את עצמו מכל העמק.

 

 
כפר מלאנה, בעמק פרוואטי, ידוע בעיקר ככפר אשר תושביו שייכים לקאסטה הגבוהה, בעלת חוקים ומוסכמות חברתיות השונות מהנורמה החברתית ההודית הטיפוסית, במיוחד בליברליות של בני הכפר בכל הנוגע למערכות יחסים. הם נמנעים ממגע לא רק עם תרמילאים (מספרים כי בעת כניסתך לכפר אתה מתקבל בלגלוג וקריאות שאתה טמא), אלא גם מכל הודי או אדם שלא משוייך אליהם. בשנים האחרונות הכפר צבר פופולריות בקרב התרמילאים בגלל הסחר בסמים המתרחש בו (דבר שלילי, אמנם ממנו הכפר מתפרנס בעיקר). הדרך אל הכפר היא עלייה וטיפוס קשה אך ממנו נשקף אחד הנופים היפים של העמק.
סאנג’י אוסטה משתף אותנו בתמונות המרהיבות ובסיפוריהם של האנשים המיוחדים שמאחורי התמונות:
 
 
"בודי דווי. אינה יודעת את גילה. כל החייה עברה בכפר כרועת צאן".
 
 
"שילה, בת 25, נשואה פעמיים. התחתנה לראשונה בגיל 13 ומאז היא התגרשה והתחתנה מחדש. למרות זאת יש לה חבר ממניקארן (שבעמק פרוואטי) שבא לבקר אותה. חיה בבית הוריה ללא ילדים. אוהבת לצפות בטלויזיה."
 
 
"רהינה, 5, בודקת כינים לאימא."
 
 
"צ’אנדו, בקושי בן 14, מספר שהוא כבר מעשן מגיל 8, למרות שהוא יודע שזה מזיק הוא לא מכיר דרך אחרת".
 
 
"כשהם לא ישנים, מעשנים או שותים, הגברים בכפר מהמרים במשחק מקומי שנקרא "פאנג’י’ ".
 
 
"בודהי סינג, 32, סחר בסמים ונתפס לפני כמה שנים עם 900 גרם. מאז הוא כל הזמן בהליכי משפט. התמונה צולמה כמה ימים לפני השימוע שלו בבית המשפט במנדי".
 
 
שבור לב: "בירשטו, 35. אשתו עזבה אותי לפני חצי שנה. הוא התחתן בגיל 14 והם יחד כבר 18 שנים. הוא סיפר לי שהוא כבר 8 פעמים הגיע עד אליה והתחנן שתחזור אליו. הוא עדיין אוהב אותה אבל איבד אמון במושג הזה שנקרא אהבת אמת".
 
 
"קויטה הקטנה, 9, שנהגת לקרוא לי בכל פעם שאני עובר ליד ביתה"
 
 
"אף על פי שכמעט כל המקומות בכפר סגורים בפנייך ואסור לך לבוא בכל מגע עם אנשי מלאנה, עדיין מגיעים אליו אנשים רבים, לגסטהאוס הבודד ונהנים פשוט מהשהות שם".
 
התמונות באדיבות סאנג’י אוסטה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *