Categories
ללא קטגוריה

חדשות השבוע: גל חום קיצוני משנה את כללי המשחק

גל חום קיצוני שעתיד לפקוד את מדינת אודישה משנה סדרי עולם בבתי הספר. מה זה אומר על העתיד?

כתבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

באבנסוואר: אודישה צפויה להתמודד עם גל חום קיצוני בימים הקרובים ולכן ממשלת המדינה הנחתה את בתי הספר הציבוריים והפרטיים כאחד לבצע שיעורים אך ורק בשעות הבוקר המוקדמות! כמה מוקדם? מהשעות 06:30-10:30 בלבד!

"בשום מקרה בתי הספר לא ישארו פתוחים לאחר השעה 11:00 בבוקר" הכריז המזכר שפורסם על ידי ממשלת המדינה.

בתי הספר אף הונחו להשלים את כל הבחינות וההכנות אליהן עד תאריך ה-30 במרץ, במהלכם בתי הספר יחויבו לספק מי שתייה וסיוע ראשוני לתלמידים.

 

חם מדי בכדי ללמוד

"יש להנחות את מנהלי בתי הספר לספק מי שתייה בבית הספר למי שאין בארות או צינורות זמיניםבאזור מגוריהם. המנהלים ימליצו לתלמידים להגיע עם בקבוקי שתייה ומטריות לבית הספר, במהלך כל תקופת הקיץ" הורו הרשויות.

 

כמו כן, בשל גל החום אשר עתיד לפקוד את המדינה, הודיעה הממשלה כי אימון גופני צריך להיות אופציונלי בלבד וכי שיעורי הספורט לא יתקיימו בבתי הספר החל מהשבוע הבא ועד שנת הלימודים הבאה.

 

הייתכן וגל החום והצעדים שיגרור אחריו הם רק סנונית ראשונה המזהירה מפני הבאות?

הדברים באים על רקע דו"ח של הוועדה הבין- ממשלתית לשינוי אקלים (IPCC) שפורסם בחודש אוקטובר האחרון, והזהיר מפני השלכות הרסניות על הודו  – אם המגמות הנוכחיות של ההתחממות הגלובליות לא יופסקו מיד. הדו"ח קובע כי ההשפעה של עלייה של 1.5 מעלות צלזיוס בטמפרטורה הגלובלית הכוללת תגרום ל"השפעה לא פרופורציונליות על האוכלוסיות החלשות והפגיעות באמצעות חוסר ביטחון תזונתי, עליית מחירי המזון, אובדן הכנסה, אובדן הזדמנויות פרנסה, השפעות בריאותיות שליליות ועקירות אוכלוסין". כמובן שכל האמור לעיל, מסוכן אף יותר במקומות בהם אין מקורות מים זמינים, כמו באזורים מסוימים בהודו. בנוסף, הדו"ח חושף כי ההשפעה של ההתחממות הגלובליות על הודו, עלולה להיות הרסנית לא רק חברתית אלא גם פוליטית.

נציין, כי הודו מפתחת בימים אלה אסטרטגיה כוללת להפחתת פליטת הפחמן הדו חמצני בשטחה ולשינוי מגמת ההתחממות הגלובלית והשפעותיה בהודו. כך לדוגמה, היא קבעה יעדים שאפתניים למדי בתחומי האנרגיה המתחדשת, אשר כמובן מביאים עמם אתגרים משלהם.

אחד מהאתגרים הללו הוא הביקוש הגובר של הודו לתחבורה. נכון להיום, למדינה יש מספר גבוה ביותר של אופניים וריקשות אשר נחשבות לכלי תחבורה "ירוקים" אשר אינם מזיקים לסביבה. אולם, עם התפתחות המדינה ותושביה, יותר ויותר אנשים מחליפים את האופניים לטובת כלי רכב כמו אופנועים וקטנועים אשר מזהמים את הסביבה.

כדי להקל על ההשפעות של השינוי בשימוש בכלי רכב, הודו צריכה להציג כלי רכב חשמליים ולחזק את התחבורה הציבורית בשטחה. הדבר כמובן יצריך השקעה נרחבת בתשתיות, אשר כידוע אינן הצד החזק ביותר של הודו.

 

 

האתגרים המתוארים לעיל' קשים ביותר לאומדן' שכן המשאבים אשר הם יידרשו אינם ברורים  – במונחים של טכנולוגיה והשקעת כספים.

מה שברור הוא העובדה' כי יש להפחית באופן בהול ודרמטי את פליטת הפחמן בהודו ויש לחשוב על פתרונות יצירתיים לבעיות ההתחממות העתידיות אשר כבר אינן בגדר "נבואות זעם" אלא מציאות.

בהינתן ומדינות דרום אסיה לא יוכלו לפתור את בעיות ההתחממות הגלובלית בעצמן, שיתוף פעולה בינלאומי יהפוך לחיוני על מנת להבטיח את שלום אזרחי מדינות אלו.

בינתיים, נאחל לתלמידי בתי הספר שישתו הרבה מים ושיצליחו להשאיר את העיניים פקוחות בשעת אפס!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *