Categories
ללא קטגוריה

טיול זוגי בהודו – כן או לא?

 איפה הייתם מבלים חופשה רומנטית: בפריס או בהודו? האם הודו וכל הטלטלות שהיא מזמנת תקרב ביניכם או תפריד? השבוע דיברנו עם 3 בנות שבילו בהודו עם בן הזוג שלהם, משהו שהיה אמור להיות חופשה רומנטית. הגענו לתובנות מעניינות, מירח דבש בהאמפי ועד פרידה שדווקא בהודו כנראה הייתה צריכה לקרות... 

דברים שזוג חווה בלונדון הם לא אותם דברים שיחווה בדלהי. אולי חוץ ממשחק קריקט – חוויה משותפת לשני היעדים. ירצו או לא ירצו, הודו היא לא רק חופשה רומנטית (יעדים רומנטיים כמו במיטב האגדות יש להודו בשפע אבל זה כנראה כבר נושא לאייטם אחר) אלא גם מסע שלא תמיד מסודר ונוח. לכן, דווקא שם אפשר ללמוד על בני הזוג שלכם דברים שלא ידעתם בארץ, כשהם היו בתנאים נוחים.

אחרי שענבל ועודד דרזי, זוג מראשון לציון, שברו את הכוס בחופה, את ירח הדבש שלהם הם בחרו לעשות בהודו. "לבעלי זו הייתה פעם שנייה בהודו. אחרי החוויה של הפעם הראשונה הוא רצה לעשות את זה איתי. טסתי לשם בהריון", מספרת ענבל. לשאלתי האם לא היתה מעדיפה ירח דבש בסגנון תאילנד או כל חופשה נוחה ומפנקת אחרת, על פני פעם ראשונה בהודו עונה ענבל: "עודד רצה לחזור להודו איתי, ולא התעסקנו בזה. נהננו מהזוגיות. בהודו הכל אינטנסיבי ובגלל זה ככה את מגלה ומכירה גם את עצמך אל מול הבן זוג שלך וגם את בן הזוג, בפן אחר שלא רואים בארץ".
 
ומה זה עשה לזוגיות שלכם כל האינטנסיביות הזו?
"זה עשה לנו המון. דווקא חוסר הנוחות והסיטואציות בהן היינו – זה מאוד מחבר. אתה מגיע כ"כ עמוק לבפנוכו של הבן אדם, שאתה אומר שמכאן אין לאן עוד. הפתיחות היא כל כך גדולה ואני לא בטוחה שבארץ זה אפשרי, גם מבחינה פיסית ונפשית. אחרי שחזרנו לארץ, היה לנו מאוד קל להיות כזוג שחוו אינטימיות עמוקה ומתמודד עם הכול. אפשר להגיד שהודו היא זו שיצרה את כל הסיטואציות הללו גם הפיסיות וגם הנפשיות".
 

כשהפעם הראשונה בהודו היא גם ירח הדבש… ענבל ועודד דרזי בהאמפי.
 
"אם את באה בראש פתוח וזורמת אי אפשר שלא ליהנות", מספרת ענבל, "נכון שהימים הראשונים היו הלם, ולא אכלתי כמה ימים… לא כעסתי על בעלי אבל לקח לי כמה זמן לנחות וכשזה קרה: היופי והאנשים והנופים והריחות נגעו בי…אין ספק שזה עשה לי את זה".
 
לסיכום, מה הודו עושה לאהבה?
"אני חושבת שמי ששורד את הודו בזוגיות לא יכיר את המילה גירושין. אני בטוחה שהחוויה הזאת חיזקה אותנו ביחד, ואני מאוד רוצה לחזור לשם שוב והפעם עם הילדים."
לעומת ענבל, ש’ הקיבוצניקית מהדרום, שביקשה לא לכתוב את שמה המלא, מספרת כי הודו היא דווקא מה שזירז את פירוק החבילה הזוגית. "לא חשבתי שדווקא באמצע הודו, כשאני מרגישה הכי תלויה בבן זוג שלי, אני אבין שסבלתי כל השנים, והדבר הנכון הוא דווקא להיפרד", היא מספרת לנו, "זאת לא הייתה הפעם הראשונה שלנו יחד בחו"ל, אבל הודו היא יעד שאי אפשר להישאר אדיש אליו, ומשהו קורה לך. רק שם התחלתי לחשוב באמת על עצמי ועל בן זוגי לשעבר".
 
העיניים נפקחות והמסקנות מגיעות לבדן.
תמונת אילוסטרציה. צילום: טל גטרייטמן
 
היית צריכה להרחיק עד הודו כדי להבין את זה?
"זה היה קורה בכל מקרה, אבל הודו הייתה הטריגר. בגלל שהודו היא מקום מבלבל אבל יחד עם זאת מאוד עוצמתי. הודו גורמת לך לפקוח את העיניים. היא לוקחת אותך לכיוונים שבטיול בגרמניה למשל, שהכול נוח יותר ומסודר, אתה לא מגיע אליהם. פתאום בן הזוג שלי הוא לא מי שהכרתי. הסיטואציות והמצבים ההזויים שהודו שמה אותנו בהם גרמו לי לראות את האמת של הזוגיות שבה חייתי."
 
אולי פשוט לא הייתם צריכים לטוס יחד לשם?
"להפך! אני רק מודה לאלוהים שעשינו את הטיול הזה. הודו לימדה אותי שאפשר גם לבד ושלא אמורים לסבול בזוגיות. האהבה לא היתה מה שחשבתי… אני יכולה להגיד שבזכות הודו למדתי לאהוב את עצמי ולהתרחק ממה שלא מתאים לי באותו רגע".
 
אליאור דיל, מטפלת בשיאצו המתגוררת עם בן זוגה בקיבוץ עין גדי, מספרת לנו על האיחוד מחדש עם בן זוגה ג’ורג’י, שהיה דווקא בהודו: "זו הייתה הפעם השנייה שלי בהודו וגם שלו, כך שלמעשה היה לנו מאוד קל. אני חושבת שאם אחד מאיתנו לא היה בהודו לפניזה היה קצת יותר קשה, אך בגלל ששנינו היינו שם לחוד זה עשה את זה טוב. טיול ביחד הרבה יותר טוב כשהוא לא הטיול הראשון של כל אחד מבני הזוג. אין את הצורך של לטייל לבד, יש כבר שקט פנימי אחרי שעושים מסע גדול, ואז עושים מסע בזוג".
 
מה הודו עשתה לזוגיות שלכם?
"הודו פשוט איחדה אותנו מחדש כשהיינו שם. לא היינו צריכים אף אחד אחר, מי שפגשנו בדרך היה נחמד, וזה היה מגניב וכיף בדיוק ככה, להכיר אנשים חדשים על הדרך אבל לא ממש היינו צריכים את זה. רק אני והוא וזה הספיק לנו. זה היה טבעי ונכון להיות יחד בהודו ולהגיע לכפרים נידחים".
 
יעדים רבים בהודו מלאים בתרמילאים מה עשיתם כדי להגיע ללבד שלכם?
"בתחילת הטיול החלטנו לשכור אופנוע ונסענו לאורך ספיטי וקינור. חבר שלי כבר נסע על אופנוע על בהודו, שזה דבר מאוד חשוב, כל הטיול הגענו למקומות…. שאלוהים ישמור ! אבל ברגע שהתיישבתי מאחורה הרגשתי בטחון, לא היה לי שום פחד ולו לרגע, לשבת מאחורי הבן זוג שלי. פשוט נהניתי כל כך מהדרך וזו הייתה חוויה. נסענו לבד, וכשנוסעים לבד פתאום מדברים".
 
את הוא והנוף שמסביב. אליאור וגורג’י.
צילום: מישהו שאליאור וג’ורג’י נתנו לו לצלם
 
"מתוך השקט שהנסיעה בהודו מזמנת התחילו השיחות. הודו באיזה שהוא מקום פתחה את הפתח לשיחות טובות ועמוקות ולא רק זה. כל העניין של תקשורת בין בני זוג זה שאם לא תדבר אז אני לא אדע מה אתה רוצה", היא מוסיפה. גם באופנוע היה צריך לדעת להנות בשתיקה הזאת ביחד. להיות בשקט הזה, לא להילחם בזה, ליהנות מהביחד וזהו. אני אתה והטבע המטורף הזה. אפשר לדבר אפשר לפתור דברים, לחיות, והכל בחסות הודו".
 
זה לא היה יכול לקרות גם בארץ מערבית?
"הודו לא נותנת לך לטאטא את הדברים מתחת לשטיח. היא מעמתת אותך. היא אומרת לך: בוא תלחם בזה אל תוותר. כן, היו לנו הרבה מצבים לא פשוטים… והיה פתחו של ריב, אבל פשוט אמרנו בוא נדבר על זה, בוא נגיע לפתרון. אני יכולה להגיד שלאחר הטיול בהודו, ככה אנחנו גם בארץ: לא מסיימים את היום מבלי לסגור או בלי לפתוח את מה שמעיק". אליאור חושבת שלהודו יש יתרון ייחודי משאר יעדים בעולם לזוגות שרוצים לטייל: "הודו היא פתרון אידיאלי לזוגות שרוצים לצאת מהשגרה ולא להיכנס למינוס ענק. יש הרבה זוגות במצב כלכלי לא משהו, והודו אפשרית עבורם. זכינו, בחיי שזכינו!" מסכמת אליאור את השיחה ועושה לנו חשק עז למצוא אהבה לנסיעה על אופנוע ברחבי הודו.
 
אין ספק שאהבה חזקה שורדת הכל וכל מקרה לגופו. הודו, כיעד מיוחד כמו עוד יעדים מיוחדים בעולם, יכולה להיות מראה לאהבה שלכם. ואם מראה כזו קשה מאוד שלא להתפתות לארוז את התרמילים, להבטיח אמונים זה לזו ופשוט לטוס ולדעת שהכול אפשרי.
 
 
כתיבה: טל גטרייטמן

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *