Categories
ללא קטגוריה

יוגה לצלילי עוד

היכן נמצאת המנטרה • איפה בהודו ניתן למצוא את עצמך חי נושם ובועט את הנירוונה, השקט העוצמתי והחודר • הפרה בסמטה נתקלה בשליחנו בהודו שיר פישר • הוא מצא את עצמו בורקלה שם חמים ונעים

ורקלה היא עיירת חוף בדרום מדינת קרלה. עד לפני למעלה מעשור היה מקום זה כפר דייגים חביב ולא מוכר למדי.  היום – אחת מפנינות התיירות של קרלה – מקום שוקק חיים, מלא מסעדות בהן מגוון רחב של דגים ופירות ים, גסט האוסים, חנויות ותיירים.

 
מזג אויר בורקלה בימים אלו, פברואר 2012, מצוין, וזוהי שיא עונת התיירות.    ביום – חמים למדי,  ובלילה קצת יותר קריר.. אבל סביר. בין הצוקים לחוף, בין הקיוסק הביתי לדהאבה הביתית, אתה נמצא מרחף לך באושר עילאי – כזה שאי אפשר להסביר במילים.   שמעתם הרבה את המשפט "אתה צריך להיות כאן כדי להבין"?  אז זהו,  זה מה שאני יכול להגיד לכם.  אני כאן !  ובאמת שאני רק עכשיו מבין את המשפט הזה שאמרו לי הרבה בעבר.
 
למה להגיע לורקלה אתם שואלים את עצמכם ?  כמה זה כבר שונה מעוד חוף בהודו ? גואה או גוקרנה?  זה בטח עוד עיירת חוף אתם חושבים לעצמכם.  במאמר הזה אנסה להעביר לכם את החוויה של המקום.
ורקלה מורכבת מרצועת חוף מקסימה וטרופית שמעליה צוק מלא במסעדות וחנויות.   בקצה הצפוני של הרצועה יש אזור שנקרא  – north cliffמתחת לצוקים האדומים יש חופים מדהימים,  עם חול לבן ומים ירוקים.   מי שהולך כמה דקות לאורך הצוק – גם יכול למצוא חופים שקטים ומבודדים יותר מההמולה התיירותית.
 
 
גשום בארץ.   חמים בורקלה.  2.2012
 
 
ורקלה – פסק זמן בתוך הטיול
במה שונה ורקלה מחופי גואה ומה עושים פה? שוטטתי לי בין תיירים ושאלתי מה הם חושבים על המקום. "החופים פה יותר יפים במיוחד חוף הצוק והאווירה פה יותר של רוגע ושאנטי", מספרת מג, תיירת מיפן, שמטיילת כבר 5 חודשים בתת היבשת הודו.
 
אסף בנימין התל אביבי,  מטייל די חדש בדרום הודו (חודשיים),  שמע על ורקלה מחברים:  "החופים פה יותר יפים והאווירה רגועה יותר עדיין יש הרבה תיירים אבל זה פחות המוני ויותר שאנטי ורגוע מגואה.  בורקלה בעיקר נרגעים ונחים".
 

מג.  טוקיו ורקלה.
 
 
"אפשר גם למצוא מקומות מעולים ליוגה" משתפת אותנו לוטה – שוייצרית שנחתה כאן היישר מציריך.   "יש מקום שנקרא ‘SHARANAGATI‘ – יש שם מורה גרמני ליוגה בשם הארי, המלמד יוגה בדרך רגועה ופחות אינטנסיבית משאר המקומות. זה מאוד טוב למי שלא ניסה יוגה מעולם ורוצה להתחיל."
 
 
שרה מגרמניה,  נמצאת כבר שבוע וחצי בורקלה, אבל עושה רושם שכבר נכנסה לשיגרה: "קמים בצהריים, הולכים לחוף לעשות יוגה, לראות את השקיעה ובעיקר נרגעים ולוקחים הפסקה מהטיול".
 
שרה,  גרמניה                       אסף,  ישראל                        לוטה,  שוויץ
 
 
"אמנם ראיינתי רק בנות אבל זה למטרה נעלה". קשה להיות כתב שטח של הודו סי או אי אל.
 
 
יש הרבה ישראלים בורקלה ?
"פעם לפני 4 שנים היו באים הרבה ישראלים אבל עכשיו המחירים עלו,  אז באים פחות" ,   מספר לנו ג’ייאן,  בעלים של אחד הגסט האוסים הפופולרים בורקלה (ראו במשבצת נפרדת).  "יש פחות ישראלים, אבל כמו תמיד הם עדיין נוכחים –  אני אוהב את הישירות והכנות שלהם.  הם לא הולכים  סחור סחור ומגיעים ישר לנקודה.  יש חיבור טוב ביניהם לביננו ההודים". (מי אמר חוצפה ישראלית?)
 
מרב בר לב,  בת 23:  "אין פה הרבה ישראלים.  אנחנו 5 בנות וראינו אולי עוד בחור אחד ישראלי. נראה לי שהרוב בגואה,  גוקרנה,  וטה.   אנחנו היחידים שירדנו בגל שלנו.   אנחנו ישנים בגסט האוס שנקרא silver estate משהו כזה.   אין פה ‘גסט האוס של ישראלים’.  אגב שמענו על הפיגוע שהיה לפני כמה ימים – קצת מפחיד,  אבל פה רחוק מדלהי ואני לא מודאגת".
 
 
מרב בר לב.  חברים מכל העולם
 
מג מוסיפה: "פגשתי הרבה ישראלים בטיול אבל הם תמיד בחבורות גדולות אז לא יצא לי להכיר הרבה ישראלים לעומק" . 
הערת העורך:  "שיר,   בשביל מה שלחנו אותך ? על השיר הישן big in japan  שמעת? "
מה את הכי אוהבת בישראלים?
"את הכתב של הודו סי או אי אל" (שבכלל לא פראייר).  
הערת העורך: "נו,  שיר ? אתה לא מבין רמזים ? או שתספר לנו על דברים יותר מעניינים בכתבות".
דן, תל אביבי נוסף שמצאתי בורקלה,  נמצא כאן כבר חודש: "אין פה הרבה ישראלים, יש קצת והם יותר מתחברים עם חבר’ה משאר העולם.  ישראלים בדר"כ נדים בחבורות גדולות ומדברים עברית ואני לא כלכך אוהב את זה.   צריך גם להכיר אנשים משאר העולם."
 
דן מתל אביב "שנטי שנטי נו גרמפי"
 
 
לסיכום:  ורקלה הוא מקום מושלם לקחת הפסקה מהטיול ולנוח ולהירגע או להתחיל בשאנטי ואווירת חופים את הטיול.    "אין מה להשוות להודו הארד קור כמו ורנסי" מסכמת מרב,   אבל גם שם ובכל הודו – ממש הופתעתי לטובה.  אנשים בארץ מלחיצים סתם על הודו,   חשבתי שאני אהיה במזבלה כל היום,  פי 7 גרוע.   זה ממש לא ככה – מדהים פה והכי כיף בעולם".
ועוד משהו לישראלים: תפסיקו לעשן,  ותתחילו לדבר אנגלית (כי אתם יודעים). 
יכול להיות שתהיו גדולים ביפן.
 
 
 
 

על הכותב:   שיר פישר,  השליח האגדי של אתרנו שסוחב ארגזי סטיקרים ופוסטרים בכל רחבי התת יבשת,  ושובה את לב המקומיים והתיירים.   נצפה באחרונה בהודו לפני מספר ימים קונה כרטיס לנפאל.  אנחנו קונים כרטיס לנפאל סי או אי אל.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *