Categories
ללא קטגוריה

יום היוגה במרכז התרבות החדש של הודו – ישראל

יום היוגה הבינלאומי פתח שורה של אירועי יוגה מרכזיים ברחבי הארץ, כשהאירוע המרכזי יהיה שיעור יוגה בזום שיועבר מהמרכז תרבות החדש של הודו-ישראל. המרכז יהיה מוקד לפעילות חברתית, תרבותית ואקדמית וגם לקהילת יוצאי הודו. שוחחנו עם ריקי שי, אחת מחברות הקהילה ההודית בישראל

כתבה וראיינה: שמרית חזן והבי | עריכה: סיגל קריב

ראש ממשלת הודו, חיפש בזמנו תאריך מיוחד לחגוג את יום היוגה.ה – 21.6 יום ההיפוך, היה תאריך מושלם: היום בו שעות האור הן הכי ארוכות ומכאן הן רק הולכות ומתקצרות. בחיים המודרניים, זה נראה חסר משמעות -אבל לחובבי אסטרולוגיה מושבעים כמו בהודו, או אפילו ברפואה הסינית, יש משמעות גדולה ליום הזה מבחינה רוחנית ואנרגטית. הפעם, אירועי יום היוגה, בניצוחה של מנהלת האירועים, דורית בלז, התפצלו לכמה ימים ולכמה מוקדים- אירועים בחיפה, ירושלים ואילת. ובנוסף, לאור מגבלות הקורונה יש גם ב-25.6 תרגול יוגה משותף בזום, דרך השגרירות יחד עם מדריכת היוגה מאיה גרוס.

תרגול היוגה יתרחש במקום החדש של מרכז התרבות הודו – ישראל, שנותן חותמת סופית לכך שהודו נפתחת לישראל. לא רק עסקאות בטחוניות או מטיילים, אלא גשר אזרחי לישראל – הופעות בתחום המוסיקה, שיתופי פעולה אקדמיים, שיתופי ידע בתחומי הסטראט-אפ וחדשנות. במילים אחרות: לא רק מרכז ליוצאי הודו – אלא גם מקום לחשוף את תת היבשת הענקית והמורכבת לישראלים.

 

צילום: ספיר שי

 

לכבוד הפתיחה הראשונית של המרכז, שוחחנו עם אחת הפעילות המרכזיות בין ישראל להודו, שבכוחות מופלאים ולא ברורים, מצליחה לגייס שיתופי פעולה מפתיעים בין ישראל המרובעת להודו החדשנית. ריקי שי, חברת מועצת אשקלון לשעבר, בת להורים ילידי מומבאי, נשואה ואמא ל-4 ילדים –  דחפה להסכם עיר תאומה עם ברודה, עיר בגוג'ארט והניעה כמה פרויקטים מעניינים ביותר בתחום הרפואה המסורתית- איוורדה, החינוך והיוגה.

שתפי אותנו איך התחיל התהליך שבו אשקלון היא עיר תאומה לברודה בגוג'ארט?

האמת שזה היה חסר לי כ"כ הרבה שנים, להציף את התרבות ההודית, שהלכתי להיות חברת מועצה רק בשביל זה. וברגע שהיתי חברת מועצה, חיפשתי כל הזדמנות אפשרית, ואז פנו אליי ממשרד החוץ וקישרו בינינו. הגיע אליהם פרופסור מברודה, שרצה לייסד עיר תאומה עם אשדוד או באר שבע ואני שכנעתי אותו שנעשה זאת ביחד עם אשקלון וזה ממש הוכיח לי שמחשבה מייצרת מציאות.

 

״זה היה חסר לי כ"כ הרבה שנים״. ריקי שי

 

ספרי איך נוצר שיתוף פעולה בין ישראל להודו בתחום הרפואה המסורתית?

הפרויקט של שילוב הרפואה האיוורידית בביה"ח ברזילי באשקלון, הצליח להתרחש בגלל הפתיחות גם אצלנו. חזי לוי, שעכשיו נהפך למנכ"ל משרד הבריאות יחד עם הסגן שלו, באו בראש פתוח ואיפשרו את זה. בעצם בברודה יש ביה"ח מערבי סטנדרטי ואחד שמטפל דרך הרפואה המסורתית בסוכרת דרך צמחי מרפא ומחלות כורניות נוספות. חתמנו הסכם לשיתוף פעולה אבל בגלל הקורונה הכל נדחה.

 

שיתוף פעולה עם בית חולים ברזילי. צילום: ספיר שי

 

יזמת פרויקט של שילוב שיעורי יוגה בבתי ספר באשקלון, איך את חושבת ששיעורי היוגה יוכלו לתרום להם?

אני חושבת שלאור המצב הבטחוני, לשיעורי יוגה יש יתרון בכך שהם מאפשרים ריכוז, פוקוס פנימי ויכולים מאד להקל על ההתמודדות עם חוסר הוודאות. כשהיתי בברודה, שאלה אותה ראשת העיר – למה אצלנו נותנים סמים לילדים. האמת לא הבנתי מה היא שואלת ואז היא אמרה לי שהיא מתכוונת לריטלין. ניסיתי להסביר למה זה חיוני ואיך זה עוזר לבעיות קשב וריכוז, אבל היא אמרה פשוט תלמדו יוגה – זה כלי פשוט אבל אפקטיבי להתמודד עם חרדות.

למה דווקא יוגה, מה מיוחד בה שיכול לאפשר את השינוי?

יוגה זה לא רק תרגול פיזי, יוגה משקיטה את התודעה שלך עם המדיטציה בהתחלה. זה תרגול גוף נפש ולכן זה שונה.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *