Categories
ללא קטגוריה

יש כאן מישהו מהודו?

בן לבקוביץ', סטנדאפיסט צעיר מרעננה, טייל במזרח, רשם הגיגים, בדיחות ורגעים מצחיקים במחברת, והעלה מופע סטנד-אפ קורע בבית היהודי בלה. שימו לב כיצד הוא מחליף חולצות תוך כדי הופעה!

תכירו את בן לבקוביץ. הוא בן 24, מרעננה (מתגורר בימים אלו בתל-אביב) ומתעסק בכל מיני. בין היתר עושה בן סטנד-אפ, גם על הטיול הגדול שלו, שכלל כמובן את הודו.

"חזרתי לפני כמה חודשים מטיול במזרח. עשיתי חודשיים בצפון הודו. הגעתי דרך נפאל, יצאתי מפוקרה לכיוון מעבר הגבול בבנבסה, עם עצירות בלומביני והפארק הלאומי בבארדיה", הוא מספר. "אחרי עשרה לוקאלים הגעתי למעבר הגבול ומשם לרישיקש, בדיוק בזמן להיתקע במונסון. משם עשיתי כמה ימים בקאסול ומנאלי ומשם המשכתי ללדאק וביליתי כמעט חודש בלה, שם גם עשיתי שתי הופעות סטנד-אפ, שהתקיימו בבית היהודי..

איך הגעת לעשות סטנד-אפ?

"במהלך כל המסע באסיה הסתובבתי עם מחברת בכיס וכתבתי המון. שרבטתי תחושות, רעיונות ורגעים שקרו לאורך הדרך. הרבה מהסיפורים ומחשבות שנרשמו היו די משעשעות. אין הנחתום וזה, אבל אותי הן הצחיקו. בגלל מזג אוויר חורפי בדראמסלה ומנאלי, אליהן תכננתי להמשיך, מצאתי את עצמי בלה חודש שלם לפני שהמשכתי לסרי לנקה. אני עושה סטנד-אפ פה ושם עוד מתקופת התיכון, ותהיתי אם יש לי מספיק אנקדוטות לעשות הופעה. באותה תקופה היו המון ישראלים באזור והיה לי ברור שאם אני רוצה להופיע כם קטעים על הודו, זה הזמן. עברתי על המחברת וגיליתי שיש לי מספיק חומרים, קפצתי לבית היהודי, דיברתי עם מתניה האחראי וקבענו הופעה לכמה ימים אחר-כך".

איך היו התגובות?

"הייתה היענות אדירה. הגיעו להופעה קרוב ל-60 איש. ההופעה הייתה תענוג, אווירה מחבקת ואנשים שמחים. בימים שאחרי הגיעו ללדאק כמה חברים שלי, אז הרמנו הופעה נוספת בלילה לפני שטסתי חזרה לדלהי כדי להמשיך לסרי לנקה. ההופעה הזו הייתה גם היא כיף אדיר. ליוטיוב העלתי וידאו שמחבר בין שתי ההופעות, ויש בו 'אפקט' מיוחד  – אני מחליף חולצה כל שתי דקות"…

משהו בהודו עשה לך "חשק" לסטנד-אפ?

"לפני ההופעות בלדאק הייתה לי תקופה ארוכה נטולת סטנד-אפ. האווירה בהודו והנכונות של האנשים סיפקו לי את הקרקע הפורה להרים את ההופעה. אם אתם עושים מוזיקה, קומדיה או כל אומנות במה, הודו הוא מקום שייתן לכם במה ואנשים יבואו להקשיב".

ומה אתה מתכנן לעתיד הקרוב?

"בתקופה האחרונה אני עושה סטנד-אפ בתלאביב, בברים ובפאבים. זה לא הבית היהודי וסטלנים בשאנטי, אבל זה גם סבבה. אני מקווה לבקר בהודו שוב מתישהו, וכשזה יקרה בטוח ארצה לקנח את הטיול עם סטנד-אפ. למי שבארץ – ביום שישי הקרוב מתקיים אירוע 'סטנדאפ על הספסל' שאני מארגן. מדובר בסטנד-אפ רחוב, ב-12:00 בצהריים ברחבת הבימה בתל-אביב, ויחד איתי יופיעו גם אביתר חלימי, אסי גל, עידן ברקאי ואייל בריג. אני מקווה שיהיה אפשר לשחזר באירוע קצת מהחיבור שהיה עם הקהל בבית היהודי בלה. בקיצור, כולכם מוזמנים להגיע"!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *