Categories
ללא קטגוריה

כל אחד זקוק לחיבוק

כל מי שמגיע לדרום הודו כבר יודע כשלוקחים את השיט בנהרות של קראלה (בק ווטרס), עוצרים לקבל חיבוק אצל אמה, האם המחבקת. עכשיו, יד ימינה מגיע לבקר בארצנו הקטנטונת.

 

מאות ישראלים מדי שנה מגיעים לפגוש את המורה הרוחנית הידועה בחיבוק שלה. על פי האשראם שלה בקראלה, אמה חיבקה עד היום מעל ל 35 מיליון אנשים, מתוכם גם עשרות אלפי ישראלים. בכל זמן נתון, כמה עשרות ישראלים נמצאים באשראם שלה שהוקם במקום בו היא נולדה, בין הנהר לבין הנוף המרהיב של הים הערבי.  

 

האשראם – מאכלס בכל זמן נתון בערך 3000 איש

 

הסיפור של אמה אינו מובן מאליו. המסע של אישה כהת עור, שאינה משתייכת לקסטה גבוהה או מגיעה ממשפחה בעלת נכסים, המבלה את כל שעות היממה בלחבק אליה אנשים זרים הוא יוצא דופן. מילדה שסיימה 4 שנות לימוד בלבד עד למנהיגה הומניטארית שמוסדות האו"ם ציינו במספר פרסים לאורך השנים וליועצת ומורה של ראש ממשלת הודו בעצמו, נהרדה מודי. האחרון מגיע מדי שנה לפגוש את אמה ולאחרונה אמה תרמה סכום של 30 מיליון דולר לטובת הפרוייקט הממשלתי לשיקום תשתיות הביוב סביב נהר הגנגס, במה שנראה כמו ניסיון אחרון להציל את הנהר מהזיהום שפשט בו

מהו המסר של אמה?
המסרים של אמה פשוטים להבנה, אך קשים למימוש. אמה מאמינה בנתינה כדרך היעילה ביותר להתפתחות רוחנית, אך ממליצה לשלב אותה עם לימוד ומסירות
החיים של אמה עצמה הם הדוגמא המוחלטת: אמה מקדמת ויוזמת מפעלים הומניטריים בכל העולם, אך דואגת לעשות זאת בדרך שתיצור הזדמנות רוחנית לנותן ולמקבל. למשל, במקום לסייע כלכלית, אמה יזמה קורסי תפירה והכשרות מקצועיות נוספות שמאפשרות לנשים חסרות השכלה לפתוח עסק קטן משלהן ובכך לפתור את הבעיה לטווח הארוך. לאלו שתסיימנה את ההכשרה בהצלחה, אמה תעניק מכונת תפירה וליווי מקצועי
 

אמה ידועה בהתגייסות שלה במקרים של אסונות: אירגון הצדקה אותו היא מובילה "לחבק את העולם" לקח חלק מרכזי בשיקום הנזקים בעקבות הצונאמי של 2004, ההצפות בקארנאטיקה שבהודו, ההוריקן קתרינה בארה"ב, רעידת האדמה בהאיטי, הצונאמי ביפן ועוד. רק בהודו עצמה, האירגון בנה מעל 400 אלף בתי קבע למחוסרי בתים.

 

 

ומה עם מדיטציה?

אמה רואה חשיבות בתרגול מדיטציה, וממליצה על תרגול קצר מדי יוםאחרי שנים של פניות מצד מתרגלים אמה בנתה תרגול שמותאם לחיים המודרניים כוללת מספר תרגילי יוגה ומדיטציה ואורכת כ 25-30 דקות ביום. קורסים מועברים בארץ ובעולם.

ביקור בישראל?
השאלה הנפוצה ביותר שהמתנדבים בישראל נשאלים היא: מתי אמה תבוא לארץ?
אמה למעשה אמרה שיום יבוא והיא תגיע אלינו ובנתיים שולחת אלינו את אחד האנשים הקרובים אליה, סוואמי שובאמריטה. אנחנו מקווים שביקור מוצלח שלו, יזרז את הגעתה של אמה עצמה לישראל, כי אין לנו ספק שישראל שלנו זקוק לחיבוק שכזה.

ברהמצ'ארי שובאמריטה (Shubamrita) צ'איטאניה, משמש גם בתור המתורגמן האישי שלה. הוא עורך ריטריטים בכל רחבי אירופה, ומסייר עם אמה בעולם. הוא זה שגם מעביר את המדיטציות המשותפות באשראם, בנוכחותה של אמה .

במפגשים עימו הוא ייספר מחוויותיו לצידה, יסביר על פועלה, ישיר בהג'נים, ייערוך מדיטציה משותפת קצרה ויהיה זמין לענות על שאלות גם באופן אישי. הכניסה חופשית.

יום רביעי, 18.11 פרדס חנה – עין שמר מועדון לחבר, בשעה 19:00

יום חמישי, 19.11 תל אביב בית ויצו, שדרות דוד המלך 38, בשעה 19:00

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *