Categories
ללא קטגוריה

מטיילת השבוע – ריבי שוורץ

בשיטוטינו על החוף בארמבול פגשנו את ריבי שוורץ (21), בחורה דתייה מתל אביב, שנראתה לנו שונה מעט בנוף התרמילאי. החלטנו לתהות על קנקנה, ומתברר שיש לה הרבה מה לומר על הודו, התרמילאי הישראלי, וגם על עצמה

בשיטוטינו על החוף בארמבול פגשנו את ריבי שוורץ (21), בחורה דתייה מתל אביב, שנראתה לנו שונה מעט בנוף התרמילאי. החלטנו לתהות על קנקנה, ומתברר שיש לה הרבה מה לומר על הודו, התרמילאי הישראלי, וגם על עצמה. 

למה את פה?

"אני שליחה של הבית היהודי בארמבול. המטרה שלי כדי לסייע לשליחים שכאן, תהילה ונתנאל. אני עוזרת להם בתפעול הבית ובטיפול בשני הילדים שלהם".

כמישהי שנשארת באותו מקום, איך את חווה את הודו?

"הכי מתסכל זה שאנשים באים לכאן, נקשרים, ואז נוסעים. הכי כיף לשמוע מאנשים שהם יבואו שוב. זה משמח מאד כשאנשים מבטיחים שיחזרו".

מה הכי נוח בלהשאר באותו מקום?

"מכירים את העניינים, יודעים איך הדברים עובדים".

כבחורה דתייה, מה הכי קשה לך?

"לא הייתי אומרת ש'קשה'. אני נמצאת בבית היהודי ומסתדרת מצוין. אם את כבר שואלת מטיילים דתיים איך הם מסתדרים פה, הרוב מבשלים בגסטהאוסים בסירים שמביאים או בגזיות. צ׳פאטי זה קל להכין, ואז אפשר להתפלל 'המוציא'".

איך הגעת לתפקיד הזה בהודו?

"עשיתי שירות לאומי במשך שנתיים, לאחר מכן עשיתי פסיכומטרי, ואז שלחתי מייל לארגון הבית היהודי. כל הדתיים יודעים שיש דבר כזה בתים יהודיים בעולם… כתבתי שאני פנויה בשנה הקרובה ושאלתי אם צריכים עזרה, ואז קיבלתי טלפון והתקבלתי בראיון".

ריבי שוורץ. שליחה בבית היהודי באמרבול

איך ההורים הגיבו?

"אמא פירגנה ואבא סיפר על מופלפים… באופן כללי, קשה לי עם אווירת הסמים כאן. אנשים לא מתייחסים לזה בכובד ראש, וקשה לי עם זה. זה כואב לי. בהתחלה לא הבנתי זה מופלפ, אבל איך שהגעתי קרה לנו מקרה שהפיל לי את האסימון טוב-טוב. האמת, מנסים שבדברים כאלה אהיה פחות אהיה מעורבת, כי ראיתי דברים שגרמו לי לבכות. קשה לי עם זה שטוענים שחווית השימוש בסמים היא חוויה רוחנית".

יש לך טיפ לחוויה רוחנית?

"התבודדות".

תהיי גם תרמילאית לתקופה? 

"בפסח הייתי רוצה לנסוע לנפאל, להיות שם בליל הסדר".

עוד מקומות שבא לך? 

"קרנטקה, אבל רק בשביל להיות בחתונה במאי, עד אז בטח אשכח. אני רוצה להיות גם בדרמסלה, בפושקר ואולי בדלהי. אם היה לי אופנוע, הייתי נוסעת לכל הכפרים המבודדים. אולי אמצא לי איזה אופנוען או אופנוענית"…

.את מתגעגעת הביתה?

"מזל שיש סקייפ! אבל זה כמובן לא אותו דבר כמו לתת חיבוק לאימא".

מסר לאומה?

"בואו לבית היהודי"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *