Categories
ללא קטגוריה

מתנות שהיינו שמחים לקבל מהודו

מי מאיתנו לא מכיר את תחושת הקנאה העזה התוקפת אותנו כשחבר מספר שהוא נוסע להודו? כדי להתמודד עם הקנאה וכי גם לנו מגיע קצת מהודו, החלטנו לרכז את רשימת המתנות שתמיד נשמח לקבל (אהם אהם... רמז). אז עד שיצא חוק שמחייב את הנוסעים במס מתנות לאלו שנשארו מאחור, תהיו חברים ותביאו גם לנו איזו מזכרת נחמדה שתשכיח מאיתנו את הגעגועים.

 

כולנו מכירים את הסיטואציה הבאה: את הטיול שלנו להודו עשינו מזמן ויום בהיר אחד השכן שלנו/ האחות של החבר/ החניך לשעבר מהתנועת נוער מספרים שהם טסים להודו. ברגע הראשון אנחנו מחייכים חיוך מלא בקנאה ירוקה שמשתלטת עלינו ואז אנחנו מבינים שיש פה הזדמנות לקבל את אותם הדברים שמסמלים עבורנו את הטיול שאי אפשר להשיג בארץ ואם כן אז במחיר כפול. אז מה המוצרים הפופולריים ביותר ברשימת המתנות בקרב התרמילאים:
 
1.      גופיית דיוויה
נכון שבהודו קנינו מלא. חלקן לא שרדו את המסע, חלקן חזרו איתנו ארצה אבל הן כבר ממש דהויות וגם מילת הקסם "דיוויה" מחוקה ובקושי אפשר לראות. דיוויה בקרב התרמילאים בהודו זו לא סתם גופייה אלא ממש מותג. וגם התשובה ההודית לגופיות סבא שתשלמו עליהן ביוקר בכל אחת מרשתות הבגדים המובחרות.
 
http://i.minus.com/j316L8ZdffZDQ.jpg
העם דורש דיוויה גם בת"א. צילום: אריה מאיר
 
2.      משחת שיניים ויקו
מי מאיתנו לא מיהר לרכוש לו את משחת הפלא הזו שבאמת מלבינה את השיניים? המשחת שיניים הזו פופולרית מאוד בקרב תרמילאי הודו (דגש על קאסוליסטים אך לא נפרט מטעמי מקצועיות). את משחת השיניים הזו תוכלו למען האמת לרכוש גם בארץ אבל למה לנו לשלם כ"כ הרבה כסף כשבהודו נוכל להשיג מלאי של משחת שיניים ויקו ולהצליח לשלם את שכר הדירה בו זמנית?
 
3.      עוגיותGOODAY  או HIDE AND SICK
מי לא היה רוצה להתחיל את הקפה של הבוקר עם אותן עוגיות שרובנו קנינו כשהיינו מזמינים אורחים לשבת אצלנו במרפסת היפה שמשקיפה על החוף הטרופי/ הימלאיה? אמנם המרפסת שלנו לא משקיפה כרגע על ההימלאיה (מקסימום הר תבור) או חוף הים (אלא אם כן יש לכם הרבה כסף או לא בנו לכם מגדל יוקרה מול הבניין) אבל בזכות אותן עוגיות נחמדות נוכל להרגיש את אותה תחושת בוקר, בהודו על המרפסת של הגסט האוס. וחוץ מזה, זאת אחלה סיבה לארח חברים.
 
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/14609_10151305102187370_2113717004_n.jpg
יום טוב שיהיה. עוגיות שאנחנו אוהבים ליד הצ’אי. צילום: רותם ליס
 
4.      סיגריות גולד פלייק
      האתר אינו ממליץ על עישון וממש ממש רוצה לפרט בפניכם על נזקיו אבל בקרב רוב תרמילאי הודו ששאלנו, סיגריות גולד פלייק היו בראש הרשימה המיוחלת. ולמה? זה לא עניין של טעם אלא יותר עניין של מגניבות. לשלוף סגריית גולד פלייק ולזכות למבטים נלהבים (או נגעלים) כנראה עושה לנו את זה. חוץ מזה שנובלס זה כל כך 2010.
 
5.       ממוצרי הימלאיה
בנות בואו לא נשלה את עצמנו. כשאנו שומעות על מישהו שטס להודו אנחנו שוכחות שהימלאיה פתחו סניפים גם פה בארץ ומתחננות בפני הנוסע שיעשה עמנו חסד ויביא איזה קרם פנים נחמד, מסכת פאפיה או קרם ידיים. שלא נדבר על משחת השיניים המעולה. כן, וגם פה נכנס הפן הכלכלי, לקנות מוצר הימלאיה בארץ יהיה יותר יקר מלקנות דף נייר ועיפרון ולבקש מהחבר שנוסע שיקנה לכם ותחזירו לו את הכסף אחר כך… תחסכו איזה 50 שקלים מראש.
 
6.      אודומוס
סנו די, סנו סושי וכל הדוחי יתושים למיניהם יכולים להמשיך להתרברב עד מחר. בהודו הבנו שהמוצרים דוחי היתושים מישראל לא עושים כ"כ רושם על היתושים בהודו ולכן בהודו תתנהג כהודי וקנה את המוצר שיפיל אותם ברשת. משחת אודומוס טובה לא רק בהודו היא מעולה ביותר גם נגד יתושי ישראל וזאת הסיבה שהיא נחשבת לבין המתנות הפופולריות והנצרכות בקרב מי שנשאר בארץ. עקוץ ומגורד.
 
7.      וזלין של הימלאיה
ראו סעיף 5. ותודו שלוזלין הזה מגיע סעיף של עצמו.
 
http://i.minus.com/jcSeCsTOaDMEg.jpg
מה לעזאזל נביא לאיציק? שופינג לחברים. צילום: משה טובול
 
8.      מדבקות מגניבות
לאוטו, לגיטרה, לדלת, למחשב או לתיק… הכי כייף להדביק מדבקה צבעונית גדולה של אום, I LOVE INDIA, גנדי או כל מדבקה של אל כזה או אחר. זה סימן שפעם גם אתה היית שם וברגע שזה מתחיל להתקלקל כתוצאה מגשם, אבק או שמש, חברים טובים תמיד יכולים לקנות לך חדש ותרגיש כאילו גם אתה חזרת לפני כמה דקות לארץ.
 
9.      גרביים מנאלי סטייל (אלו עם רגלי פרה)
כל תרמילאי שמטייל בצפון הודו ומכבד את עצמו, קונה זוג גרביים עבות במיוחד ללילות הקרים. גם בארץ זה עובד ותמיד נחמד יחד עם הכפכפים לגרוב גרבים המותאמות לעניין. 
 
טל מדגמנת לוק של צבי הנינג’ה. צילום: טל גטרייטמן
 
10.  תיק קטן של NORTH FACE
נכון, אנחנו יודעים שזה לא מקורי, כן זה זיוף מוחלט אבל, נכון שזה התיק הכי אדיר בעולם? למי מאיתנו זה לא עזר ביום יום בזמן הטיול שלו ומי מאתנו לא מרגיש מגניב כשהוא הולך עם זה בארץ לטיולים, לימודים וסתם ככה במסעות קטנים? עם כל הכבוד למקור, טרם נתקלנו באנשים שטענו כי הזיוף נדפק להם מהר אם בכלל… וחוץ מזה אם בתאילנד אנשים רוכשים זיופים של לואי ויטון אז לנו מותר גם!

  

מתנות מהודו יש אינספור וניסינו לצמצם את הרשימה שלפניכם אחרי סיעור מוחות, זכרונות מהעבר וסקר בין הקוראים (בין המתנות האהובות שלא נכנסו לרשימה אתם ציינתם גם את: קערה טיבטית, מחברות, תערובת צ’אי, סארי, באגסו קייק, צמידים וסיגריות בידי’ס. ח"ח לקוראת מיטל פז שטענה כי רק כרטיס טיסה במתנה ישכיח ממנה את הקנאה). לכן, כדי להקל על החבר היקר שנוסע, תנו לו לקרוא את הרשימה הנ"ל או שפשוט תדפיסו לו את זה, תכניסו למעטפה בתוספת של כמה רופי ותמתינו בסבלנות עד שהחבר יחזור מהמסע של החיים, חזרה לארץ עם השלל המובטח. ואם זה עדיין לא יפצה אתכם על העובדה שהחבר נסע ואתם תקועים פה בארץ, לפחות הקרם פנים של הימלאיה יטשטש את קמטי הקנאה.
 

לא צריך לוותר על שכר דירה. הימלאיה והארון מסודר. צילום: טל גטרייטמן
 
יש עוד מתנה מהודו שהייתם רוצים לקבל? שכחנו את ה-מתנה שתמיד ביקשתם? שתפו אותנו:
 
כתיבה: טל גטרייטמן
עריכה: הדר סתיו
 
 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *