Categories
ללא קטגוריה

עובד וטוב לו

בהודו הוא מנהל את "הקייטנה של עובד" – בה עוברים אלפי ישראלים בשנה- רואים סרטים, שרים שירים ולנים בחדרים דמויי איגלו, ובארץ הוא גר באוטובוס ששיפץ לבד. תפסנו לשיחה את עובד דוויג, הבעלים המפורסם של "סוכה פלייס" בפושקר

כתבה וערכה: נטלי גניס

עובד הוא דמות מעניינת. בהודו הוא בעלים של אחד מהגסטהאוסים המוכרים ביותר, ובארץ הוא נהג מונית שגר באוטובוס אותו שיפץ והפך לבית מגורים. עובד הוא רווק ("אני הרווק המבוקש של פושקר"), בן 30,  והוא נמצא הלוך ושוב על ציר הודו- ישראל כבר קרוב לעשור, כאשר כמעט בכל אחת מהפעמים הוא נוסע שמן וחוזר רזה, בפערים שמגיעים עד 100 ק"ג.

איך התחיל הרומן שלך עם הודו?

הגעתי להודו בטיול הראשון לפני 9 שנים, פלוס מינוס, איך שהשתחררתי מהצבא. הגעתי 160 קילו. ראיתי את כל האנשים בלי הידיים והרגליים ונגעלתי ורציתי לחזור לארץ. בן דוד שלי היה בהודו באותו זמן וביקשתי ממנו שיזמין לי כרטיס חזרה. גם לא ידעתי אנגלית. הוא אמר תישאר חודש חודשיים ואם לא מתאים לך תחזור. תסמן וי לפחות.

נשארתי חודש חודשיים. הגעתי איתו לדרמסללה והוא שאל אותי- בשביל מה הגעת להודו? אמרתי לו שנמאס לי להיות השמן של החבר'ה. הוא היה מטפל אלטרנטיבי והציע לעזור לי. אמרתי יאללה והתחלתי לטפל בעצמי. עשיתי ניקוי רעלים, מסאג' בבוקר, מסאג' בערב. הייתי עולה יחד איתו חצי מה'טריון' כל יום, וככה רזיתי כמעט 100 ק"ג. חזרתי מחופש ל'דוס' להורים שלי באותו פסח ו- 20 דק' אף אחד לא זיהה אותי.

 

"רזיתי כמעט 100 ק"ג". עובד דוויג.

 

אז בסוף הודו שבתה אותך בקסמיה?

כן. התאהבתי בה, והכרתי מלא חברים הודים. הודו זה כולה לב. אנשים שאוהבים לתת מכל הלב, אפילו את מה שאין להם.

ספר על העליות והירידות שלך במשקל

כל פעם שאני מגיע לארץ אני עובד כנהג מונית .כל היום אני עוצר ואוכל בין הנסיעות. משמין בארץ ובא לרזות בהודו.

כל כמה זמן אתה נוסע להודו?

אני חושב שמתוך 9 השנים האחרונות 6 שנים רצופות הייתי בהודו. לפעמים אני נוסע לחודשיים ולפעמים לשנה. אני מטייל כל הזמן ונהנה מהחיים.

ואתה שותף בגסטהאוס "סוכה פלייס" בפושקר

נכון. לפני תשע שנים כשבאתי הכרתי את סוכה, הוא היה חבר של בן דוד שלי מהארץ הוא אמר לי – בוא נפתח גסטהאוס בהשקעה קטנה. התחלנו מכלום ולאט לאט גדלנו. ברוך השם נהיינו אימפריה. עושים כל ערב לאנשים קריוקי, מדורה. יש פה טלויזיה עם 4000 סרטים, יש מסעדה שפתוחה 24 שעות.

 

"ברוך השם נהיינו אימפריה". עובד וסוכה

 

מה מיוחד בגסטהאוס שלכם שמושך את כולם?

תבואי, תראי ותביני. יש לנו חדרים שהם איגלו ואנשים מתקלחים מול הכוכבים

אז איפה אתה אוהב יותר להיות, בהודו או בארץ?

זאת בעיה. אני אוהב גם את הודו וגם את הארץ. בבית אני גר בתוך אוטובוס. בניתי שם שירותים מקלחת, יש לי סוויטה על גלגלים. אני מטייל איתו בכל הארץ.

 

הגסטהאוס של עובד וסוכה

 

תאר את מערכת היחסים שלך עם ההודים

בד"כ זה שלום שלום ותמיד שואלים מה שלומי, הם דואגים לי. אני הולך כל יום מפושקר עד אג'מיר וחוזר, שזה 25 קילומטרים ומכיר כבר הרבה הודים על הדרך בגלל זה. אני עושה את זה בשביל לרדת עוד פעם במשקל. היום אני שוקל בערך 120 קילו ואני רוצה להגיע ל-70 בחצי שנה שאני אהיה פה עכשיו.

 

עובד בזמנים רזים

 

האוכל ההודי עושה את זה קל יותר?

לגמרי. אני אוכל סלטים ודברים בריאים ואני גם צמחוני כבר שנתיים וחצי אז זה בהרבה יותר קל לי, אין לי פיתויים של בשרים פה.

איך הפכת לצמחוני?

הייתי בקאסול, ויואל, הרב של בית חב"ד, ביקש שאני אקח את מוטי בננה לדלהי, שאהיה איתו יחד במונית. נסעתי איתו, ויואל אמר לי  "בוא תעזור לי בשחיטה". אמרתי לו בכיף. באתי לעזור לו וראיתי דברים אללה איסטר.. ומאז אני צמחוני.

מה יש לך להגיד על המטיילים הישראלים? 

קודם כל אנחנו אוהבים את כל המטיילים הישראלים ואוהבים לעזור. אצלנו יש אווירה של בית והם יכולים לעשות בלאגן כמה שהם רוצים

אתה חושב על עסקים נוספים בהודו?

אני פתוח להצעות

יש לך משהו להגיד לסיום?

משפט המפתח שלי בחיים הוא להגיד תודה על החיים. זו השמחה האמיתית שאני אוהב את החיים והחיים אוהבים אותי חזרה. שמחה זה דבר יקר ערך- אז שווה להשתטות

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *