Categories
ללא קטגוריה

פושקר: יאללה שופינג

מעבר לקסם הרוחני שאופף אותה ולהיותה נקודת ציון משמעותית לבני דת ההינדו , קיים גורם נוסף שמושך את המטיילים אל פושקר, והוא כמובן- השופינג! החלטנו להעמיק קצת בנושא

יצאנו לשטח, כיתתנו רגלינו (עם הפסקת צ'אי באמצע) וסיקרנו עבורכם את טירוף הקניות הפושקראי. אתם, מצידכם, מוזמנים להגיע, לפתוח את הארנק ולהתפנק.

קניות בפושקר, על שום מה?

פושקר הומלכה כממלכת השופינג ההודית בידי הישראלים. אין זה מפליא בכלל, עקב המחירים הנמוכים לכדי גיחוך של הסחורה לעומת מוצרים זהים בארצנו הקטנטונת. הסיבה למחירים הזולים נובעת מהעובדה שמעט ידיים גוזרות קופון על כל פריט. אם בכל חנות בגדים או תכשיטים ברחבי הודו אנו משלמים גם כסף למתווכים, הרי שכאן ניתן לרכוש סחורה ישירות מהתופר או הצורף עצמו. רק כדי לסבר את האוזן, רוב הטקסטיל והבדים שתרכשו ברחבי הודו מגיעים במקור מראג'סטן.

אז מה תוכלו למצוא בפושקר? למעשה הכל! בגדים בשפע (החל מלבוש הודי מסורתי ועד לצו האופנה האחרון בקיבוצי ישראל), עשרות חנויות תכשיטים ואבני חן, קוסמטיקה, מוצרי עור ושטיחים, סדינים ווילונות ואינסוף פיצ'פקעס. אם במקרה חשקה נפשכם בגמל מחמד- גם אותו תוכלו לקנות כאן!

 

ממלכת הקניות האולטימטיבית (צילם: איתמר כרמל)

 

אנשים טובים באמצע הדרך

פושקר היא מין יעד חובה עבור הישראלים שמאוד מתרגשים מלהגיע אליה. השמועות על ים המוצרים בסכומים קטנטנים, מהפנט כל תרמילאי שקצר בכסף. "אני זוכרת שמיד כשנחתתי בהודו, אמרו לי שפושקר זה המקום הכי טוב לעשות בו קניות ושהרבה יותר זול שם מדלהי" מספרת ליה וינשטיין, בת 27 מחיפה, "שאקנה שם הכל ואשלח הביתה חבילות. האמת שעוד רציתי לעצב בבית שלי בארץ מרפסת בסטייל הודי. בדקתי מחירים של אקססוריז בארץ והכל היה יקר לאללה. בפושקר ראיתי את אותם דברים ואפילו יותר יפים אז קניתי בכמויות רציניות. מניחה שבסוף בזבזתי בערך 1500 שקל. אין מה לעשות, שוק זה משכר. הכל צבעוני ועליז בעיניים, אנשים נחמדים, שמחה..היה לי ממש כיף"

חוץ מקניות לעצמכם כמובן, תוכלו לסגור כאן את פינת המתנות לחברים בארץ תוך יומיים ולהוריד את העול מעל כתפיכם. הגענו לבחורה שעשתה את זה בגדול ושלחה הביתה לא פחות מ-20 קילו! נועה מרכוספלד, בת 27 מתל אביב, ביקרה בפושקר ב-2013 ושלחה תיק עמוס בבגדים, כריות, תכשיטים ומצעים. היא ציינה שבזבזה כ-2000 שקל רק על הקניות ובחישוב שלנו זה יצא 36,000 רופי נכון לשער הרופי של אז! מטורף.

 

 

סטייל בהתאמה אישית

עניין מגניב נוסף בפושקר הוא שאם תשוטטו ברחוב ותביטו סביב, תוכלו למצוא לא מעט מעצבי אופנה וסטייליסטים עם קלסרי שרטוטים ודוגמיות שבאו לכאן לחדש את המלאי ולתפור מפרי ידיהם בזול. עופרי שמשון (23), מעצבת וסטייליסטית מתל אביב, הקימה את העסק שלה בעקבות הביקור בפושקר ומתארת לנו מה עבר עליה: "הודו הייתה החלום שלי.. בתור ילדה אני זוכרת את עצמי שומעת סיפורים על הודו מהמשפחה, מחברים של  דודים, מהסביבה. אהבתי כל מה שקשור להודו! כשהגעתי לפושקר הרגשתי שסוף סוף יש מקום שאני יכולה לבטא את הסטייל שלי בחופשיות ובשלמות. היה שם פשוט הכל- מגוון של חנויות מלאות בהודים שרק רוצים להגשים את משאלת ליבך. בהתחלה כל יום הלכתי לשוק, נכנסתי לחנות אקראית ועיצבתי לי איזשהו עיצוב משוגע שהיה לי בראש באותו רגע. התחלתי לקבל מחמאות ממלא אנשים שדרבנו אותי להמשיך ובהמשך תפרתי קולקציה ענקית של בגדים בעיצובים שלי. עיצבתי תיקים, תכשיטים ובגדים וממש התחלתי להגשים את החלום שלי. כיום אני תופרת בעיצוב אישי ללקוחות שלי. יוצרת יצירות חדשות מהדמיון. אני בעלת חנות ניידת שנפתחת בירידים, קניונים, פסטיבלים, מכללות, אוניברסיטאות, אירועים, הפקות, כל יום אצלי הוא היום הראשון של כיתה א'"

 

המדריך לקונה המתחיל

אז מתוך ההבנה שלא כולם מצטיינים בכישורי קניות וסטייל כמו נועה ועופרי, ריכזנו לכם המלצות לחנויות אמינות ומהנות בפושקר..כמובן שאתם מוזמנים להוסיף המלצות בתגובות לכתבה:

תכשיטים:

"את החנות M.K JEWELLER's מצאנו אחרי חיפושים אינסופיים אחר החנות שהכי משתלם לקנות בה תכשיטי כסף איכותיים ויפים. העסק המשפחתי שנמצא בתחילת השוק בפושקר כבר 20 שנה, מנוהל על ידי אב ובנו. מצאנו אצלם תכשיטי כסף מדהימים לצד יחס חם ואישי ומחירים הוגנים (אגב, אין מה להמתקח על מחירים כי תקבלו מההתחלה את הנמוך ביותר). ממליצות בחום לכל המעוניין בתכשיטים ובחברה טובה. אנחנו יצאנו עם חיוך גדול!", סיפרו מיכל שילה וליאור זהר.

"ניקי הוא צעיר הודי שלמד צורפות מישראלים שטיילו בפושקר. הוא פיתח את היכולות והיום הוא מכין כל דבר שתרצו בהזמנה אישית. החנות שלו קטנה אבל כל מי שנכנס לשם מקבל יחס חם ואוהב ואפילו שירות בעברית כמעט שוטפת. מאוד מוכשר ואוהב את הישראלים", מוסיפה נוי פילו.

 

"עברית כמעט שוטפת". ניקי 

 

בגדים

חנויות בגדים נמצאות בשפע ברחבי השוק. אנו ממליצים על החנויות שנמצאות בכיכר המרכזית של פושקר. ישנן חנויות עם מספר קומות ודברים איכותיים למדי (ברמה הודית כמובן..שלא תצפו לאיכות של דולצ'ה גבאנה). גם "חנויות בוטיק" הן תופעה שהפכה די נפוץ בשוק ושם המחירים מן הסתם קצת יותר גבוהים. בחנו היטב את הבגדים לפני שתרכשו, שכן המחיר הגבוה לא מעיד בהכרח על טיב הבגד.

מוצרי עור:

כשביקשתי מתמר ציון להמליץ על חנות עור היא נענתה בחיוב.. "בטח! הכל בשביל מונו. קודם כל יש לו תיקי עור ממש איכותיים. בדרך כלל הם יקרים אבל אצלו הם בחצי מחיר והיד עוד נטויה. הוא מדבר עברית, אוהב ישראלים והיחס שלו ממש חם. הוא נמצא ממש בתחילת השוק ואני התפתיתי וקניתי שני תיקי עור."

 

שלא תטעו בפנים..מונו

 

חוץ ממנו, תמר גם המליצה על אחלה מקום לעשות בו לולו בשיער. "לולו דרמסאלה הוא באמת תותח. הוא עבר לפושקר והיום הוא מעביר שיעורי מקרמה, מוכר תכשיטים ועושה לולו בשיער. תמצאו אותו יושב במסעדת Adee Hodi ששייכת לדרמו (בעל המקום)."

פיצ'פקעס

בתחום זה אנחנו ממליצים לכם פשוט לשוטט בשוק ולהיכנס לחנויות כרצונכם. רק תזכרו שני דברים. הראשון הוא שכל דבר שתראו בחנות אחת, כנראה יהיה גם בחנות הבאה. דבר שני, ככל שתתקרבו בשיטוטיכם למקדש הגדול שבאמצע השוק, כך יילכו ויתייקרו המוצרים. לכן עדיף לקנות בפאתי השוק (אפילו בעגלות המוצרים שנמצאות בכביש של בית חב"ד- מוכרים אלו לא יסרבו לרכישה גם במחיר נמוך מאוד). תוכלו לקנות קופסאות, עטים, צעצועים, מחברות, אלבומי תמונות, מחזיקי מפתחות, ספרים, דיסקים ועוד. ושוב לפני שקונים, חובה לעשות סקר שוק!

מסעדות

שיוה בופה – מסעדה זו נמצאת ליד הכיכר המרכזית ממש מול חנות התכשיטים של רובין. מסעדה זו, כשמה כן היא, מציעה ארוחת אכול כפי יכולתך המכילה מספר מנות ישראליות וטעימות. כל זה ב150 רופי בלבד וכולל קינוח טעים.

סאנסט קפה– אומנם קצת יקרה, אך המסעדה שיושבת על גדות האגם, מזמינה אתכם להירגע מול נוף השקיעה הכתמתם של פושקר. האוכל מעולה והשירות מסוגנן ונעים. בכל יום בשעה חמש לערך, תהנו ממוזיקת רחוב קצבית שמנוגנת על ידי להקה מקומית. אם יתמזל מזלכם, תוכלו אפילו לפזז עם הבאבא של משקפי השמש ברחבת האבן שלמרגלות המסעדה.

 

המדרגות של הסאנסט על שפת האגם

 

בקיצור, קחו נשימה עמוקה, הרבה סבלנות והרבה מזומנים ועופו על פושקר! 

 

* תמונת הנושא לכתבה צולמה ע"י שני קדמי

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *