Categories
ללא קטגוריה

פסטיבל הגמלים – פושקר נובמבר 2013

לפני כחודש התרחש פסטיבל הגמלים השנתי של פושקר,  אשר שינה את שמו בשנים האחרונות ל-"יריד פושקר".  אז מה היה לנו השנה?     בכתבה הבאה סקירה מהשטח של הישראלים בהודו המספרים לנו על הרפתקאותיהם בפסטיבל נובמבר 2013.  כתיבה:  הילה בס

מידי שנה, בתחילת חודש נובמבר, מתמלאת פושקר בעשרות אלפי גמלים מקושטים בצבעים ססגוניים ובבעליהם ההודים אשר ממלאים את שטחי המדבר השוממים בפאתי העיירה השקטה.  מדובר בפסטיבל הגמלים השנתי אשר מושך אליו המוני סוחרים הודים עשירים שבאים לרכוש גמל או סוס, כמו גם תיירים רבים מכל קצוות תבל. במקור, הפסטיבל נערך כיריד ענק למכירת גמלים וסוסים, אך ברבות השנים נוספו לו פעילויות ואטרקציות שונות ומגוונות, עד שהפך לאירוע תיירותי לא פחות.

בימי הפסטיבל הראשונים פגשנו את אלירן סוויסה ושיר אלבז משוטטים ברחובות השוק ההומים. לפושקר הם הגיעו לאחר חודש וחצי בנפאל וסיפרו כי הם מטיילים בסך הכל שבוע בהודו וזהו יומם הרביעי בפסטיבל הגמלים. עד כה הספיקו לראות גמלים רוקדים על שתי רגליים ולרכב על גמל במה שמכונה ‘Camel Car’ . לשאלתנו איזה גמל הם היו קונים ולאן היו רוכבים עליו נענינו בהרמת גבה, אבל אלירן הודה כי הוא מעוניין לקנות גמל פקיסטני ולרכב עליו לאנדמן (שזה גם במקרה היעד הבא שלהם בהודו).

יאללה נשמע מגניב.

 

 

נדב גורן ולי הרמן ישבו בנחת ליד המדורה בערב בגסט האוס כשתפסנו אותם לשיחה קצרה על רשמים מגמלים, מפושקר ומה שביניהם. הם נמצאים כבר חודש וחצי בהודו ומתוכו שישה ימים בפושקר. למשמע שאלותינו הסביר נדב שהוא כבר הספיק לראות כדור פורח ושהוא מעשן Camel. אבל בלי צחוק, הוא מחכה לכדורגל גמלים שייערך בהמשך ולא היה מתנגד להשתתף בתור מאמן. לי אמנם לא היתה קונה גמל, אבל היא מלאת ציפייה להמשך הפסטיבל.

 

 

 

למעיין ועדי דווקא הייתה חוויה מעניינת לספר מסביב למדורה, כיוון שנתקלו בחמישה הודים שמחזיקים גמל ומנסים לעשות לו פירסינג באף! מעיין הסביר כי הימים האלה הם ימים בהם מקשטים את הגמלים ושלח לנו גם לא מעט תמונות ססגוניות, כפי שתוכלו לראות מטה. ההודים כמובן לא נשארו אדישים וקראו למעיין לבוא לעזרת חבר ובדיוק כשהוא הפגין רצינות והתיישב על הגמל, הם קמו בבת אחת והלכו הצידה. הגמל קם בבהלה, מעיין כמעט עף ממנו,  וההודים? הם עמדו בצד וצחקו מכל הסיטואציה ההזויה, תוך שהם מצביעים על מעיין וממשיכים לצחוק…!

 

בימים שלאחר מכן התקיימה תחרות שפמים, תחרות קשירת כובעים, וכן מופעים מוזיקליים עם כוכבים מבוליווד שהגיעו במיוחד לאירוע.

 

אז גמלים היו בשפע, אך למרות זאת טרם ראינו ישראלי שקנה גמל מתנה הביתה, אולי בגלל שאפשר למצוא כמה בבאר שבע?

עד כאן דיווח השטח שלנו מפסטיבל הגמלים בפושקר ותודה מיוחדת לישראלים המעטים (יחסית) שהגיעו לפושקר לרגל האירוע ושרדו את העלאת המחירים במהלכו, וגם כמובן שהשתתפו בהכנת כתבה זו.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *