Categories
ללא קטגוריה

פסטיבל המרכבות הענק

ב-4 ביולי, יום חמישי הקרוב, עתיד להתקיים פסטיבל ״ראט׳ה יאטרה״ . מדובר בפסטיבל המתקיים אחת לשנה באודישה וכולל תהלוכה עם פילים וכרכרת ענק. הפסטיבל מושך אליו כמיליון הינדים בכל שנה


על פי ההינדואיזם, מדי שנה באמצע הקיץ, יוצא האל לורד ג'נאת עם אחיו הבכור בלהבהדרה ואחותו סברהדרה לחופשה על פני האדמה. במהלך החופשה, נוסעים הלורד ואחיו במרכבות גדולות ממקדשו בפורי, אל ארמון הגינה שלו בכפר. אמונה זו של ההינדים הולידה את אחד הפסטיבלים הדתיים הגדולים ביותר בהודו, הידוע גם בשם "פסטיבל המרכבות".

על פי האמונה, לורד ג'גנאת היה האוואטר של לורד וישנו, והוא שימש כלורד של פורי – עיר החוף של אודישה במזרח הודו. הפסטיבל הינו בעל חשיבות רבה להודים הדתיים ובעיקר לאנשי מזרח הודו. בתקופה זו שלושת האלים – ג'גנאת ושני אחיו, מתקבלים בתהלוכה מפוארת במרכבות ענקיות דמויות בתי מקדש אשר נמשכות על ידי אלפי מאמינים.

 

האם אתם יכולים לדמיין לעצמכם בישראל פסטיבל של מיליון אנשים? מדובר באירוע עוצמתי ומסחרחר, אך גם כזה שטומן בחובו סכנות רבות, בין היתר סכנות ביטחוניות לאור המצב הביטחוני המעורער בין כה וכה בהודו בשנה האחרונה.

ממשלת הודו נערכת לפסטיבל באמצעות מערכת אבטחה משולבת ורב שכבתית הכוללת מספר אסטרונומי של כ-25,000 אנשי ביטחון מיחידות משטרה שונות ברחבי המדינה, מצלמות טלוויזיה במעגל סגור ומצלמות מוטסות על גבי רחפנים.

הפסטיבל והתהלוכה אשר הוא כולל בתוכו, יעברו מרחק של כ-14 ק"מ ויכלול שלוש מרכבות, 19 פילים, 100 משאיות ושבעה קרונות.

 

פסטיבל של כמיליון משתתפים

שר הפנים של הודו ערך מפגש הכנה לקראת הפסטיבל ואף סייר במקום על מנת לבחון את מסלול התהלוכה ואת בטיחותו. הוא אמר, כי הממשל מוכן לחלוטין וכי נערכו כל ההכנות הנדרשות על מנת להבטיח כי האירוע יעבור בשלום. 14 הק"מ של התהלוכה חולקו ל-26 מקטעים אשר יאויישו על ידי 37 צוותים של כוחות מילואים ומשטרה של המדינה ובנוסף להם גם יהיו בשטח הפסטיבל 15 צוותי "תגובה מהירה".

בהודעה רשמית נאמר כי "יותר מכ-25,000 שוטרים יהיו חלק מהסדר ביטחוני לתהלוכה, שיכלול שמונה מפקדי גנרלים של המשטרה, 23 סגני משטרה, 44 עוזרי משטרה, 119 פקחים וכל אלו נוספים על השומרים הרגילים שמוצבים דרך קבע באירוע".

 

אנו נאחל לכל הישראלים אשר עומדים לקחת חלק בפסטיבל כי הם יכולים לחוש בטוחים וליהנות ברוגע מהאירוע הדתי המרגש. עם זאת, כיאה לישראלים, שמרו על ערנות תמידית.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *