Categories
ללא קטגוריה

קצת צבע בחיים: חגיגות ההולי ברחבי הודו

"מאות אנשים, כולם צפופים צפופים וצבעוניים רוקדים לצלילי הרמקולים העצומים, ובכל מקום אבקות צבע מפוזרות", תום לנדאו ומטיילים נוספים מדווחים מהשטח על החג הכי מטורף בהודו שצבע את המדינה כולה- הולי 2015

חג ההולי (חג הצבעים) הוא בהחלט בין החגים המשוגעים ביותר בהודו ומי שיצא לו להיות נוכח בחגיגותיו- הרוויח. קרבות צבע ברחובות, ערים שלמות נצבעות בכל צבעי הקשת ומסיבות בכל מקום. דיברנו עם שלושה מטיילים שחגגו את ההולי ברחבי הודו ושמענו דיווחים מהשטח:

פושקר: פושקר נחשבת לבירת חגיגות ההולי בהודו, תום לנדאו (26) מתל אביב:  "העיירה הקדושה מתמלאת בעולי רגל הודים, תיירים ישראלים ועוד קצת תיירים ממדינות אחרות, והחגיגות מתחילות כבר מס' ימים לפני החג עצמו. בימים האחרונים התאספו המוני הודים בכיכר השוק המרכזית כל ערב בתשע וחצי.

 

"העיירה מתמלאת בעולי רגל הודים ותיירים". חגיגות ההולי בפושקר

 

במרכז הכיכר, שפונתה לחלוטין מהעגלות והאופנועים ואף עברה נקיון, עומדים מתופפים, ומסביבם מסתובבים גברים הודים, החל מילדים ועד זקנים נחושים, וכל אחד מהם מחזיק בשני מקלות ורוקד איתם תוך כדי הסיבוב, לפי קצב התופים. טוב, המבוגרים לפי הקצב, הילדים קצת פחות… 

 

בערב שלפני ההולי החל החג באופן רשמי עם מדורות ענק ברחבי פושקר, כולל זיקוקים שנורו מהכיכר המרכזית, מסיבת טראנסים גדולה וכמובן התופים והמקלות הרגילים בכיכר. ביום ההולי עצמו בכיכר השוק המרכזית התרחש אחד המראות הכי משוגעים שראיתי – מאות (אלפי?) אנשים, כולם צפופים צפופים וצבעוניים רוקדים לצלילי הרמקולים העצומים, ובכל מקום אבקות צבע מפוזרות באויר. מסיבה ענקית של שמחה, צבע וחולצות שמעופפות באוויר.  האפי הולי מפושקר!

 

"מסיבה ענקית של שמחה וצבע". תום לנדאו בשיא חגיגות ההולי בפושקר

 

האמפי: איתי קורון בן (26) מקרית מוצקין: "יש חגיגות מטורפות, אתה מוצא את עצמך בין קרבות צבעים זוהרים עם ילדים בצורות שונות- אקדח מים, אבקות או מים עם צבע. מלחמות צבעים ללא קשר בין דת, צבע או מין: מקומיים עם תיירים, ילדים עם מבוגרים, לא משנה. פשוט קח צבע וזרוק על השני. לאט לאט מתקדמים לנהר וכל הנהר נצבע פתאום נצבע בירוק, צהוב, ורוד… מקומיים מחלקים משקה באנג לכולם, להקות תופים על דליים מחוללות ברחובות… ובתוך כל זה אתה רואה את המקדשים המהממים העתיקים. בקיצור- חגיגה מטורפת. שווה להגיע להאמפי להולי!"

 

"פשוט קח צבע וזרוק אחד על השני!" איתי קורון חוגג הולי בהאמפי

 

רישיקש: יעל ברנקין (23) מכפר סבא: "רישיקש ידועה בהיותה בירת היוגה העולמית ובהתאם לכך גם באווירה השלווה ששורה ברחובותיה, כצפוי ממקום שבו עושים מדיטציה לפחות פעם ביום. אבל כשההולי הגיע תושבי רישיקש הוכיחו שהם יודעים גם לצאת מאווירת השאנטי ולהרים חגיגת צבעים. זה מתחיל מהצעד הראשון החוצה מהגסטהאוס: מילדים ששופכים מים מהגגות וממשיך במסיבה עצמה בחבר'ה שמורחים אותך בצבע ורוקדים בכיכר העיר ומשפריצים מים לכל כיוון. גברים נשים וילדים וכמובן מלא תיירים לוקחים חלק בחגיגה, כשהגודל של רישיקש מהווה יתרון – לא צפוף ואפשר לבחור להיות במרכז העניינים ולחטוף השפרצות מים וכמויות צבע או לקחת צעד הצידה ולהשקיף על המסיבה (ועדיין להיות מרוחים במלא צבע). בהצלחה בחפיפה!"

 

"יוצאים מאווירת השאנטי לחגיגת צבע". יעל ברנקין בהולי ברישיקש

קרדיט תמונת נושא: שיא בן דויד

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *