Categories
ללא קטגוריה

רפורמה בויזה להודו – נובמבר 2014

בימים האחרונים שמענו על רפורמה בהוצאת ויזה להודו לישראלים.  כמה מאיתנו כבר הספיקו לפתוח שמפניות ולפנטז על ביטול הויזה להודו, אך החגיגה מוקדמת במקצת. במאמר זה אסביר מהי הרפורמה החדשה, על מי מאיתנו היא מקלה וכיצד.

בעשור האחרון חווינו כולנו שלל רפורמות, הקשחות והקלות בנושא הוצאת ויזה להודו. הנפקת ויזה להודו היא תהליך פרקטי ורגשי לרבים מאיתנו, שכן זהו צעד הכרחי המלווה את הנסיעה המיוחלת לתת היבשת. לרבים מאיתנו זהו גם הצעד הראשון ביציאה למסע.

תהליך הוצאת הויזה להודו כיום מתחיל במילוי טופס אלקטרוני, ולאחר מכן הגשת הטופס המודפס ביחד עם הדרכון ותמונות פספורט.
ניתן לקרוא על כך אצלנו בפורטל: כל מה שרציתם לדעת על ויזה להודו.

 

מהי הרפורמה החדשה עליה פורסם בנובמבר 2014?

בעקבות רפורמה, המתגבשת מזה שנה שנתיים במשרד החוץ ההודי, אושרה תוספת של מדינות רבות (43 מדינות למעשה) למנגנון VOA באמצעות ETA. לשמחתנו, ישראל היא אחת מהמדינות שנכללות ברפורמה זו.  יש לציין עם זאת כי רפורמה זו רלוונטית אך ורק למי שמבקש להיכנס להודו לתקופה של עד 30 יום.

 

מה זה VOA, ETA ?

 Visa on Arrival – VOA – זהו מונח שמוכר לרבים. מדובר בהנפקת ויזה עם הנחיתה, במדינה הדורשת ויזה לשהות. את הויזה מוציאים בשדה התעופה או במעבר הגבול. בנפאל שכנתה של הודו לדוגמא, זהו ההליך המקובל, וכ-8000 ישראלים בשנה נכנסים כך למדינה. גם בתאילנד מוכרת לרבים מאיתנו ה-VOA.

 Electronic Travel Authorization – ETA – הינו אישור  להגיע למדינה המתקבל באימייל. אישור זה אינו ויזה אך הוא צעד לקראת הוצאת VOA. יש להדפיס אותו על דף ולהביא אותו לשדה.  הליכים רבים כבר מבוצעים בו, כגון בדיקתך על ידי מדינת היעד ותשלום מראש עבור הויזה. תוקף האישור 30 יום ואין להוציא אותו יותר מחודש לפני הנסיעה.

 

וככה זה נראה- ETA. 

 

הרפורמה החדשה, במילים פשוטות

מי שמבקש לבקר בהודו עד 30 יום, יכול לנחות בהודו מבלי שהוציא ויזה מראש, אך בתנאי שקיבל אישור באינטרנט (ETA) בהליך בן מספר ימים הכולל: מילוי טופס, תשלום ואישור. את האישור יש להדפיס על דף ולהביא איתכם לטיסה. תוקף האישור הוא ל-30 יום בלבד, כך שעליכם להפיק אותו כשבועיים- שלושה לפני הטיסה.

לפני ההמראה להודו, יבדקו בנתב"ג תוקף הדרכון, ודף אישור תקין (ETA).
בעת הנחיתה תתקבל ויזת תייר להודו ל-30 יום (VOA).

לא ניתן יהיה להאריך את הויזה בהודו, היא תהיה לכניסה בודדת, וההליך הזה יהיה מוגבל לפעמיים בשנה בלבד.

 

האם יש אפשרות ל-VOA ללא ETA?

קיים מספר מצומצם של מדינות, כגון סינגפור, להן הודו מאפשרת הוצאת VOA ללא ETA. לצערנו הישראלים, מדינת ישראל כמו רוב מדינות העולם לא נמנית על מדינות אלו. מצד שני זה מאוד משמח שאנו בין 43 המדינות להן הודו מעניקה אפשרות ל-VOA באמצעות ETA, ולרבים מאיתנו הדבר יהיה הקלה.

 

הסברים על VOA בשדה התעופה של טריבנדרום, קרלה.
צילום:  דני אברהמי,  פברואר 2014

 

למי מאיתנו מתאימה הרפורמה החדשה?

הרפורמה בהנפקת הויזה להודו מתאימה לאנשים המבקשים להגיע להודו לביקור של עד 30 יום.
מטיילים המוגבלים בזמן, חובבי הטיולים הקצרים בהודו, טיולים מותאמים אישית עם נהג, טיולים מאורגנים וכו' יהנו מאוד מהליך ההנפקה המזורז. לעומתם, תרמילאים המבקשים לשהות בהודו מספר חודשים רב יותר, יאלצו להמשיך בהליך הרגיל לשם הפקת הויזה. 

 

האם יש חסרונות לשיטה החדשה?

קודם כל אין כאן בשורה רעה כלשהיא, מכיוון שהרפורמה לא באה במקום השיטה המקובלת כיום, אלא בנוסף לה.

עבור אלו שכן יזכו להנות מהשירות, הקושי העתידי הסביר ביותר (והלוואי שנתבדה!) הוא שלא ברור עד כמה התורים בשדות התעופה של הודו עבור VOA יהיו נעימים. אך בואו נקווה לטוב. השמשת VOA למדינות כה רבות דורשת מההודים שירות תואם בשדות התעופה. יש לזכור כי הנפקת VOA בכל מדינה, לאו דווקא בהודו, היא תהליך איטי יותר, ונוסע המגיע עם ויזה מבעוד מועד מראש תמיד יכנס מהר יותר. כמו כן, אני צופה שאנשים המתקשים למלא טפסים לא יהנו מיד מהקלה זו, שכן הם יאלצו להעזר בסוכני נסיעות במילוי הטפסים וההתמודדות עם הבירוקרטיה ההודית. 

אנחנו מבטיחים לעדכן בפורטל שלנו הדגמה למילוי הטפסים החדשים כאשר אלו יצאו לפומבי, באופן דומה להדגמה למילוי הטפסים האלקטרונים המוכרים לנו היום לצורך הוצאת ויזה מראש.

 

מדוע הודו מנהיגה את הרפורמה הזו?

המטרה של הודו היא הרחבת מעגל התיירות שלה. הקלה בגישה להודו, במיוחד לאנשים חדשים שטרם היו, מבוגרים ומטיילי טיולים קצרים.
הודו לא מודאגת מדילול בכמות התרמילאים היוצאים למסע ארוך בתת היבשת 🙂 אלו ימשיכו להגיע ולקבל את השירות הרגיל מנציגויות הודו בעולם המנפיקות ויזות.

 

מתי השירות ייכנס לתוקף?

האישורים ניתנו, ומדובר על תקופה קצרה עד שתתבצע השמשה טכנית של המערכת.

 

 

 

דני אברהמי הוא מרצה המכין מטיילים לטיול בהודו ובנפאל, יוזם הפורטל hodu.co.il,  ומארגן טיולים אישיים ובקבוצה להודו. 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *