Categories
ללא קטגוריה

תערוכה: “הודו – תמונה מספרת שיר מספר תמונה”

אורי זיו צילם בהודו, וגם כתב שירים. בתערוכה חדשה הוא מציג את השילוב בין השניים, מעביר חלקים מן המסע הפנימי והאישי, ומספר את סיפורו של דור ישראלי שלם. התערוכה תיפתח מחר (17.1) ב"בר-קיימא" אשר בפלורנטין. ראו הוזמנתם

בין אם מדובר בכתיבה, בצילום, בג'אגלינג או בסריגה, הטיול בהודו (והמדינה עצמה כמובן), פותחים כמעט אצל כל אדם את הצ'אקרה היצירתית. זה בדיוק מה שקרה לאורי זיו, שיציג את פרי יצירתו בתערוכה חדשה שתושק מחר (17.1) ב-14:00 בבר-קיימא שבשכונת פלורנטין בתל אביב. 

"התערוכה עוסקת בחווית הטיול הגדול בהודו, מנקודת מבטו של תרמילאי ישראלי צעיר, ומכילה 18 זוגות של צילומים ושירים", מספר אורי. "הצילומים והשירים מעבירים חלקים מן המסע הפנימי והאישי שעבר עליי, אך מצליחים לספר את סיפורו של דור שלם של צעירים ישראלים, המסתובב בעולם אחרי הצבא. התערוכה נוגעת בתרבות ובנופים ההודים, בתהליך המודרניזציה העובר על תת היבשת, ובמפגש הבין-תרבותי המיוחד בין התיירים המערבים, והמארחים ההודים".

שיר וצילום של אורי זיו. מי מטאטא את TATA?

אורי (25), מהקיבוץ הצפוני ברעם, הוא סטודנט לפילוסופיה כלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית, וגם כותב ויוצר בתחילת הדרך. שירתו משלבת בין תיקון החברה והעולם לבין תיקון האדם ונפשו, והוא מקדיש חלק ניכר מזמנו לניסיון לתקן את המציאות הישראלית.

מיקום התערוכה לא נבחר באקראי. הבר-קיימא הוא מסעדה, פאב וקואופרטיב – שנפתח לפני שנה וחצי בשכונת פלורנטין (המשביר 22) בתל אביב. המתחם נמצא בבעלות משותפת של הלקוחות והעובדים, כשההצטרפות לקואופרטיב פתוחה בפני כל אדם, תמורת רכישת מניה בעלות של אלף שקלים. מעבר ללקיחת חלק בקבלת ההחלטות, מקבלים חברי הקואופרטיב את שירותי המקום (אוכל, שתייה וכניסה לאירועים שונים כגון הופעות, הרצאות וסרטים) במחירי עלות. גם עבור מי שאינו חבר בקואופרטיב, מציע הבר-קיימא תפריט אטרקטיבי במחירים נוחים ובאווירה נעימה. מחויבותו של הבר-קיימא לצדק חברתי, המשתקפת במודל הניהול הייחודי של המקום, מוצאת ביטוי גם בתפריט, שהוא על טהרת הטבעונות.

צילום של אורי זיו. מעביר את החוויה האישית – והכללית

השקת התערוכה תתקיים מחר (שישי, ה-17.1), בשעה 14:00, בנוכחות הנספח התרבותי של הודו בישראל.

האירוע יכלול גם הופעה של אורי וחברים, שיבצעו שירים מהתערוכה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *