Categories
ללא קטגוריה

חדשות השבוע: כוננות בשדות תעופה

שדות התעופה בניו-דלהי בכוננות גבוהה לאחר איומי חטיפה בשיחת טלפון מסתורית

כתבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

כל שדות התעופה בניו דלהי נכנסו למצב הכוננות הביטחונית הגבוהה ביותר, לאחר שביום שבת האחרון (23.2.2019) התקבלה שיחת טלפון מסתורית במרכז התעופה של מומביי, בה נאמר שאחת מהטיסות ההודיות תיחטף לפקיסטן. שדות התעופה בהודו נכנסו מיד למצב כוננות, אשר כלל הגברת כוחות הביטחון בכל שדות התעופה, בדיקות ביטחוניות מקיפות לפני המראה, שיקוף כלל הנוסעים העולים למטוס ובדיקת כלל המכוניות אשר נכנסות לשטחי השדה. שיחת הטלפון המאיימת אינה מקרית – לאחר תקופה יחסית מתוחה מבחינה ביטחונית, כאשר ביום שבת שעברה (16.2.2019) בוצע פיגוע טרור בפוואלמה.

על אף שהרשויות לוקחות בחשבון שהאיום עשוי להיות מתיחה מרושעת על חשבונם, רשויות הביטחון מעדיפות לנקוט אמצעי זהירות מוגברים מאשר להצטער בדיעבד.

 

 

יש לציין כי סוגיית חטיפות המטוסים אינה חדשה בהודו. הפרלמנט ההודי העביר בשנת 2014 תיקון לחוקה ההודית תחת הכותרת "מניעת חטיפות". התיקון מונה פרוטוקול התמודדות עם חטיפת מטוסים למטרות טרור. התיקון לחוקה קובע, בין היתר, כי העונש על חטיפת מטוס, כאשר זו גורמת למוות של נוסע או של איש ביטחון הינו עונש מוות. כמו כן, אדם המואשם בעבירת חטיפת המטוס (אשר אינה מונה נפגעים) ידון למאסר עולם ולהלאמת כל רכושו.

 

 

נזכיר כי האירועים מתרחשים, לאחר ששבוע שעבר בוצע פיגוע טרור בעיירה פוואלמה אשר במסגרתו נהרגו 40 אזרחים על רקע הסכסוך ההודי-פקיסטני. יחסי הודו-פקיסטן הינם יחסים מורכבים ועוינים מזה שנים רבות. הקרע בין המדינות החל ב-1947 על רקע חלוקת הודו ועד ימינו, המדינות מקיימות יחסי אהבה-שנאה, אשר כוללים לא אחת עימותים מזויינים ואף מלחמות (מוכר לכם..?) . כיום, היחסים הפוליטיים בין המדינות קרירים, אך בחודשים האחרונים נראה כי ישנה התעוררות בקני הטרור הפקיסטניים בהודו ואי-נחת סביב אזור קשמיר.

בנאום שנשא ראש הממשלה מודי, ביום שבת (23.2.2019) בג'איפור, נאמרו הדברים הבאים:

 "ננקוט יד קשה נגד אלה שחיים בהודו ופועלים נגדה. לא נסבול את הכאב, לא נשב בשקט. אנו יודעים כיצד למגר את הטרור. זוהי הודו של מדיניות חדשה."

מודי הצהיר בפני הקהל, כי התמיכה הגלובלית בהודו במלחמתה נגד הטרור, גדולה ביותר – וביקש מעמו להמשיך ולהאמין במערכת האכיפה והביטחון ההודית, תוך הבטחה כי האשמים יובאו לדין.

אנו נאחל להודו שתדע ימים טובים ושקטים מאלה. ולטסים שביניכם – הגבירו ערנות.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *