Categories
ללא קטגוריה

אום שאנטי שי

השכמה בחמש וחצי בבוקר, לו"ז עמוס ביוגה ומדיטציה, וריטואל בוקר שכולל ניקויי אף במי מלח. שי דולב, בן 24 מר"ג, מספר על החוויה שלו באשראם "פול צ'אטי" ברישיקש

כשהייתי ברישיקש יצא לי להשתתף בתכנית מובנית ומודרכת של שבוע, בלו"ז מלא, באשראם פול צ'אטי ("Phool Chatti") ברישיקש. זהו אשראם 'קלאסי' של דת ההינדו. התכנית באשראם מומלצת מאוד והייתה אחת מהחוויות הזכורות לי בטיול. את התכנית העבירה נזירה בשם לליטה ג'י שהדריכה אותנו בקבוצה של כ-20 אנשים יחד עם שני עוזרים.

הלו"ז בתכנית מאוד מאוד עמוס ומתחיל כבר בחמש וחצי בבוקר ונמשך עד הערב.
לו"ז התכנית הכיל: 2 שיעורי יוגה ביום, 2 ניקויי אף ונשימות כל בוקר, 2 מדיטציות באופי וסגנון שונים בכל יום, הליכות וטיולים מדיטטיביים, מזמורים רבים, שיחות ולמידה על אורך החיים היוגי, קרמה יוגה- עבורנו ניקיון, וטקסים מגוונים. נדרשנו לשמור על שקט מ-8 בערב ועד 1 בצהריים ביום שלמחרת.
באשראם יש אוכל מעולה ומשק עצמאי, כאשר גם בארוחות שומרים על שתיקה ומתרכזים באוכל בלבד.

 

"באשראם יש אוכל מעולה ומשק עצמאי". שי מתפנק בטאלי מקומי בהודו

 

היתרון בתכנית הוא הגיוון הרחב של הפעילויות- שפותחות בפניך את הצדדים השונים בחיים היוגיים. הפעילויות הללו מאפשרות לך לבחון את המפגש שלך עם כל אחד מהצדדים ומאפשרות איזון כלשהו בין שתיקה לשיחה, מאמץ פיזי, מנוחה ומדיטציות. עוד יתרונות הם ההדרכה הצמודה הכנה והטבעית, הקבוצה והלו"ז המייצרים חוויה כוללת ושלמה. יחד עם זאת, צריך לדעת שהלו"ז עמוס ודורשני מאוד, וכן, שנדרשת השתתפות עקבית בכל הפעילויות והנהלים- מהשתיקה בזמנים הנדרשים ועד השתתפות בניקוי האף במי מלח.

 

"הגיוון הרחב של הפעילות פותח לפניך את הצדדים השונים בחיים היוגיים". שי ברגע של רוחניות

 

עבורי החוויה הייתה מיוחדת ומעניינת מאוד. אמנם ברור לי שלא הייתי רוצה לחיות בצורה כזאת, מלאה בשתיקה רבה כל כך, בלו"ז קבוע, ללא תשוקות ומבלי להקשר לאנשים, אבל אולי מכיוון שאלו חיים מאוד שונים עבורי הציפו אותי במשך השהייה מחשבות, תובנות, תחושות ורעיונות רבים אחד אחרי השני. בחוויה שלי, בעיקר היה מסקרן ומפתח מאוד להשתלב לאט לאט בקצב האיטי והשקט של אורח החיים השגרתי באשראם, יחד עם שיעורי היוגה (הסנה), הריכוז בנשימה, ההליכה המדיטטיבית והאכילה השקטה.

 

"ברור לי שלא הייתי רוצה לחיות בצורה כזאת". מנגן על גיטרה בגנגס

 

הרגשתי שאני מצליח לחוות יותר את חוויית ההווה- את העכשיו. הרגשתי עלייה משמעותית בהקשבה, בריכוז והרגישות שלי לגוף שלי, לסביבה, לריחות, לטעמים ,למראות, לרעשים ובעצם לכל החושים שלי, לתחושות והתהליכים העמוקים ששוכנים בי. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *